Instabee on saapunut – Budbee ja Instabox löivät lukkoon sopimuksen yhteistyöstä

Budbeen ja Instaboxin iloksi yritysten sopimus yhdistää toimintansa uuden Instabee-yrityksen alle lyötiin tänään lukkoon, kun Ruotsin kilpailuviranomainen hyväksyi yritysten yhdistymisen. Tämän myötä syntyy uusi haastaja, joka on valmiina valloittamaan Euroopan markkinat.

A couple of men smiling

Description automatically generated with low confidence

Instabee voi nyt alkaa hyödyntämään Budbeen ja Instaboxin resursseja, asiantuntemusta ja osaamista voidakseen uudistaa viimeisen mailin toimituksia ja haastaa perinteiset toimijat ympäri Eurooppaa.

”Olen erittäin tyytyväinen tästä päätöksestä sekä innoissani siitä, että pääsemme aloittamaan Instabeen tulevaisuuden työstämisen. Tavoitteemme on selvä: kasvaa kansainvälisesti ja tehdä se tuottavasti. Ensimmäisenä tehtävänäni on tutustua Instaboxin tiimiin ja syventyä kaikkiin heidän kehittelemiinsä loistaviin ratkaisuihin”, sanoo Instabeen toimitusjohtaja Fredrik Hamilton.

Yhdistämällä toimintansa Budbee ja Instabox pystyvät luomaan tehokkaamman ja kestävämmän toimintamallin. Pienentämällä pakettien toimitukseen tarvittavien kuljetusajoneuvojen ja logistiikkakeskusten lukumäärää pystytään nopeammin vähentämään CO2-jalanjälkeä.

”Odotamme näkevämme Instabeen kanssa parempia mittakaavaetuja, jotka johtavat parempiin tuloksiin talouden ja kestävyyden kannalta. Näen edessämme suurta potentiaalia sekä lyhyellä että pitkällä aikajänteellä, ja tiedän, että meillä on mahdollisuus luoda jotakin suurenmoista”, kommentoi Instaboxin perustaja ja Instabeen hallituksen uusi puheenjohtaja Alexis Priftis.

Viimeisimmät uutiset yhdistymisestä julkaistaan verkkosivulla instabee.com.

Ann Sonne

VP of Communications

ann.sonne@budbee.com

Tietoa Instabeesta:

Instabee perustettiin vuonna 2022, kun kaksi johtavaa viimeisen mailin toimitusyritystä, Bedbee ja Instabox, yhdistyivät. Instabee toimii seitsemässä maassa, ja se toimittaa tuhansien verkkokauppojen tilauksia, mukaan lukien ASOS, Zalando, Inditex ja H&M. Yrityksestä on hyvää matkaa tulossa Euroopan johtava verkkokaupan alusta. Instabee on toimittanut yli 120 miljoonaa pakettia niiden vastaanottajille. Instabee on alusta asti keskittynyt kuluttajakeskeisiin ja kestäviin ratkaisuihin, tarjoten toimituksia sekä kotiin että pakettiautomaatteihin käyttäen lihasvoimaa, sähköä, uusiutuvaa dieseliä sekä biopolttoaineita. Itse kehittämänsä teknisten ratkaisujen avulla Instabee pystyy optimoimaan täyttöasteen ja toimitusreitit, mikä vähentää tarpeettomien kuljetusten määrää. Instabeen sijoittajina ovat muun muassa Kinnevik, Creades ja EQT.