ISO.POETISM BY TOBIAS BIRK NIELSEN on Kööpenhaminan muotiviikkojen Zalando Sustainability Award -voittaja

• ISO.POETISM BY TOBIAS BIRK NIELSEN erottui edukseen lähestymistavallaan kestävään kehitykseen sekä innovatiivisella värjäystekniikoiden käytöllään
  • ISO.POETISM BY TOBIAS BIRK NIELSEN ja Zalando tulevat suunnittelemaan kestävämpiin vaihtoehtoihin keskittyvän eksklusiivisen malliston
  • Palkinto rohkaisee brändejä tutkimaan kestävämpiä vaihtoehtoja sekä antaa tunnustusta kestävämmän kehityksen hyväksi toimiville strategioille

KUVIA TÄÄLLÄ

Berliini, 3. helmikuuta 2022 // Euroopan johtava muoti- ja lifestyle-verkkoalusta Zalando on tänään julkistanut ISO.POETISM BY TOBIAS BIRK NIELSENin kolmanneksi Sustainability Award -palkinnon voittajaksi yhteistyössä parhaillaan käynnissä olevien Kööpenhaminan muotiviikkojen kanssa. ISO.POETISM BY TOBIAS BIRK NIELSEN vakuutti erityisesti lähestymistavallaan kestävään kehitykseen sekä innovatiivisten värjäystekniikoiden käytöllään. Kolmatta kertaa jaettava palkinto on Zalandon ja Kööpenhaminan muotiviikkojen kolmivuotisen yhteistyösopimuksen keskiössä ja se pyrkii kannustamaan muotibrändejä etsimään kestävämpiä vaihtoehtoja suunnittelussaan sekä toteuttamaan strategioita, jotka vievät alaa kohti kestävämpää tulevaisuutta.

Tuomariston mukaan Kööpenhaminan muotiviikoilla esitelty mallisto toi esiin voittajabrändin periaatteen kierrättää aina, kun mahdollista. ISO.POETISM BY TOBIAS BIRK NIELSENiä odottaa 20 000 euron rahapalkinto sekä kumppanuus Zalandon kanssa eksklusiivisen, kestävän kehityksen edistysaskeleita ja innovaatioita edustavan kapselimalliston luomiseksi. Zalando tuo laajan valikoiman muotiviikoilla nähdystä AW22-mallistosta saataville yli 46 miljoonalle asiakkaalleen 23 Euroopan markkinallaan.

"Yksi keskeisistä kriteereistä Sustainability Award -palkinnon voittajaa valittaessa oli kyky yhdistää muodin uskottavuus kestävään kehitykseen – tässä ISO.POETISM BY TOBIAS BIRK NIELSEN todella onnistui innovatiivisilla materiaalivalinnoillaan, jotka huokuvat raikkautta ja urbaaniutta”, Sara Diez, Zalandon VP Category Women & Private Labels, kertoo. “Alustana haluamme käyttää mahdollisuuttamme tarjota asiakkaillemme enemmän kestävämpiä vaihtoehtoja ja on hienoa nähdä monien brändien haluavan tehdä yhteistyötä saavuttaaksemme tavoitteemme. Odotamme innolla yhteistyötä ISO.POETISM BY TOBIAS BIRK NIELSENin kanssa sekä kestävien edistysaskeleiden ja innovaatioiden tutkimista yhdessä, jotta voimme tehdä kestävyydestä entistä haluttavampaa. Keskitymme läpinäkyvyyteen ja toivomme, että jakamalla tietoa käytetyistä materiaaleista ostajat voivat tehdä kestävämpiä valintoja entistä helpommin", Diez jatkaa.

ISO.POETISM BY TOBIAS BIRK NIELSENin luova johtaja, Tobias Birk Nielsen, kommentoi voittoa: Olen niin ylpeä ja nöyrä vastaanottaessani tämän palkinnon – se merkitsee todella paljon! Zalando Sustainability Awards on ollut arvokas oppimisprosessi sekä kokemus. Tähän asti kestävien päätösten teko on ollut osana luonnollista ja loogista prosessiamme aina suunnittelusta logistiikkaan, mutta Zalando Sustainability Awards on pakottanut meidät ohjelmoimaan, levittämään ja viestimään kestäviä lähestymistapojamme ja ideoitamme myös pienen ja kiireisen työkuplamme ulkopuolella. Palkinnon voittaminen vain lisää motivaatiotamme jatkaa matkallamme kohti entistä kunnianhimoisempaa ja kestävää visiota. Tähän päästäksemme kaikki tiimini jäsenet ovat tehneet uskomattomia ponnisteluja, huolimatta monista samanaikaisista projekteista AW22-näytöksen ja tämän kilpailun lisäksi, joten olen erittäin kiitollinen ja todella ylpeä siitä, mitä olemme yhdessä saavuttaneet!

