Johtava pohjoismainen konsulttiyhtiö Miltton laajentaa Ukrainaan

Johtava pohjoismainen konsulttiyhtiö Miltton laajentaa toimintaansa Ukrainan markkinoille, mikä on merkittävä askel yrityksen kansainvälisessä kasvussa. Milttonin tavoitteena on tukea maan jälleenrakennusta ja yhteiskunnallista kehitystä.

Ukrainan tilanteen kehittyminen ja maan tuleva jälleenrakentaminen, jonka toivottavasti pian syntyvä rauha mahdollistaa, vaikuttavat merkittävästi talouteen ja toimialoihin maailmanlaajuisesti. Maan jälleenrakennus on yksi modernin historian suurimmista jälleenrakennushankkeista.

Osallistuakseen jälleenrakennukseen sekä vahvistaakseen pohjoismaisten yritysten ja Ukrainan välis kumppanuuksia Miltton on nimittänyt Tetiana Tregobchukin yhtiön Ukrainan palveluiden johtajaksi. Hän aloittaa 1. heinäkuuta rakentamaan Milttonin toimintaa Kiovassa. Ennen siirtymistään Milttonille Tregobchuk toimi Ukrainan suurimman mediayhtiön 1+1 Median viestintäjohtajana. Hänellä on laaja kokemus vaikuttaja- ja kriisiviestinnästä, media- ja sidosryhmäsuhteista sekä kansainvälisesti tunnettujen viestintähankkeiden johtamisesta.

"Milttonin kaltaiselle toimijalle on suuri kysyntä Ukrainan markkinoilla. Yhtiön ainutlaatuiselle yhdistelmälle erilaista osaamista on tarvetta monimutkaisessa ja epävakaassa tilanteessa olevassa maassa, jossa on käyty sotaa yli 9 vuotta. Miltton onkin täydellinen alusta vaikuttaa maani tulevaisuuteen. Voin rakentaa siltoja Pohjoismaiden ja Ukrainan välille ja auttaa pohjoismaisia yrityksiä navigoimaan haastavalla mutta mielenkiintoisella markkinalla", Tregobchuk sanoo.

Hallituksen puheenjohtajaksi nimitetään Christer Haglund. Hän työskentelee tällä hetkellä Pohjoismaiden ministerineuvoston Viron toimiston johtajana ja on aiemmin toiminut Suomen Messut Oyj:n toimitusjohtajana ja Finnairin viestintä- ja yhteiskuntasuhdejohtajana.

Milttonilla on toimistot Washingtonin ja Brysselin kaltaisissa päätöksentekokeskuksissa ja näin Kiovaan laajentuminen on luonteva seuraava askel Milttonin palvelutarjonnan kasvussa. Milttonin tapa yhdistää politiikan, median, liiketoiminnan, puolustuksen, geopolitiikan, datan, digitaalisen viestinnän, mainonnan, pääomamarkkinoiden ja muiden alojen asiantuntijoiden osaaminen yhdeksi kokonaisvaltaiseksi palvelutarjonnaksi on ainutlaatuinen.

"Olemme inspiroituneita asiakkaidemme kiinnostuksesta Ukrainaa kohtaan ja pyrimme aktiivisesti osallistumaan maan jälleenrakentamiseen. Meille on olennaista saada syvällisempää ymmärrystä Ukrainan markkinoista ja sen geopoliittisesta asemasta. Sen lisäksi, että tarjoamme räätälöityjä palveluitamme ukrainalaisille, vastaamme myös kasvavaan kysyntään ymmärtää tulevan jälleenrakennuksen vaikutuksia maan rajojen ulkopuolella. Tämä on linjassa Milttonin strategian kanssa, jossa vahva pohjoismainen läsnäolo yhdistetään paikkoihin, jotka muokkaavat maailmaamme", Kaius Niemi, Miltton Groupin kasvu- ja teknologiajohtaja sanoo.

Miltton on pohjoismainen konsulttitalo, jossa työskentelee yli 400 asiantuntijaa yhteiskunnan eri puolilta, muun muassa liiketoiminnan, median, politiikan, tutkimuksen, puolustuksen, geopolitiikan, datan ja digitaalisuuden, brändin, mainonnan ja pääomamarkkinoiden saroilla. Vahvuutemme on näiden osaamisten yhdistäminen, jotta voimme auttaa asiakkaitamme navigoimaan ja menestymään yhä monimutkaisemmassa maailmassa. Missiomme on olla pohjoismaisten yritysten ja kansainvälisten organisaatioiden luotetuin neuvonantaja. Toimipisteemme sijaitsevat Brysselissä, Helsingissä, Riiassa, Tukholmassa, Tallinnassa ja Washington D.C:ssä.

Lisätietoja

Kaius Niemi, Johtaja, kasvu ja teknologia, kaius.niemi@miltton.com, +358 44 7655 706

Tetiana Tregobchuk, Johtaja, Milttonin palvelut Ukrainassa, tetiana.tregobchuk@miltton.com, +38 050 474 3442