Huippusuunnittelija Teemu Muurimäen uusin luomus on jokaisen saatavilla – Klarnan neulonta-aloitteessa huippumuoti luodaan itse

Shoppailupalvelu Klarna ja huippumuotisuunnittelija Teemu Muurimäki antavat jokaiselle suomalaiselle mahdollisuuden sonnustaustua tänä syksynä Muurimäen uusimpaan luomukseen, upeaan unisex-villapaitaan. Paitaa ei kuitenkaan voi ostaa – se on neulottava itse.

Muotisuunnittelija Teemu Muurimäen uniikkeja luomuksia ihaillaan niin Linnan juhlissa, julkkisten häissä kuin teatterilavoilla. Giorgio Armanille, Dolce & Gabbanalle ja Bottega Venetallakin, kuin kotimaisille Marimekolle ja Turollekin suunnitellut Teemu Muurimäki on nyt valjastaa taitonsa suunnitellakseen Klarnan Huippumuoti on itse luotu -kampanjaa varten upean neulepaidan. Unisex-palmikkoneule on vain käsin neulottavissa ja siihen on käytetty kotimaisen perheyrityksen Novitan lankoja.

“Kampanjalla pyrimme tuomaan esiin hitaamman muodin arvoja ja ajattomuutta. Usein vaivalla ja ajatuksella tehdyt asiat ja esineet ovat niitä, joita tunnearvonsa takia säilytämme ja käytämme pisimpään. Halusimme, että neulepaita edustaa myös huippumuotia ja olemme hyvin iloisia, että Teemu alansa tähtenä innostui tästä aatteesta ja lähti siihen mukaan”, kertoo Klarnan Suomen markkinointijohtaja Jannica Nyman.

Neulepaidan ohjeet ja siihen tarvittavat materiaalit löytyvät helposti Klarnan shoppailusovelluksesta. Sovelluksen kautta on myös helppo seurata omia ostoksia ja laskuja, mikä helpottaa oman talouden hallintaa. Sovelluksella on noin 350 000 suomalaista käyttäjää ja käyttäjämäärä kasvaa aktiivisesti.

Teemu Muurimäen suunnittelema unisex-villapaita yhdistää huippumuodin ja lämmön

Muurimäen suunnittelutehtävä erosi hänen aikaisemmistaan projekteista, sillä hänen design-tyylinsä on enemmän haute couture -muotia kuin kotoisaa oleskelua. Tämä ainutlaatuinen haaste tekikin projektista kiinnostavan. Villapaidan tuli olla unisex-mallinen, josta tunnistaisi selkeästi Muurimäen kädenjäljen. Samaan aikaan Muurimäki halusi, että paidan neulominen olisi antoisaa, mutta ei liian vaikea.

“Lähestyin tehtävänantoa hyvin selkeästä näkökulmasta: minkälaiseen villapaitaan haluaisin itse pukeutua tänä talvena? Paksu lanka, ylisuuri ja reilu koko sekä ronskit palmikkokuviot tuntuivat ajankohtaisilta. Tähän paitaan on täydellistä kietoutua talven kylmentyessä”, Muurimäki paljastaa suunnitteluprosessista.

Muurimäen mukaan villapaidassa käytetyssä Novitan Hygge-langassa on paitaan sopivaa syksyn tunnelmaa. Paidan yksivärisyys helpottaa neulomisprosessia, ja tarkoitus on, että myös vasta-alkaja voi ottaa projektin haltuunsa.

“Olemme todella iloisia siitä, että jokaisella on nyt mahdollisuus lisätä vaatekaappiinsa Teemun suunnittelema luomus. Siihen tarvitaan kuitenkin  hieman aikaa ja sinnikkyyttä”, Nyman lisää.

Klarna Press Office, press@klarna.com

Klarnasta

Klarna tekee shoppailusta smooothia. Klarnan avulla maksat heti tai vasta tuotteen saavuttua. Yli 200 000 kauppiasta tarjoaa Klarnan innovatiivisen shoppailukokemuksen asiakkailleen verkossa ja myymälässä.Näiden joukossa ovat esimerkiksi H&M, IKEA, Expedia Group, Samsung, ASOS, Peloton, Abercrombie & Fitch, Nike ja AliExpress. Yrityksen arvoksi on tällä hetkellä arvioitu 10,65 miljardia dollaria, mikä tekee Klarnasta Euroopan arvokkaimman finctech-yrityksen ja yhden maailman suurimmista yksityisistä fintechyrityksistä. Klarna on perustettu vuonna 2005, sillä on yli 3 500 työntekijää ja se toimii 17 maassa. Lue lisää: klarna.com