Ingman laittaa hymyn kiertämään Särkänniemessä

Hymy nousee jälleen huulille elokuussa, kun Ingman, Särkänniemi ja Tampereen Lastenklinikan Tuki ry yhdistävät voimansa tuodakseen iloa vähävaraisille perheille.

Kaikki lapset eivät ole yhtä onnekkaita – joillekin esimerkiksi käynti huvipuistossa saattaa olla saavuttamaton unelma. Syitä voi olla monia, kuten perhettä kohdannut työttömyys, taloudellinen ahdinko tai sairastuminen. Nopeasti kohonneet kuluttajahinnat ovat saattaneet monet perheet tiukalle, jolloin perheen yhteisestä ajasta ja vapaa-ajan menoista on jouduttu mahdollisesti tinkimään.

Särkänniemen huvipuisto on ollut osa kävijöittensä muistorikkaita hetkiä jo vuodesta 1975. Vuonna 2018 ensi kertaa järjestetty tapahtuma yhteistyössä Ingmanin ja Tampereen Lastenklinikan tuki ry:n kanssa palaa Särkänniemeen 7. elokuuta 2022. Haluamme tukea tapahtumalla vähävaraisia perheitä sekä mahdollistaa yhteisiä ilon ja onnen hetkiä. Tapahtumaan osallistuu lähes 4000 henkilöä.

"Moni pitkäaikaissairaan lapsen perhe on kohdannut koronapandemia-aikana taloudellisia haasteita. Tilanne on sama monessa muussakin lapsiperheessä. Rahanpuute ja sitä mahdollisesti seuraava eriarvoisuuden tunne voi korostua etenkin kesällä”, Tampereen Lastenklinikan Tuki ry:n Kivaa tekemistä sairaala-arjen vastapainoksi -toiminnan toimintakoordinaattori Sanna Maja kertoo. “Lapsista saattaa harmittaa, kun muut voivat käydä jossakin kivassa paikassa, johon omalla perheellä ei ole varaa tai mahdollisuutta. Tällaisella huvipuistokäynnillä on näille perheille iso merkitys.”

”Särkänniemi ja Ingman ovat tehneet hyvää yhteistyötä jo pitkään. Ilon hetkien tuottaminen on Särkänniemen toiminnan ydintä, ja Ingmanin jäätelöt kuuluvat olennaisena osana huvipuistopäivään. Me täällä Särkänniemessä olemme superylpeitä saadessamme olla Ingmanin kanssa mukana mahdollistamassa Särkänniemi-vierailua niille, joille se ei muuten olisi mahdollista", Särkänniemen toimitusjohtaja Miikka Seppälä kertoo. ”Ilo on ketjureaktio ja se siirtyy eteenpäin ihmiseltä toiselle. Kun näkee, mitä tämä päivä monelle merkitsee, lämmittää se sydäntä.”

Tapahtuman yhteistyökumppanit:

• Tampereen seurakunnat, diakoniatyö