Julkaisupalvelu BoD:sta FSC:n myötä vahvasti vastuullinen toimija

Julkaisupalvelu BoD™ - Books on Demand on sitoutunut painamaan koko tuotantonsa FSC-sertifoidulle paperille. Toimintamallinsa puolesta BoD toimii luonnonvaroja säästäen ja painaa kirjoja vain tilauksesta, jolloin vältytään hukkapainoksilta. FSC-sertifikaatin myötä BoD:n toiminta muuttuu entistäkin vastuullisemmaksi.

BoD haluaa varmistaa, että kirjapainossa käytetyt materiaalit on tuotettu vastuullisesti ja painaa vastedes koko tuotantonsa FSC-sertifioidulle paperille. FSC-sertifikaatti kertoo, että kirjojen valmistukseen käytetty puu- tai kuitumateriaali on peräisin luontoarvoja kunnioittaen hoidetuista metsistä, kontrolloiduista lähteistä tai kierrätyksestä.

Ekologisesti vastuullisten hankintojen lisäksi BoD painaa kirjoja joustavasti, mikä tarkoittaa, että luonnonvaroja ei tuhlata alelaariin päätyviin hukkapainoksiin.

Aloittelevien kirjailijoiden tukena kustannusalan murroksessa

Kustannusalan murroksessa uusien kirjailijoiden on yhä vaikeampi saada kirjansa julkaistua perinteisten kustantamojen kautta ja nimensä näkyviin. Perinteiset kustantamot miettivät jokaista kustannuspäätöstä tarkkaan paitsi kirjallisen laadun myös taloudellisten edellytysten puolesta.

Alan demokratisoitumisen ansiosta tulokkaille on toisaalta ilmaantunut muita väyliä julkaista kirjansa. BoD tarjoaa ainutlaatuisen mahdollisuuden esimerkiksi esikoisteoksen julkaisuun ja painosmäärä voidaan räätälöidä tarkasti.

BoD:n digipainon ansiosta myös pienilevikkisten teosten painaminen on jatkossakin turvattu. BoD tarjoaa mahdollisuuden monipuolisen kirjallisuustarjonnan säilymiselle.

Yhteydenotot ja arvostelukappalepyynnöt:

Miltton Oy, Eveliina Nieminen, 040 570 5818, eveliina.nieminen@miltton.fi

Lisätietoja BoD:sta

BoD (Books on Demand) on digitaalisen kirjanjulkaisualan markkina- ja teknologiajohtaja Euroopassa. Nopeasti kasvavan keskisuuren yrityksen palvelimella on yli 300 000 toimitettavissa olevaa nimikettä.

BoD tarjoaa ammattitaitoisia digitaalisia julkaisupalveluita kustantamoille, kirjailijoille ja muille sisällöntarjoajille. BoD-kirjoja, joiden toteutus sisältää välityksen kirjakauppoihin, voidaan myydä kaikissa suomalaisissa kirjakaupoissa sekä tärkeimmissä verkkokirjakaupoissa kuten Suomalainen.com, Bookplus.fi ja Adlibris.com.