Joulun bussiliput kannattaa ostaa nyt

Vuoden ruuhkaisin matkustusaika on pian käsillä. Joulun matkaliput kannattaa hankkia jo hyvissä ajoin, sillä Matkahuollon lipunmyynnissä on vilkkainta juuri joulunaluspäivinä. Joulu ja vuodenvaihde tuovat useita muutoksia bussiliikenteen aikatauluihin. Kaikki joulun poikkeusaikataulut löytyvät Matkahuollon aikatauluhausta.

Vuoden vilkkain matkustusaika täyttää bussit joulun ja vuodenvaihteen pyhien ympärillä. Matkaan on hyvä varautua etukäteen hankkimalla bussiliput hyvissä ajoin, sillä joulua edeltävät päivät voivat olla Matkahuollossa ruuhkaisia.

Bussi- ja paikkaliput helposti myös netistä

Bussi- ja paikkaliput voi hankkia jo hyvissä ajoin etukäteen internetistä Matkahuollon sivuilta. Nettilipun voi ostaa vuorosta riippuen aikaisintaan 30–32 päivää ennen lähtöä. Joulua edeltävien päivien liput tulevat myyntiin verkkokaupassa tämän viikon kuluessa ja vuodenvaihteen liput ensi viikon lopussa.

Joulun aikaan liikkeellä on runsaasti matkustajia. Siksi bussilippua ostettaessa kannattaa hankkia myös paikkalippu ja varmistaa itselleen mieluisin istumapaikka bussista.

Pika- ja useisiin vakiovuoroihin voi varata bussi- ja paikkaliput puhelimitse numerosta 0200 4000. Puhelimitse varatut liput lunastetaan R-kioskeilta tai Matkahuollon omista toimipaikoista.

Liput voi käydä ostamassa etukäteen myös paikan päältä Matkahuolloista.

Kaikki aikataulut matkahuolto.fi tai 0200 4000

Kaikki joulun ja vuodenvaihteen pyhien poikkeusaikataulut löytyvät aikatauluhausta Matkahuollon verkkosivuilta. Kännykän käyttäjää palvelevat mobiiliaikataulut osoitteessa m.matkahuolto.fi. Aikatauluhakuun kannattaa syöttää tarkka lähtöpäivä, jotta hakupalvelu osaa huomioida mahdollisen matkustuspäivälle osuvan poikkeusliikenteen.

Lisäksi aikataulut voi tarkistaa puhelimitse Matkahuollon palvelunumerosta 0200 4000, joka on avoinna kaikkina viikonpäivinä ympäri vuorokauden. Puhelun hinta on 1,99 €/min + pvm.

Matkahuollon palveluihin voi tutustua myös Facebookissa ja Twitterissä sekä Matkahuollon Kahvila -blogissa.

Jukka Ylitalo, liiketoimintapäällikkö, Oy Matkahuolto Ab, puh. 040 764 4386

Oy Matkahuolto Ab on suomalainen bussiliikenteen palvelu- ja markkinointiyritys, jonka pääliiketoiminta-alat ovat Matka- ja Pakettipalvelut. Matkapalvelut ylläpitää ja kehittää julkisen joukkoliikenteen matkustuspalveluja, muun muassa valtakunnallisia aikataulu- ja matkakorttijärjestelmiä. Pakettipalvelut ylläpitää ja kehittää bussiliikenteeseen perustuvaa paketinkuljetusjärjestelmää, jonka kautta paketteja voi lähettää ympäri Suomen sekä yhteistyökumppanuuksien ansiosta ympäri maailmaa. Matkahuollolla on 50 omaa toimipaikkaa. Yhdessä yhteistyökumppaneiden kanssa Matkahuollon palveluverkosto kattaa 2 000 palvelupistettä ympäri Suomen. Matkahuolto viettää tänä vuonna 80-vuotisjuhlavuotta.