Kevään kehysmuodissa ei säästellä värejä

Tämän kevään kehysmuodissa on mistä valita, sillä keväällä kadut täyttyvät niin heleistä karkkiväreistä, voimakkaista tummista sävyistä kuin rauhallisista maanläheisistä väreistäkin. Yksi suosituimmista sävyistä on pastellivärit, mutta myös voimakkaat ja huomiota herättävät kehykset säilyttävät suosionsa tänä keväänä. Kukkaprinttejä löytyy paitsi hameista, myös kehyksistä, sillä isot kukkakuviot yhdistettynä selkeisiin asusteisiin ovat nyt vahvasti esillä. Kehysmuodissa pinnalla ovat nyt niin metalliset kuin muovisetkin kehysmateriaalit – villien tehostevärien lisäksi läpikuultavat kehysmateriaalit ovat tämän kevään ykköstrendejä.

Silmälasimuoti näyttää keväisin hempeät ja värikkäät puolensa, mutta tänä keväänä myös tummat ja jykevät kehykset ovat vahvasti esillä. Kevätkauden kehyksissä näkyy sekä selkeitä ja suoraviivaisia malleja että pehmeitä ja pyöreitä linjoja. Kevätauringosta nauttiville tarjolla on kookkaita aurinkolaseja vaihtelevissa väreissä ja muodoissa.

Pastellit ja puukuosit puhuttavat

Raikkaat pastellisävyt ja läpikuultavat muovikehykset ovat yksi kevään merkittävimmistä trendeistä. Pastellisävyt ovat herkkiä ja hienostuneita, ja pehmeät värit sopivat hyvin vaaleaa ihoa vasten.

- Kevään lähestyessä pastellisävyt houkuttelevat! Pastellivärien keveys ja läpikuultavuus tuo raikkautta kasvoille talven jälkeen. Pehmeillä maanläheisillä väreillä taas saavutetaan 20 ja 30 -lukujen nostalginen tunnelma, sanoo Specsaversin tuotepäällikkö Tanja Korteniemi.

Maanläheiset, neutraalit värisävyt kuuluvat myös kevään pehmeisiin trendiväreihin. Kevään muissa asusteissa esiintyy tribaalikuvioita ja erilaisia puukuoseja, ja täydellisen kesätyylin voikin luoda yhdistämällä maanläheiset asusteet esimerkiksi havannanruskeiden kehysten tai aurinkolasien kanssa.

Kevään huomionherättäjät

Keväällä muodissa ovat hempeiden sävyjen lisäksi huomiota herättävät voimapokat, jotka pitävät pintansa trendien aallonharjalla vuodenajasta riippumatta. Isot lasit laitetaan kasvoille kun halutaan tulla huomatuksi. Kevään huomionherättäjiin kuuluvat myös isot aurinkolasit, joiden suuri koko paitsi viimeistelee asukokonaisuuden, ne myös suojelevat silmiä kevätauringolta.

Kirkkain värein kohti kesää

Tänä keväänä kehysmuodissa nautitaan todellisesta kirkkaiden ja hohtavien sävyjen värikimarasta, sillä kehysvalikoimat ovat pullollaan heleitä värejä, kukkakuoseja sekä hopean ja kullan hohtoa.

Karkkikääreitä muistuttavat herkulliset kehykset ovat usein kiiltäväpintaisia ja läpikuultavia, ja ne sisältävät metallisomisteita tai kristallisia yksityiskohtia. Kevään kehykset ovat kookkaita, mutta kehysten aisat ovat ohuita. Aisat ovat usein kirkkailla väreillä ja kukkakuvioisilla yksityiskohdilla koristeltuja. Monivärisyys tuo niin miesten kuin naistenkin kehyksiin energisyyttä ja leikkimielisyyttä.

Kaikki kehykset ovat lainattavissa kuvauksiin Miltton Showroomilta.

Viestintäjohtaja Irene Hernberg, Specsavers Finland, 040 662 5866, irene.hernberg@specsavers.com
Tuotepäällikkö Tanja Korteniemi, Specsavers Finland, 040 670 6240, tanja.korteniemi@specsavers.com

Tuotetiedustelut:                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    Specsavers Finland, 010 218 4380

Kuvapyynnöt:
Viestintätoimisto Miltton, Soila Lehkonen, 050 382 0170, soila.lehkonen@miltton.fi

Kehyslainat:
Miltton Showroom, Uudenmaankatu 4–6, Helsinki, 045 657 9607, showroom@miltton.fi

Specsavers Optical Group on maailman suurin yksityinen optisen alan yhtymä, jolla on yli 1 400 optikkoliikettä Iso-Britanniassa, Irlannissa, Alankomaissa, Espanjassa, Australiassa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Suomessa ja Uudessa-Seelannissa. Yhtymän kokonaisliikevaihto oli vuonna 2013 1,8 miljardia euroa. Optikot Doug ja Mary Perkins perustivat Specsaversin vuonna 1984, ja se on edelleen perheyritys. Suomessa Specsavers aloitti heinäkuussa 2007, ja ketjun liikeverkosto kattaa koko maan.