Huippumalli Helena Christensen saapuu Suomeen käynnistämään Specsaversin kansainvälisen silmälasimallikisan

Kilpailun voittajalle Helena Christensenin kuvaamat mallikansiokuvaukset New Yorkissa

Specsavers tuo Suomeen yhden kaikkien aikojen menestyneimmistä malleista, kun Helena Christensen saapuu Helsinkiin 5.6. käynnistämään Specsaversin Spectacle Wearer of the Year 2012 -kilpailun. Tänä vuonna kansainvälisen silmälasimallikilpailun huikeana pääpalkintona on mallikansiokuvaus New Yorkissa myös valokuvaajana ansioituneen Christensenin kanssa. Optikkoketju Specsaversin järjestämä Suomen sähäkin silmälasimalli -kilpailu on osa kansainvälistä Specsavers Spectacle Wearer of the Year -kisaa – kilpailu on nyt avoinna kaikille yli 16-vuotiaille miehille ja naisille, jotka haluavat säväyttää pokat päässään.

Specsavers Spectacle Wearer of the Year -kilpailu on maailman ensimmäinen ja ainoa silmälasimallikilpailu, jonka tarkoituksena on rohkaista ihmisiä käyttämään silmälaseja asusteena sekä osana omaa tyyliä ja persoonaa. Tänä vuonna 5. kesäkuuta käynnistyvä silmälasimallikilpailu käydään sekä Suomen että koko Pohjoismaiden tasolla. Samana päivänä Helsingissä vierailee kisan keulakuva, huikean uran mallina ja valokuvaajana tehnyt tanskalaiskaunotar Helena Christensen.

Kilpailu avaa Pohjoismaiden sähäkimmälle silmälasimallille historiallisella tavalla tien mallimaailmaan: Suomen, Ruotsin, Norjan ja Tanskan välisen Specsavers Spectacle Wearer of the Year 2012 -loppukilpailun voittaja pääsee Christensenin kuvaamiin mallikansiokuvauksiin New Yorkiin. Helena Christensen on myös yksi pohjoismaisen finaalin tuomareista.

- Olen todella innoissani siitä, että voin antaa panokseni Specsaversin tämän vuoden Spectacle Wearer of the Year -mallikilpailuun. Specsaversin kilpailu tarjoaa lahjakkaille ja upeille silmälasien käyttäjille oivan tilaisuuden nousta mallimaailman tietoisuuteen ja vauhdittaa malliuraansa. Kilpailun osallistujat pääsevät näyttämään hauskalla tavalla, miten silmälaseilla voi vaikuttaa koko olemukseen ja ulkonäköön, Christensen kertoo.

Viidettä kertaa käyntiin pyörähtävän Suomen sähäkin silmälasimalli -kilpailun finaaliin valitaan yhteensä kymmenen kilpailijaa. Helsingin Muotimessuilla 19. lokakuuta järjestettävän kisan voittajaa odottavat upeat palkinnot, joihin kuuluu sopimus mallitoimisto Portfolion kanssa, mallikuvaus sekä ikimuistoinen kilpailumatka Lontooseen kolmen muun pohjoismaisen finalistin kanssa. Lontoon loppukilpailun voittaja lunastaa mittaamattoman arvokkaan mallikansiokuvauksen Helena Christensenin kanssa New Yorkissa.

Kilpailun taustatiedot:

Haku Suomen sähäkin silmälasimalli -kilpailuun on käynnissä 5.6.201231.8.2012 Specsaversin Facebook-sivulla osoitteessa facebook.com/SpecsaversOptikko. Lisäksi kilpailuun voi ilmoittautua kaikissa Suomen Specsavers Optikko -liikkeissä. Suomen sähäkin silmälasimalli -kilpailu on avoinna jokaiselle 16 vuotta täyttäneelle naiselle tai miehelle, joka on lasit päässä kuin kotonaan. Kilpailuun voi hakea, vaikka ei olisikaan silmälasien käyttäjä – riittää, että haluaa säväyttää pokat päässä!

Kisan uusimpia käänteitä voi seurata myös Facebookissa osoitteessa facebook.com/SpecsaversOptikko.

Viestintäjohtaja Marjo Halonen, Specsavers Finland, 050 598 7046, marjo.halonen@specsavers.com
Viestintäkonsultti Laura Lyyvuo, Viestintätoimisto Miltton, 050 345 3622, laura.lyyvuo@miltton.fi

Kuvapyynnöt:

Specsavers Spectacle Wearer of the Year -kilpailu järjestetään tänä vuonna yhteensä kahdeksassa maassa, jotka ovat Australia, Iso-Britannia, Irlanti, Ruotsi, Norja, Tanska, Hollanti ja Suomi. Järjestyksessään viidestoista Spectacle Wearer of the Year -kilpailu on maailman ensimmäinen silmälasimallikisa ja sen tarkoituksena on rohkaista ihmisiä käyttämään silmälaseja asusteena, osana omaa tyyliä ja persoonaa.

Specsavers Optical Group on maailman suurin yksityinen optisen alan yhtymä, joka tarjoaa asiakkailleen ammattimaisia näönhuoltopalveluita sekä muodikkaita ja laadukkaita silmälaseja edullisin hinnoin. Ympäri maailmaa laajentuvalla yhtymällä on yhteensä yli 1 400 optikkomyymälää Iso-Britanniassa, Irlannissa, Alankomaissa, Espanjassa, Australiassa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Suomessa ja Uudessa-Seelannissa. Yhtymän kokonaisliikevaihto oli vuonna 2011 1,7 miljardia euroa. Optikot Doug ja Mary Perkins perustivat Specsaversin vuonna 1984, ja se on edelleen perheyritys. Suomessa Specsavers aloitti heinäkuussa 2007, ja ketju on tähän mennessä avannut yli yhdeksänkymmentä Specsavers Optikko -liikettä, joista suurin osa on paikallisten yrittäjien omistuksessa.