Joonas Kuronen Foodoran uudeksi toimitusjohtajaksi – “Kuluttajat näyttävät hyvin nopeasti, mistä he pitävät”

Joonas Kuronen, 34, on aloittanut ruoan tilaus- ja toimituspalvelu Foodoran uutena Suomen toimitusjohtajana. Kurosen edeltäjä, Shilei Zhang, nousee yrityksen sisällä Pohjoismaiden liiketoiminnan johtajan rooliin. Foodora on tällä hetkellä Suomen ja Pohjoismaiden suurin ruoantilaus- ja toimituspalvelu ja se toimii Suomessa yli 80 kaupungissa.

Ennen siirtymistään Foodoran puikkoihin Kuronen toimi projektijohtajana Dubaissa, työskennellen liikkeenjohdon konsultoinnin palveluja tarjoavalla Kearneylla. Takaisin kotimaan kamaralle ja Foodoran johtotehtäviin Kurosta houkutteli mahdollisuus johtaa liiketoimintaa alalla, millä on erityisen hyvät kasvumahdollisuudet.

“Tuotteiden tilaaminen kotiovelle sovelluksen avulla on maailmanlaajuisesti voimakkaassa nousussa oleva trendi. On kiehtovaa astua toimialalle, missä on näin paljon kasvu- ja laajenemismahdollisuuksia. Suomeen paluu itsessään tuntui myös hyvältä, sillä ulkomailla aina kirkastuu, miten vapaa ja turvallinen yhteiskunta meillä on.”

Kuronen kertoo intohimokseen liiketoiminnan kehittämisen - erityisesti kuluttajabisneksen saralla, missä päätösten seuraukset ovat nopeasti havaittavissa.

“Kuluttajat näyttävät käytännön valinnoillaan hyvin ripeästi, mistä he pitävät. Esimerkiksi älypuhelimien yleistyttyä ostosten teko on siirtynyt nopeasti erilaisiin sovelluksiin. Jatkossa valikoima tulee kasvamaan entisestään, toimitusaikojen lyhentyessä.”

Koronaepidemia toi keväällä ruoantilaus- ja toimituspalveluiden kysyntään Suomessa kasvupiikin. Kuronen uskoo, että moni keväällä palvelua ensimmäistä kertaa kokeillut asiakas on tullut jäädäkseen.

“Ihmiset yleensä ottavat hyvin omakseen ne asiat, jotka helpottavat heidän arkeaan. Ruoan ja muiden tuotteiden kotiin on ehdottomasti yksi niistä, ja haluamme tarjota suomalaisille mahdollisimman kattavan valikoiman.”

Kuronen on koulutukseltaan tuotantotalouden diplomi-insinööri Aalto-yliopistosta.

Lisätiedot:

Nora Särkkä, markkinointijohtaja, Delivery Hero Finland Oy
nora.sarkka@deliveryhero.com
+358 40 729 7585

Suomen ja Pohjoismaiden suurin ruoantilaus- ja toimituspalvelu foodora perustettiin Berliinissä lokakuussa 2014 ja se toimii Suomessa yli 80 kaupungissa. Palvelu tuo hyvän ruoan jokaiseen päivään mahdollistamalla ravintolaruoan tilaamisen Android- ja iOS-sovelluksella tai www.foodora.fi:ssä. Nopein tapa tilata ruokaa - kotiin, työpaikalle tai minne vaan!