Tuomariston jäsen Arizona Muse onnittelee voittajaa: “Suuret onnittelut ISO.POETISM BY TOBIAS BIRK NIELSENille, joka järjesti vangitsevan esityksen Kööpenhaminan muotiviikoilla. Muotiteollisuus voi oppia paljon brändin keskittymisestä vaikutuksiensa minimoimiseen sekä jätteettömyyteen, sen sitoutumisesta ympäristö- ja sosiaaliseen vastuuseen sekä pyrkimyksestä ajaa positiivista muutosta yhteistyön ja kollektivismin avulla. Uskon, että muotiteollisuudella on mahdollisuus muuttua positiiviseksi alaksi niin planeettaa kuin ihmisiä kohtaan ja ISO.POETISM BY TOBIAS BIRK NIELSENin kaltaiset brändit auttavat tässä.”

Myös finalistit Fassbender sekä Tomorrow Denim saivat tuomaristolta tunnustusta toiminnastaan erinomaisina esimerkkeinä inspiroiden sekä integroiden vastuullisuutta läpi tuotantoketjun luoden samalla räätälöityä muotia ja vaatekaapin luottotuotteita.

Zalando Sustainability Award -finalistien mallistot esiteltiin Kööpenhaminan muotiviikolla ensisijaisesti digitaalisesti sekä pienelle yleisölle Nikolaj Kunsthalissa, kaikki pandemian edellyttämät turvatoimet huomioiden. Mallistot esiteltiin myös Zalandon digitaalisessa showroomissa Greenhousessa, jonka avulla kuluttajat ympäri maailmaa pystyivät seuraamaan näytöksiä reaaliajassa sekä tutustumaan mallistoihin. Lisäksi virtuaalinen tila toimi alustana "Care & Repair" -työpajalle suunnittelija ja Zalando Sustainability Award 2021 -voittaja Nikolaj Stormin sekä tanskalaisen vaikuttajan ja kestävän kehityksen puolestapuhujan Emilie Liljan kanssa, sekä "Styling More Sustainably" -työpajalle Säker Stil ja Vogue Scandinavia D&I -toimittaja Mona M. Alin kanssa, tarjoten näin kuluttajille mahdollisuuden oppia uutta ja syventää tietoaan finalistien kestävistä käytännöistä.

Sustainability Award -palkinnon SS22-voittaja Nikolaj Stormin mallisto on nyt saatavilla Zalandolla. Suunnittelijan kapselimallisto valmistuu julkaistavaksi myöhemmin tänä vuonna.

TIETOA ZALANDOSTA

Zalando (https://corporate.zalando.com) on Euroopan johtava muodin ja lifestyle-tuotteiden verkkokauppa ja verkkokauppa-alusta. Berliinissä vuonna 2008 perustettu Zalando tarjoaa muotia päästä varpaisiin yli 46 miljoonalle aktiiviselle asiakkaalle 23 markkina-alueella. Valikoimiimme kuuluu vaatteita, kenkiä, asusteita ja kosmetiikkaa. Merkkivalikoimaamme lukeutuvat sekä kansainvälisesti tunnetut nimet että paikalliset brändit. Zalandon verkkokauppa on kohtaamispaikka inspiraatiolle, innovaatiolle ja vuorovaikutukselle. Euroopan muodikkaimpana teknologiayhtiönä Zalando pyrkii kehittämään digitaalisia ratkaisuja tarjotakseen kokonaisvaltaisen muotielämyksen asiakkailleen, yhteistyökumppaneilleen sekä kaikille niille, jotka ovat muovaamassa Zalandon tarinaa. Tavoitteenamme on toimia muodin lähtöpisteenä ja kestävänä alustana, jolla on positiivinen nettovaikutus ihmisille ja maapallolle.

TIETOA KÖÖPENHAMINAN MUOTIVIIKOISTA

Kööpenhaminan muotiviikot on Pohjoismaiden suurin muotiviikko, joka järjestetään kahdesti vuodessa tammi-helmikuussa ja elokuussa. Joka kausi Kööpenhaminan muotiviikot toivottaa tervetulleiksi johtavan kansainvälisen lehdistön, ostajat sekä alan johtajat läpi globaalin verkoston osallistumaan kolmen päivän näytöksiin, esityksiin sekä erinäisiin tapahtumiin CIFF ja Revolver -messujen ympärillä. Kööpenhaminan muotiviikkojen keskiössä on kestävyys ja pyrkimys tehdä merkittäviä muutoksia innostaen ja rohkaisten alaa ottamaan askeleita kohti positiivista ja vastuullista muutosta. Tammikuussa 2020 Kööpenhaminan muotiviikot julkisti kunnianhimoisen kolmivuotisen kestävän kehityksen toimintasuunnitelmansa, joka esittelee innovatiivisen järjestelmän vähimmäisvaatimuksista niille brändeille, jotka ovat osa virallista näytösaikataulua vuodesta 2023 alkaen.

(www.copenhagenfashionweek.com).