KIRSI SEPPÄNEN ON NORDIC RUINART CHALLENGE -KILPAILUN VOITTAJA

Suomalainen Kirsi Seppänen on voittanut samppanjatalo Ruinartin järjestämän Nordic Ruinart Challenge 2018 -kilpailun. Fine dining- ja viiniravintoloissa uraa tehnyt Seppänen, 27, työskentelee tamperelaisen Deli 1909 & Wine Barin ravintolapäällikkönä. Toukokuussa hän voitti sommelierien suomenmestaruuden Trophée Laroche -kilpailussa ja Chaîne de Rôtisseurs -järjestön Vuoden nuori sommelier -kisan.

Neljättä kertaa järjestetty Nordic Ruinart Challenge kisattiin tänä vuonna Kööpenhaminassa. Pohjoismaiden parhaan sommelierin tittelistä kilpaili joukko osanottajia Tanskasta, Suomesta, Norjasta ja Ruotsista. Kilpailijat maistoivat sokkona neljää eri viiniä. Tuomaristo arvioi vastaukset ja valitsi voittajan parhaiden kuvailuiden ja ruokasuositusten perusteella.

Tuomaristoon kuuluivat Ruinartin Chef de Caves Frédéric Panaïotis, Ruotsin sommelieryhdistyksen puheenjohtaja Béatrice Becher, WSET Diploma -kouluttaja Malene Smidt Hertz, Tanskan sommelieryhdistyksen perustajajäsen Tim Vollerslev sekä viime vuoden voittaja, tanskalainen kokki ja sommelier Jimmi Hansen.

Tänä vuonna muut palkintosijat menivät Ruotsiin: kakkossijan nappasi Tina Johansson ja kolmanneksi tuli Ellen Franzén. Voittaja Kirsi Seppänen saa palkinnoksi nelipäiväisen koulutusmatkan Ruinartin luo Champagneen yhdessä muiden kansainvälisten Ruinart Challenge -kilpailujen voittajien kanssa.

Seuraa Instagramissa #ruinartchallenge

Lisätiedot: Heta Kangasmaa, Brand Manager, Moët Hennessy Suomi, hkangasmaa@moethennessy.com.

Ruinart

Ruinart kuuluu LVMH- eli Louis Vuitton Moët Hennessy -konserniin, joka on johtava luksustuotteiden valmistaja. Samppanjaa vuodesta 1729 valmistanut Ruinart on maailman ensimmäinen samppanjatalo, ja se sijaitsee Reimsissä, Ranskassa.