Jussi Kekkonen Milttoniin

Pääministeri Jyrki Kataisen poliittinen erityisavustaja Jussi Kekkonen siirtyy rakentamaan Milttonista vaikuttajaviestinnän johtavaa toimijaa.

”Poliittisen päätöksenteon ja elinkeinoelämän etäisyys on kasvanut viime vuosina. Samalla vaikuttajaviestinnän käytännöt ovat vanhakantaisia ja saaneet osakseen ansaittuakin kritiikkiä. Tavoitteemme on yhdistää Milttonin energinen, luova ja ennakkoluuloton toimintamalli suomalaisen elinkeinoelämän yhteiskuntasuhdetarpeisiin. Uskomme, että monitahoinen ja aktiivinen keskustelu tulee olemaan keskeinen osa Suomen kansainvälistä kilpailukykyä”, Jussi Kekkonen kertoo.

Miltton on alansa suurin itsenäinen ja kotimaisessa omistuksessa oleva viestintätoimisto, jonka toimintaa kehitetään suomalaisen elinkeinoelämän kilpailukyvyn ja muuttuvan yhteiskunnan tarpeiden mukaan. Jussi Kekkonen siirtyy Miltton-konsernin alle perustettavan Miltton Networks -yrityksen toimitusjohtajaksi. Miltton Networksin omistavat Miltton, Jussi Kekkonen sekä tulevaisuudessa muut avainhenkilöt. Yrityksen tavoite on kasvaa nopeasti ja rekrytoida joukkoonsa aktiivisesti muita huippuvaikuttajia.

”Yritysten markkinoinnin ja viestinnän voimasuhteet muuttuvat nopeasti. Olemme vuosien varrella pystyneet todistamaan, että kommunikaatio siirtyy ostetuista kanavista ansaittuihin. Siksi on luonnollista ottaa uusi ote myös vaikuttajaviestinnässä – yritysten on ansaittava asemansa osana yhteiskuntaa ja päätöksentekoa. Vaikuttajaviestintä tulee olemaan keskeinen osa yritysten kokonaisviestintää tulevaisuudessa”, sanoo Milttonin toimitusjohtaja Mathias Järnström.

”Miltton tarjoaa minulle erinomaisen mahdollisuuden kehittää jotain aivan uutta Suomen markkinoille. Pystyn näin yhdistämään yhteiskunnallisen ja poliittisen taustani suomalaisen elinkeinoelämän tarpeisiin ja yrittäjyyteen. Politiikassa olen aina pitänyt haasteista. Nyt Miltton tarjosi minulle haastetta, jota en voinut vastustaa”, Kekkonen lisää.

Miltton työllistää tällä hetkellä noin 70 henkilöä. Myyntikatteen arvioidaan kasvavan kuluvan tilikauden aikana yli 30 % noin 6 miljoonaan euroon.

Mathias Järnström, 0400 738 002
Jussi Kekkonen, 040 504 5199

Jussi Kekkonen (36) on toiminut pääministerin poliittisena erityisavustajana vuodesta 2011. Koulutukseltaan hän on valtiotieteiden maisteri. Aiemmin Kekkonen on työskennellyt myös liikenne- ja viestintäministerin sekä valtiovarainministerin erityisavustajana. Kokoomuksen ministeriryhmän sihteeri hän on ollut vuodesta 2007. Kekkonen vastasi vuosina 2005–2007 kokoomuksen eduskuntaryhmän viestinnästä ja vuoden 2006 presidentinvaaleissa hän toimi Sauli Niinistön tiedotusvastaavana.

Miltton on vuonna 2001 perustettu viestintätoimisto. Yrityksen myyntikate vuonna 2011 oli noin 4,5 miljoonaa euroa, jossa kasvua edellisvuodesta liki 20 %. Yhtiön palveluksessa on noin 70 henkilöä. Milttonin omistaa Helsingin pörssissä listattu sijoitusyhtiö Norvestia Oyj, toimitusjohtaja Mathias Järnström sekä kolme työntekijäosakasta.

www.miltton.fi