Kertahaulla vauhtia lomasuunnitelmiin - Lento- ja hotellitiedot vertailtavina paketteina – Suomen ennätyssateet voi nyt karistaa niskoiltaan ennätysajassa

Vertaa.fi avasi lennot ja hotellit sisältävien matkapakettien vertailupalvelun. Ilmaispalvelun ansiosta kuluttajan ei enää tarvitse kahlata lento- ja hotellivaraussivustojen hintaviidakossa. Samalla madalletaan yhä useamman kuluttajan kynnystä säästää kustannuksia varaamalla matkansa verkossa. Suomen ennätyssateet voi karistaa niskoiltaan yllättävän nopeasti.

Palvelun käyttö on tehty mahdollisimman yksinkertaiseksi. Käyttäjä valitsee matkansa kohteen, ajan ja henkilömäärän. Heti tämän jälkeen ruudulle rullautuvat valmiiksi paketeiksi yhdistetyt lento ja hotellivaihtoehdot. Ilmoitettuihin hintoihin sisältyvät myös verot, joten kuluttaja säästyy kaikelta lisälaskeskelulta. Vertailuun tarvittavat tiedot löytyvät yhdeltä ruudulta ja heti.

Uuden näppärän haun pohjalla on jo vuodesta 2005 lähtien suosiotaan jatkuvasti lisännyt lentolippujen vertailupalvelu. Vertaa.fi:n maajohtajan Antti Laineen mukaan niin omatoimimatkailu kuin lentojen ja hotellien varaaminen verkossa ovat olleet jatkuvassa nousussa. Siten lennot ja hotellit yhdistävien matkapakettien vertailu oli luonteva kehitys ja sille on ollut tilausta.

- Näin kuluttaja kykenee helposti vertailemaan ja varaamaan koko matkapaketin kerralla. Samalla hän kuitenkin säilyttää itsenäisesti tehtyyn varaukseen usein sisältyvän hintaedun, summaa Laine.

Kuluttajan sana kullan kallis

Matkakohteita ja lentoja kannattaa vertailla paitsi hintojen ja palvelujensa puolesta myös kuluttaja-arvioihin tutustuen. Vertaa.fi:n käyttäjät tuottavat toisilleen arvosteluja matkakohteista ja lentoyhtiöistä. Arvostelut tulevat kaikkien nähtäville ja niiden tarkoituksena on tuottaa henkilökohtaista kuluttajatietoa mekaanisen tuotevertailun ohelle.