Kesän aurinkolasimuodissa herkutellaan paratiisiväreillä ja puutarhakuvioilla

Tämän kesän aurinkolasimuoti on kuin sukellus paratiisiin. Vastapoimittujen viinimarjojen, vadelmien, persikoiden ja korallin sävyt hehkuvat aurinkolasien aisoissa ja tuovat niihin kiinnostavia lisäefektejä.  Suloisten väriyhdistelmien lisäksi aurinkolasimuodin ykköstrendeiksi nousevat raidat ja kukkakuvioinnit.  Tervetuloa, aurinko ja Bahama-saaret!

Tulevan hellekauden aurinkolasimuoti on takuu siitä, että värit ovat tulleet jäädäkseen. Rohkeat aurinkolasit tarjoavat upean täydennyksen catwalk-muodille, jossa nähdään nyt vahvaa värien ilotulitusta. Retropokien valtakausi näkyy yhä aurinkolasien muotoilussa, joiden muodot ovat kesälläkin pyöreitä, pehmeitä ja aistikkaita. Keveät muovimateriaalit ovat myös voimakkaassa nousussa. Brändin omien mallien lisäksi Specsavers päivittää kesätrendejä kolmella uudella aurinkolasimallistolla. Niihin lukeutuvat muotivisionääri Karl Lagerfeldin näyttävä nimikkokokoelma, Tommy Hilfigerin värikkäät sporttimallit sekä iltapukusuunnittelija Alex Perryn valikoima naisellisia glamour-aurinkolaseja.

Rajattomat ja luovat väriyhdistelmät

Aurinkolasien värimaailma on todellinen herkkusuun unelma. Marjojen, korallin, persikan ja luumun sävyjä on ihailtu tyypillisesti kynsilakoissa ja laukuissa, mutta nyt ne ovat löytäneet tiensä aurinkolaseihin. Kekseliäät väriyhdistelmät ovat yksi tämän kesän tärkeimmistä megatrendeistä. Värimaailmoja yhdistellään nyt tavalla, joka hurmaa ja herättää hämmennystä samanaikaisesti. Lopputuloksena on vaikuttava look, joka ei jää huomaamatta.

- Tämän kauden aurinkolasitrendit ottavat vaikutteita catwalk-muodin kirjavuudesta, joten malleissa näkyy runsaasti yllättäviä väriyhdistelmiä. Laajasta värikimarasta löytyvät suosikit niin pastellien, neonvärien kuin perinteisten sävyjen ystäville. Punainen ja syvänvioletti ovat vahvoilla, mutta myös beigeä, kultaista sekä ruskeaa eleganssia ei ole unohdettu. Jokainen löytää aurinkolasimuodista oman herkkupalan, vinkkaa Specsaversin tuoteasiantuntija Tanja Korteniemi.

Raitojen uusi tuleminen

Värien lisäksi muotivaikuttajat ovat laittaneet klassiset raidat uuteen uskoon. Monilta löytyy tuttu raitapaita jo vaatekaapista, mutta nyt kesäkaduilla voi säväyttää myös raidallisilla aurinkolaseilla. Paksua, ohutta, pystyraitaa ja vaakaraitaa – kaikki käy! Raitatrendi korostuu erityisesti aurinkolasien aisoissa.

Viehkeät kukkakuvioinnit

Kesäiset puutarhat ja kukkaset näkyvät aurinkolaseissa myös konkreettisesti. Kauden mallistossa on runsaasti erilaisia kehyksiä, joihin on ujutettu ruusuja ja herkkiä kukkakuviointeja. Retrohenkisiin malleihin yhdistetyt kukkakuviot luovat kasvoille upean hippie chic -ilmeen.

Entäpä miehet?

Miesten aurinkolasimuodin tärkeimmät kulmakivet ovat neonvivahteet, ruskeat sävyt sekä raidat. Ruskean variaatiot, sävyt ja kuvioinnit ovat loputtoman monimuotoisia, mutta silti tyylikkään hillittyjä. Aurinkolasien neonsävyt ja raitakuviot tuovat ripauksen leikkisyyttä business-pukeutumiseen.

Karl Lagerfeld ja Tommy Hilfiger -aurinkolasien hinta on 99 euroa. Alex Perry -aurinkolasien hinta on 179 euroa, joka sisältää Pentax-linssit vahvuuksilla. Kaikki aurinkolasit ovat lainattavissa kuvauksiin Miltton Showroomilta.

Viestintäjohtaja Irene Hernberg, Specsavers Finland, 040 662 5866, irene.hernberg@specsavers.com
Tuoteasiantuntija Tanja Korteniemi, Specsavers Finland, 040 670 6240, tanja.korteniemi@specsavers.com

Kuvapyynnöt:
Viestintätoimisto Miltton, Maiju Meriläinen, 040 765 6146, maiju.merilainen@miltton.fi

Kehyslainat:
Miltton Showroom, Uudenmaankatu 4–6, Helsinki, 045 657 9607, showroom@miltton.fi

Specsavers Optical Group on maailman suurin yksityinen optisen alan yhtymä, jolla on yli 1 400 optikkoliikettä Iso-Britanniassa, Irlannissa, Alankomaissa, Espanjassa, Australiassa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Suomessa ja Uudessa-Seelannissa. Yhtymän kokonaisliikevaihto oli vuonna 2011 1,7 miljardia euroa. Optikot Doug ja Mary Perkins perustivat Specsaversin vuonna 1984, ja se on edelleen perheyritys. Suomessa Specsavers aloitti heinäkuussa 2007, ja ketjun liikeverkosto kattaa koko maan.