Huurteiset pastellisävyt ja raikkaat karkkivärit viilentävät kehysmuotia kesäkuumalla

Kesän 2012 kehystrendit vievät ajatukset jääkahviin, mansikkapehmikseen ja silkkiseen kesämekkoon. Herkullinen värimaailma ja sulavat muodot raikastavat kesäisen lookin ja korostavat rusketusta. Romantikko valitsee silmälaseihinsa suloista vintage-henkeä, kun taas hulluttelijan pokissa räiskyvät villit väriyhdistelmät. Kesän kunniaksi myös huippusuosittu Specsavers Toby -kehysmalli tekee paluun.

Viileän herkulliset pastellisävyt, huurteinen muovi ja romanttinen vintage ovat tämän kesän kehysmuodin tunnuspiirteitä. Kauden pokat asustavat täydellisesti catwalkeilla nähtyä naisellista kesämuotia. Hulmuavan kesämekon kumppaniksi sopii esimerkiksi hempeä vaaleanpunainen, ja leikkisään shortsi-tyyliin piristystä tuovat veikeät väriyhdistelmät.

Silmälasien muodoissa näkyvät edelleen sähäkkä kissamaisuus sekä pitkään suosiossa ollut näyttävä retro. Pehmeät pastellisävyt korostavat myös kauniisti päivetystä, jolloin kasvot pärjäävät huomattavasti vähemmällä ehostuksella. Tummia kehyksiä suosivan kannattaa kokeilla rohkeasti viileitä vaalean sävyjä, sillä ne tuovat kasvoille valoa aivan uudella tavalla, kertoo Specsaversin Pohjoismaiden mallistovastaava Kjersti Kolden.

Missoni ja Red or Dead

Specsavers tekee tiivistä yhteistyötä Missonin ja Red or Deadin kanssa. Molemmilla brändeillä on vahva yhtenäinen linja kehysten designin ja brändin vaatemallistojen välillä.

Missonin kehysmalliston tunnistaa voimakkaista väreistä ja koristeellisista sangoista. Red or Deadin mallistoa puolestaan luonnehtivat värikkyys ja leikkimielinen hulluttelu. Päättämättömän ei tarvitse tyytyä vain yhteen tai edes kahteen sävyyn, sillä kehyksistä löytyy myös sähäkkää kuviointia.

Huippusuosittu Specsavers Toby -kehysmalli tekee paluun kesäisissä väreissä

Kesän kunniaksi Specsaversin oma mallisto täydentyy klassikoksi muodostuneen Toby-kehysmallin uusilla, herkullisilla väreillä. Kolme uutuusväriä saapuu liikkeisiin elokuussa – siis juuri täydelliseen aikaan korostamaan kullansävyistä loppukesän päivetystä!

Syötävän suloiset värisävyt ja tyylikäs vintage

Heleät pastellivärit tuovat viileän tuulahduksen kuumalle kesäkadulle. Pirteät karkkivärit korostavat vaaleita suomalaispiirteitä ja tekevät ilmeestä energisen. Voimakkaisiin väreihin tottumaton voi aloittaa värikuurin asteittain kokeilemalla ensin hillitympiä vaalean sävyjä ja siirtymällä pikkuhiljaa kohti hehkuvaa pinkkiä, sinistä ja lilaa.

Romanttista vintage-lookia suosivan valinta ovat naiselliset, aavistuksen silmäkulmista ylöspäin kaartuvat pokat. Koristeelliset sangat ovat hauska yksityiskohta, jonka ansiosta klassisetkin kehykset saavat modernin säväyksen.

Lue lisää silmälasimuodista Specsaversin Trend Report kesä 2012 -liitteestä.

Liitteenä myös tiedote pdf-muodossa.

Viestintäjohtaja Marjo Halonen, Specsavers Finland, 050 598 7046, marjo.halonen@specsavers.com

Tiedustelut:

Specsavers Finland, 010 218 4380

Kehyslainat:

Kaikki kehykset ovat lainattavissa kuvauksiin Miltton Showroomilta.

Miltton Showroom, Uudenmaankatu 4–6, Helsinki, 045 657 9607, showroom@miltton.fi

Kuvapyynnöt:

Viestintäkonsultti Maiju Meriläinen, Viestintätoimisto Miltton, 040 765 6146, maiju.merilainen@miltton.fi

Specsavers Optical Group
on maailman suurin yksityinen optisen alan yhtymä, joka tarjoaa asiakkailleen ammattimaisia näönhuoltopalveluita sekä muodikkaita ja laadukkaita silmälaseja edullisin hinnoin. Ympäri maailmaa laajentuvalla yhtymällä on yhteensä yli 1 400 myymälää Iso-Britanniassa, Irlannissa, Alankomaissa, Espanjassa, Australiassa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Suomessa ja Uudessa-Seelannissa. Yhtymän kokonaisliikevaihto oli vuonna 2010 1,7 miljardia euroa. Optikot Doug ja Mary Perkins perustivat Specsaversin vuonna 1984, ja se on edelleen perheyritys. Suomessa heinäkuussa 2007 aloittaneella Specsaversilla on 92 Specsavers Optikko -liikettä, joista suurin osa on paikallisten yrittäjien omistuksessa.