Humana Group ja Google Cloud parantavat yhteistyössä terveydenhuollon tietoturvaa

Humana hyödyntää Google Workspacea läpi kaikkien Pohjoismaiden toimintojensa.

Pohjoismaiden suurimpiin hoitoalan yrityksiin kuuluva Humana Group ja Google Cloud yhdistävät voimansa kehittääkseen terveydenhuollon tietoturvaa, parantaakseen tiedonhallintaa ja mahdollistaakseen yksinkertaisemman yhteistyön kaikille Humanan työntekijöille Pohjoismaissa.

Humana siirtyy tulevina viikkoina käyttämään Google Workspacea helpottaakseen asiakirjojen jakamista, luodakseen turvallisemman tiedonhallinnan ja tarjotakseen helpon pääsyn tärkeimpiin järjestelmiin mistä tahansa. Google Workspace tarjoaa pääsyn eri työkaluihin kuten Gmailiin, Google Calendariin, Docsiin, Driveen, Chatiin sekä Meetiin. Jopa kolme miljardia käyttäjää ja yli 10 miljoonaa asiakasta luottaa Google Workspacen palveluihin. Drive- ja Docs-työkalujen kaltaiset ohjelmat helpottavat henkilöstön turvallista tiedostojen jakamista ja muokkaamista reaaliajassa, ja Gmail tarjoaa turvallisemman ja luotettavamman sähköpostipalvelun hoitolaitoksille.

"Tietoturva ja vakaus ovat meille äärimmäisen tärkeitä. Työntekijämme käsittelevät arkaluonteisia tietoja, ja koska he eivät useinkaan työskentele tietokoneiden kanssa, heidän tulee pystyä helposti toimimaan turvallisesti. Google Workspace on turvallinen ja intuitiivinen, ja valinnan teki helpoksi tieto siitä, että Googlella ja Gmaililla ei ole ollut samanlaisia tietoturvaongelmia, jotka ovat vaivanneet muita sähköpostipalveluntarjoajia viime vuosina", sanoo Humanan tietohallintojohtaja Adam Nerell.

Google Cloudin alustat ja työkalut otetaan käyttöön Humanan johdon toiminnoissa, taustaprosesseissa sekä hoitotyöntekijöiden keskuudessa. Jokaisella hoitoyksiköllä, kuten ikäihmisten hoivakodeilla sekä nuorten ja aikuisten palveluyksiköillä, on pääsy Google Workspaceen. Lisäksi työntekijät voivat suunnitella omia rutiinejaan ja käytäntöjään sekä tehdä yhteistyötä yksinkertaisella ja tehokkaalla tavalla.

Siirtyminen Google Workspaceen tukee myös Humanan sitoutumista siihen, että ihmiset asetetaan digitaalisen muutoksen keskiöön ja teknologiaa hyödynnetään työntekijöiden tukemiseksi entistä paremmin. Toinen etu on se, että monet vanhemmista tietokoneista saavat uuden elämän, kun ne kunnostetaan ja varustetaan Chromella, mikä lisää turvallisuutta.

"Olemme iloisia siitä, että Humana on valinnut Google Workspacen turvallisen yhteistyön tarpeisiinsa. Yhteistyöllämme voimme auttaa tekemään terveydenhuollosta turvallisempaa ja tehokkaampaa kaikkialla Pohjoismaissa", sanoo Google Cloudin Pohjoismaiden toimitusjohtaja Eva Fors. "Google Cloudin teknologian avulla kaikki Humanan työntekijät voivat olla yhteydessä toisiinsa ja tehdä yhteistyötä, mikä tuo organisaation jäsenet lähemmäksi toisiaan ja antaa työntekijöille enemmän aikaa keskittyä potilaisiin."

"Työntekijämme ovat jo kyselleet kysymyksiä, ja teemme yhdessä paljon työtä helpottaaksemme käyttöönottoa, jotta voimme varmistaa parhaan mahdollisen siirtymän ja kokemuksen kollegoillemme. Olemme jo saaneet loistavaa palautetta pilottiohjelmastamme", Nerell kertoo.

Uuden järjestelmän käyttöönotto tapahtuu huhti- ja toukokuun aikana Ruotsissa, Norjassa ja Suomessa. Tällä hetkellä pyrkimyksenä on saada mukaan varhaisia käyttäjiä.

Yhteydenotot ja haastattelupyynnöt:

google@miltton.com

Google Cloud on uudenlaisten pilvipalvelujen edelläkävijä, joka tarjoaa tekoälyn, infrastruktuurin, ohjelmistokehityksen, data-analytiikan, tietoturvan ja yhteistyön työkaluja tämän ja huomispäivän tarpeisiin. Google Cloudin tehokas, täysin integroitu ja optimoitu tekoälypino pitää sisällään oman maailmanlaajuisen infrastruktuurin sekä tekoälypohjaiset toiminnot, jotka auttavat yritystä saavuttamaan uuden ulottuvuuden. Asiakkaat yli 200 maassa ja alueella ovat valinneet Google Cloudin luotettavaksi teknologiakumppanikseen.

Humana on johtava pohjoismainen sosiaali- ja hoivapalveluja tarjoava yritys, jonka palveluihin lukeutuvat yksilö- ja perhehuoltopalvelut, tukipalvelut, ikäihmisten hoivapalvelut sekä sosiaalihuoltolain ja lastensuojelulain mukaisia avohuollon palveluja. Humana työllistää 22 000 sosiaalialan ammattilaista Ruotsissa, Norjassa, Suomessa sekä Tanskassa, jotka tarjoavat hoivaa noin 10 000 asiakkaalle. Humanan toimintaa ohjaa visio “Jokainen on oikeutettu hyvään elämään”. Humanan liikevaihto oli vuonna 2023 noin 9,638 miljoonaa ruotsin kruunua. Humana on listattu Tukholman pörssiin ja yhtiön pääkonttori sijaitsee Tukholmassa. Lue lisää: https://www.humanagroup.com/