Islannissa suosiota niittävä GOOD GOOD tarjoaa makeita herkkuja ilman lisättyä sokeria nyt myös Suomessa

Makeita tuotteita ilman lisättyä sokeria tarjoava GOOD GOOD rantautuu Suomen markkinoille. Voimakkaassa kasvussa oleva islantilaisyhtiö tarjoaa suomalaisille esimerkiksi ketogeeniseen, vähähiilihydraattiseen sekä vähäsokeriseen ruokavalioon sopivia hilloja, patukoita ja muita elintarvikkeita, jotka on valmistettu tuoreista marjoista ja hedelmistä lisäämättä lainkaan sokeria. Täynnä makua ja ravinteita olevat tuotteet eivät ole kuitenkaan suunnattu ainoastaan erikoisruokavalioita noudattaville, vaan sopivat kaikille ja jokaiseen makuun.

GOOD GOODin strategisen kehitystyön lähtökohtana on ymmärrys siitä, että maailma on siirtymässä uudelle terveellisemmän, tietoisemman elämän aikakaudelle. Tuotteet, joihin ei ole lisätty sokeria tai keinotekoisia makeuttajia kuuluvat yhä useampaan kotikeittiöön ja ruokavalioon. GOOD GOODin brändin ydinviesti on, että herkutella voi hyvälläkin omallatunnolla. Tuoteperhe on Islannissa erittäin suosittu, ja GOOD GOOD näkeekin Suomeen laajenemisen isona mahdollisuutena.

”Olemme erittäin innostuneita saadessamme tuotteemme Suomen markkinoille, sillä tiedämme, että suomalaiset osaavat herkutella, mutta terveellisen ja puhtaan ruuan arvostus on tärkeä osa kulttuuria. Näemme erinomaiset lähtökohdat kasvaa jokaiselle suomalaiselle tutuksi tuoteperheeksi, jonka tuotteita valitsevat ne, jotka haluavat syödä terveellisemmin mausta tinkimättä”, kertoo GOOD GOODin toimitusjohtaja ja perustaja Gardar Stefansson.

GOOD GOOD perustettiin vuonna 2015 Reykjavikissä, Islannissa. Aluksi se keskittyi steviaan pohjautuviin makeutusainetuotteisiin. Nopeasti GOOD GOOD kuitenkin tunnisti mahdollisuuksia muissakin tuotekategorioissa. Yritys ponnistaa yksinkertaisesta ajatuksesta; luonnollista makeutta on mahdollista tarjota myös mausta tinkimättä. GOOD GOODin tuotevalikoima sisältää tällä hetkellä hilloja, levitteitä, keto-patukoita, siirappeja sekä luonnollisia makeutusaineita.

Tuotemerkki on kasvanut tasaisesti perustamisestaan ​​lähtien erityisesti Euroopan ja Pohjois-Amerikan markkinoilla. Maailmanlaajuisesti GOOD GOODin tuotteita löytyy yli 6000 myymälästä sekä useilta verkkokauppasivustoilta ja yrityksen omalta nopeasti kasvavalta verkkosivustolta. Muun muassa Yhdysvaltojen ja Ison-Britannian Amazonin kategoriansa bestsellereiden joukkoon nousseen GOOD GOODin lähitulevaisuuteen kuuluu laajasti kehittämisprojekteja vastauksena räjähdysmäisesti kasvaneeseen ketogeenisen ja vähähiilihydraattisten ruokavalioiden suosioon. Tämän trendin GOOD GOOD tunnistaa myös Suomessa:

”Suomessa on selkeästi kytenyt jo pidemmän aikaan keto-trendi ja ihmisiä kiinnostaa vähähiilihydraattisempi ruokavalio. Mutta kuten muuallakin maailmassa, valitettavasti myös Suomessa on diabetes kasvussa. Tahdomme tarjota täynnä luonnollista makua, väriä ja ravinteita olevia herkkuja ihan kaikille, terveyttä riskeeraamatta”, Stefansson iloitsee.

GOOD GOODin tuotteita myyvät K-Citymarketit kautta maan. GOOD GOODin luonnollisesti makeita tuotteita on saatavilla myös Ruohonjuuresta sekä useista muista hyvinvoinnin erikoiskaupoista sekä nettikaupoista.

Lisätiedot:

Annakatri Pitkänen

annakatri.pitkanen@miltton.fi

GOOD GOODista: GOOD GOOD perustettiin vuonna 2015, kun Gardar Stefansson, Agnar Lemacks ja Johann Kristjansson etsivät apua sukulaisilleen, jotka sairastivat tyypin 2 diabetestä. Kolmikolle selvisi pian, että luonnolliset vaihtoehdot sokerille olivat avain sokerin saannin rajoittamiseen: he loivat stevian ja erytritolin sekoituksen sokerin korvikkeeksi päivittäisissä ruoissa. Perustettuaan yrityksen tämän makeuttajan ympärille, he päättivät laajentaa valikoimaa hilloihin, joista tulikin nopeasti brändin suosituin tuotelinja. Brändin tuotteisiin kuuluu nyt useita erimakuisia hilloa, levitteitä, keto-patukoita, siirappeja ja luonnollisia makeutusaineita. GOOD GOODin tuotteita löytyy tällä hetkellä yli 6000 myymälästä 16 maassa. Lisätietoja GOOD GOODista osoitteessa eu.goodgood.net