Joka toinen Suomessa myyty BMW on xDrive-neliveto

BMW Suomi on kasvattanut myyntiään tasaisesti viime vuosien ajan. Yksi tärkeimmistä kasvutekijöistä on ollut xDrive-nelivedon aiempaa laajempi saatavuus mallistossa. Kuluvana vuonna Suomessa myydyistä BMW:n ajoneuvoista 48 prosenttia on ollut xDrive-nelivetoja.

BMW:n myynti on kasvanut tasaisesti Suomessa vuodesta 2010, jolloin sen markkinaosuus oli 2,9 prosenttia 3 157 myydyllä ajoneuvolla. Vuonna 2011 osuus nousi 3,3 prosenttiin ja viime vuonna 3,9 prosenttiin, kun BMW:n autoja myytiin 4 198 kappaletta. Tänä vuonna BMW:n autoja oli jo syyskuun loppuun mennessä myyty Suomessa 3 878 kappaletta, mikä vastaa 4,8 prosentin markkinaosuutta. Samaan aikaan ajoneuvojen kokonaismarkkina on laskenut 9 prosenttia edellisvuoteen verrattuna.

Yksi BMW:n merkittävimmistä kasvutekijöistä on ollut xDrive-nelivetojärjestelmän suosio ja sen entistä laajempi saatavuus mallistossa. Kolme vuotta sitten teknologia oli saatavilla 35 malliin, kun nyt se on saatavilla jo 82 malliin.

”xDrive-neliveto on ollut yksi suurimpia myynnin kasvun syitä. Olemme toki panostaneet sen markkinointiin vahvasti, mutta tärkeimpänä tekijänä pidän juuri muutosta sen saatavuudessa. xDrive-neliveto on tietoisesti tuotu saataville volyymimalleihin, mistä hyvänä esimerkkinä on syyskuun alussa lanseerattu 520d xDrive”, BMW Suomen markkinointi- ja viestintäpäällikkö Henri Jantunen sanoo.

Saatavuuden parantuessa myytyjen xDrive-nelivetojen osuus on kasvanut huomattavasti: vuonna 2010 xDrive-nelivetojen osuus BMW:n myynnistä oli 19 prosenttia, vuonna 2011 jo 33 prosenttia ja viime vuonna 35 prosenttia. Tänä vuonna BMW:n myymistä ajoneuvoista 48 prosenttia on ollut xDrive-nelivetoja.

Oy BMW Suomi Ab, Henri Jantunen, markkinointi- ja viestintäpäällikkö, (09) 6137 4217, henri.jantunen(at)bmw.fi, www.bmw.fi

BMW Group
BMW Group on yksi maailman menestyneimmistä autojen ja moottoripyörien valmistajista, jonka brändejä ovat BMW, MINI ja Rolls-Royce. BMW Groupilla on 28 tuotantolaitosta 13 eri maassa, ja yhtiön myyntiverkosto kattaa yli 140 maata.

BMW Group myi kaikkiaan noin 1,85 miljoonaa autoa ja 117 000 moottoripyörää vuonna 2012. BMW Groupin liikevaihto tilivuonna 2012 oli 76,85 miljardia euroa ja voitto ennen veroja 7,82 miljardia euroa. Vuoden 2012 lopussa yhtiöllä oli noin 105 876 työntekijää.

BMW Groupin menestys pohjautuu pitkäjänteiseen ja vastuulliseen toimintaan. Yhtiö onkin ottanut strategiaansa olennaisina osina ekologisesti ja sosiaalisesti kestävät toimintatavat koko arvoketjussaan, kattavan tuotevastuun ja luonnonvarojen säästämisen.

Facebook: http://www.facebook.com/BMWGroup

Twitter: http://twitter.com/BMWGroup