Jussi Lystimäki nimitetty Schibsted Marketplaces Finlandin toimitusjohtajaksi

Pohjoismaiden johtava verkkokauppapaikkojen tarjoaja Schibsted suunnittelee laajentavansa toimintaansa Suomessa. Jussi Lystimäki aloittaa uudessa roolissa, Schibsted Marketplaces Finlandin toimitusjohtajana.

Schibstedin globaali missio on tarjota johtavia verkkokauppapaikkoja, rakentaa maailmanluokan mediataloja ja auttaa erinomaisia yrityksiä kasvamaan. Schibsted on toteuttanut tätä tehtävää Suomessa Tori.fi:n kautta jo yli vuosikymmenen ajan ja vahvistaa nyt läsnäoloaan Suomessa uudella johdolla. Jussi Lystimäki aloittaa Schibsted Marketplaces Finlandin toimitusjohtajana 1. kesäkuuta 2020.

Jussi Lystimäki aloitti Schibstedillä vuonna 2009 tehtävänään perustaa Tori.fi ja rakensi sen johtavaan asemaan vertaiskauppapaikkana. Vuodesta 2016 hän on työskennellyt Barcelonassa Schibstedin kehittyvien markkinoiden eurooppalaisen portfolion kehityksen parissa. Viimeisen kahden vuoden ajan Lystimäki on ollut Vice President of Ventures Adevintalla, Schibstedin verkkokauppapaikkojen seuraavaan aaltoon investoivalla tytäryhtiöllä.

Lystimäellä on yli kahden vuosikymmenen kokemus johto- ja hallitustehtävistä internetyhtiöissä ja verkkokauppapaikoissa maailmanlaajuisesti. Lisäksi hän on lanseerannut sekä kasvattanut startup-yrityksiä Suomessa, Isossa-Britanniassa ja Israelissa 1990-luvun alusta lähtien. Viimeisen kaksi vuotta Lystimäki on menestyksekkäästi keskittänyt kaiken energiansa ja osaamisensa Adevintan venture-toiminnan rakentamiseen ja kasvattamiseen.

Schibsted suunnittelee laajentavansa toimintaa Suomessa, ja Lystimäen aiemmista rooleista kumpuava asiantuntemus on tässä suureksi hyödyksi.

“Uskomme, että Suomessa on suuria mahdollisuuksia kauppapaikkojen segmentissä ja Jussi on täydellinen henkilö kehittämään sekä Torin että Schibstedin asemaa Suomessa. Hänen laaja tietämyksensä Schibstedistä ja tuore kokemuksensa Adevintasta ovat todella relevantteja hänen uudessa roolissaan”, toteaa Christian Printzell Halvorsen, EVP, Schibsted Nordic Marketplaces.

Jussi Lystimäki iloitsee paluusta Toriin ja Schibstediin

“Uskon vahvasti, että Torin viime vuosikymmenen aikana luoma perusta on hyvä pohja rakentaa niin Torin kuin Schibstedin vahvempaa asemaa Suomessa. Schibsted on menestyksekkäästi kehittänyt kokonaista digitaalisten kauppapaikkojen ekosysteemiä Norjassa ja Ruotsissa, luoden näin parempia palveluja kuluttajille. Meitä innostaa näiltä markkinoilta opitun hyödyntäminen uusien ja innovatiivisten palvelujen kehittämiseksi myös Suomessa, yhdessä suomalaisten osaajien ja startup-yritysten kanssa”, sanoo Lystimäki.

Jussi Lystimäen siirtyessä Schibsted Marketplaces Finlandin toimitusjohtajaksi Juha Meronen luopuu asemastaan Torin toimitusjohtajana. Sekä Christian Printzell Halvorsen että muu Schibstedin johto ovat kiitollisia Merosen tekemästä työstä:

“Haluaisin kiittää Juhaa hänen työpanoksestaan Torin johtamisessa ja brändin luomisessa digitalisten palveluiden markkinassa. Niin monia upeita asioita on tapahtunut hänen johdollaan. Nyt Juha lähtee ja siirtää viestikapulan Jussille, mikä puolestaan avaa meille uusia mahdollisuuksia.”

Jussi Lystimaki, toimitusjohtaja Schibsted Marketplaces Finland, Puhelin: +34 636 329 805, e-mail: jussi.lystimaki@schibsted.com

Kristine Eia Kirkholm, Head of Communications FINN.no, Puhelin: +47 932 47 875, e-mail: kristine.eia.kirkholm@finn.no

SCHIBSTED LYHYESTI

Schibsted on kansainvälinen digitaalisten kuluttajabrändien perhe, jolla on yli 5 000 työntekijää. Yhtiömme koostuu maailmanluokan mediataloista Skandinaviassa, johtavista kauppapaikoista ja kuluttajille suunnatuista digitaalisista palveluista. Schibstedin yhtiöt palvelevat miljoonia ihmisiä päivittäin.