ISAC ELLIOT SUOMEN EHDOKAS VUODEN 2013 MTV EMA WORLDWIDE ACT -KATEGORIASSA

Isac Elliot valittiin parhaaksi suomalaiseksi kyvyksi edustamaan Helsinkiäkin kovasti kiinnostavan MTV EMA -gaalan Worldwide Act -kategorian ehdokaskilpailuun. Kuuden viikon ajan MTV on antanut faneille mahdollisuuden äänestää kotimaidensa tähtiä ja auttaa heitä varmistamaan jatkopaikkansa. Yhteensä 186 musiikkiesitystä on saanut kunnian olla ehdolla.

Maiden omat edustajat julkistettiin tänään. Suomesta kärkisijalle selviytyi Isac Elliot. Nuori lahjakkuus kilpailee muita pohjoisen alueen voittajia vastaan kategorian seuraavassa vaiheessa, jossa kamppaillaan pääsystä kymmenen finalistin joukkoon. Suomea vastassa ovat Ruotsin Avicii, Norjan Admiral P sekä Iso-Britannian ja Irlannin One Direction.

Tästä hetkestä lähtien aina marraskuun 31. päivään asti suomalaisilla faneilla on mahdollisuus äänestää kotimaansa esitystä osoitteessa http://www.musictelevision.fi. Pohjoisen alueen edustaja julkaistaan marraskuun 1. päivä muiden alueellisten voittajien kanssa. Viimeiselle kierrokselle selvinneet finalistit kilpailevat Worldwide Act -kategorian voitosta vuoden 2013 MTV EMA -palkintogaalassa Amsterdamissa 10. marraskuuta. Worldwide Act -kategoria on MTV:n musiikillinen kunnianosoitus artisteille ympäri maailman. Ehdokkaita kaikkiaan 51 eri maasta genrerajoihin katsomatta on ollut ehdolla.

”Worldwide Act -kategoria on selkeä esimerkki siitä, miten MTV EMA -palkintogaala on kehittynyt Eurooppaan keskittyneestä tapahtumasta kohti maailmanlaajuista musiikki-ilmiötä. Se antaa kaikille musiikinystäville mahdollisuuden saada äänensä tasapuolisesti kuuluviin. MTV EMA -palkintogaala nostaa jalustalle parhaimmat kansainväliset ja alueelliset supertähdet.” kertoo Viacom International Media Networksin kyky- ja musiikkitapahtumapuolen varatoimitusjohtaja Bruce Gilmer innostuneena.

Tämän vuoden MTV EMA -gaala näytetään suorana lähetyksenä sunnuntaina 10. marraskuuta klo 22.00 Suomen aikaa Amsterdamin Ziggo Dome -areenalta. Suomessa tapahtumaa sponsoroi Tallink Silja sekä Music Angel Friendz.

Pauliina Solanne

Miltton

pauliina.solanne@miltton.fi

Vuoden 2013 “MTV EMA”-gaala näkyy MTV:llä maailmanlaajuisesti yli 60 kanavalla saavuttaen lähes 700 miljoonaa kotitaloutta. Lisäksi ohjelmaa seuraa interaktiivinen yleisö MTV:n globaalin digitaaliverkoston kautta. Toimintaa johtavat vuonna 2013 Bruce Gilmer ja Richard Godfrey. Pysyäksesi ajan tasalla ”MTV EMA”-gaalaan liittyvistä uutisista ja ilmoituksista, vieraile Facebook-sivulla tai seuraa @mtvema.