Juhannuksen bussiaikataulut Matkahuollosta

Bussiliikenteen aikatauluissa on runsaasti muutoksia juhannuksena. Juhannus on myös vuoden vilkkain matkustusajankohta, joten matkaliput kannattaa ostaa ajoissa. Tarkat aikataulutiedot sekä bussi- ja paikkaliput saa Matkahuollosta.

Juhannuksen aiheuttaa muutoksia bussiaikatauluihin. Erityisesti juhannusaaton iltana 20.6. sekä juhannuspäivänä 21.6. vuoroja liikennöidään rajoitetusti osan vuoroista jäädessä kokonaan ajamatta. Bussien aikataulutiedot juhannuksen poikkeukset mukaan lukien saa Matkahuollon internetsivuilta osoitteesta matkahuolto.fi ja mobiiliversiona osoitteesta m.matkahuolto.fi. Aikatauluhakuun kannattaa syöttää tarkka lähtöpäivä, jotta hakupalvelu osaa huomioida myös poikkeusliikenteen.

Aikataulut voi lisäksi tarkistaa puhelimitse Matkahuollon palvelunumerosta 0200 4000, joka on avoinna kaikkina viikonpäivinä ympäri vuorokauden. Numerossa palvelee Matkahuollon asiakaspalvelukeskus arkisin klo 8-17. Muina aikoina ja myös pyhäpäivinä palvelunumerossa aikataulutiedusteluihin vastaa Oy Eniro Finland Ab. Puhelun hinta on 1,99 €/min + pvm.

Pikavuorojen aikatauluja voi katsoa lisäksi YLE:n teksti-tv:n sivulta 440.

Liput etukäteen

Juhannus on vuoden vilkkain matkustusajankohta. Eniten matkustajia on liikkeellä torstaina 19.6. ja juhannusaaton aamupäivänä perjantaina 20.6. Juhannuksena matkustavien kannattaa hankkia bussi- ja paikkaliput jo etukäteen.

Liput on helppo ostaa internetistä Matkahuollon sivuilta. Paikkalipun hankkimalla voi samalla varata haluamansa istuimen bussista. Bussi- ja paikkaliput voi myös varata puhelimitse numerosta 0200 4000 ja lunastaa R-kioskeilta tai Matkahuollon omista toimipaikoista.

Tutustu Matkahuollon palveluihin myös Facebookissa http://www.facebook.com/matkahuolto ja Twitterissä http://twitter.com/matkahuolto sekä Matkahuollon Kahvila -blogissa osoitteessa http://kahvila.matkahuolto.fi.

Jukka Ylitalo, liiketoimintapäällikkö, Oy Matkahuolto Ab, puh. 040 764 4386, sähköposti jukka.ylitalo@matkahuolto.fi

Oy Matkahuolto Ab on suomalainen bussiliikenteen palvelu- ja markkinointiyritys, jonka pääliiketoiminta-alat ovat Matka- ja Pakettipalvelut. Matkapalvelut ylläpitää ja kehittää julkisen joukkoliikenteen matkustuspalveluja, muun muassa valtakunnallisia aikataulu- ja matkakorttijärjestelmiä. Pakettipalvelut ylläpitää ja kehittää bussiliikenteeseen perustuvaa paketinkuljetusjärjestelmää, jonka kautta paketteja voi lähettää ympäri Suomen sekä yhteistyökumppanuuksien ansiosta ympäri maailmaa. Matkahuollolla on 50 omaa toimipaikkaa. Yhdessä yhteistyökumppaneiden kanssa Matkahuollon palveluverkosto kattaa 2 000 palvelupistettä ympäri Suomen.