Kalevala Koru avaa uuden lippulaivamyymälän Helsingin keskustaan - uudessa myymälässä suomalainen design kohtaa inspiroivan ostoselämyksen

Kalevala-lippulaivamyymälä avaa toukokuussa ovensa asiakkaille uusissa tiloissa Keskuskadulla. Kalevala Koru elävöittää Helsingin keskustaa inspiroivalla myymäläkonseptilla, joka uudistaa tavan ostaa koruja sekä tarjoaa entistäkin kattavampia ja yksilöllisempiä palveluita.

Uusi Kalevala-lippulaivamyymälä avaa ovensa torstaina 16.5. Myymälässä asiakkaat ja elämyksellisyys ovat tilan keskiössä. Kokemusta rikastavat Private shopping -alue, uudenlaisen ostoselämyksen ja erilaisia huolto- ja personointipalveluita tarjoava korubaari sekä vaihtuvat taide-esillepanot. Uuden kivijalkamyymälän avaaminen epävakaassa taloustilanteessa kertoo Kalevala Korun kasvutahdosta, brändin vahvasta noususta ja rohkeudesta kehittää uudenlaisia innovatiivisia palvelukonsepteja.

”Uskomme Kalevala-brändin haluttavuuteen, asiakkaisiimme ja Helsingin ydinkeskustan vetovoimaan.  Myymälämme avulla olemme entistä vahvempi osa ikonisten suomalaisten designbrändien keskittymää, joka on houkutteleva sekä kotimaisille että kansainvälisille asiakkaille. Pystymme tukemaan toinen toisiamme, ja nostamaan samalla suomalaista suunnittelua maailmankartalle”, sanoo Kalevala Korun kaupallinen johtaja Lea Aarinen-Koski.

Taidetta, käsityötä ja kestävää muotoilua

Kalevala Koru haluaa tarjota jatkuvasti uusia elämyksiä asiakkaille. Myymälän julkisivua koristava Juslin Maunulan Vetovoima-korusta tehty taideteos ohjaa asiakkaat korutaiteen maailmaan. Veistoksellisen myymälän isot ikkunat tuovat korut näkyviksi ja osaksi kaupunkikuvaa. Myymälätilan sisällä pääsee ihailemaan uudenlaista näyttelyaluetta, jossa vaihtuvat taide-elämykset tukevat korujen esillepanoa.

“Uusi myymälämme on yksi esimerkki siitä, miten me Kalevala Korulla uudistumme jatkuvasti osana kasvu- ja kansainvälistymismatkaamme, kuitenkin pitäen mielessä yrityksen arvokkaan perinnön. Lisäksi olemme satsanneet mallistojen uudistamiseen ja lanseerauksiin, viimeisimpänä esimerkkinä tuleva yhteistyömallisto Marimekon kanssa”, kertoo Kalevala Korun luova johtaja Aino Ahlnäs.

Myymälän korubaarissa voi tilata korujen ylläpito- ja huoltopalveluja sekä personoida vanhoja ja uusia Kalevala-koruja. Lisäksi myymälässä on entistä laajemmin esillä suuren suosion saavuttanut Kalevala Pidetty, eli käytettyjen ja huollettujen Kalevalan secondhand-korujen mallisto.

”Kalevalan designissa yhdistyy taide ja kädentaidot. Korumme ovat kuin pieniä päälle puettavia veistoksia, jotka nousevat myymälässä aivan uudella tavalla esille. Lisäksi koruillamme on merkityksellinen viesti – kaikki Kalevala-korut valmistetaan omalla tehtaallamme suomalaisena käsityönä”, Ahlnäs jatkaa.

Personoitua kokemusta vahvistaa täysin uudenlainen Private shopping -konsepti. Myymälässä on viihtyisä ja rauhallinen, erillinen Private shopping -tila, jossa asiakkaalle tarjotaan henkilökohtainen kokemus esimerkiksi kihla- ja vihkisormusten tai juhlakorujen valinnassa. Palveluun voi varata etukäteen ajan verkossa, soittamalla tai paikan päällä.

Uusi Kalevala-lippulaivamyymälä palvelee asiakkaita 16.5. alkaen ma–pe klo 10–19, la klo 10–17 ja su klo 10–16 osoitteessa Keskuskatu 3, 00100 Helsinki.

Lisätiedot ja mediayhteydenotot:

Lea Aarinen-Koski
Kaupallinen johtaja, Kalevala Koru

lea.aarinen@kalevala.fi

Aino Ahlnäs
Luova johtaja, Kalevala Koru
aino.ahlnas@kalevala.fi

Kalevala Koru on korumuotoilun rohkea ja ennakkoluuloton edelläkävijä jo vuodesta 1937. Kalevala-korut ovat kuin pienoisveistoksia, jotka on tarkoitettu käytettäviksi jokaisena päivänä arjesta juhlaan. Vastuullisuus on ollut alusta asti vahvasti yrityksen DNA:ssa. Kaikki Kalevala-korut valmistetaan Helsingissä yhdistäen perinteistä suomalaista käsityötaitoa ja innovatiivista teknologiaa. Korujen valmistamiseen käytetystä kullasta 100 prosenttia ja hopeasta yli 99 prosenttia on kierrätettyä. Kalevala Korun tavoitteena on käyttää tuloksesta kolmannes hyväntekeväisyysprojekteihin ja henkilöstön hyvinvointiin.