Klarna ja Varner aloittavat laajan yhteistyön Pohjoismaissa

Klarna ja Varner ilmoittavat tänään aloittavansa laajan yhteistyön Pohjoismaissa. Varnerin tavoitteena on tulla Pohjoismaiden johtavaksi monikanavaiseksi muotiyhtiöksi. Siksi Varner aikoo tästä eteenpäin mahdollistaa asiakkailleen sujuvan ja helpon verkkomaksamisen Klarnan kautta kaikilla edustamillaan brändeillä, kuten Cubuksella, Bik Bokilla, Carlingsilla, Voltilla ja Dressmannilla.

Perheyritys Varner on yksi Pohjoismaiden menestyksekkäimmistä vähittäiskauppaa  harjoittavista yrityksistä. Varner on päättänyt kiihdyttää panostustaan verkkokauppaan aloittamalla yhteistyön Klarnan kanssa. Kevään ja kesän aikana kuluttajien kiinnostus  Varnerin nettikauppoja kohtaan on noussut huomattavasti. Yhtiön nettikauppojen liikevaihto onkin lähempänä 100 miljoonan euron luokkaa tänä vuonna.

- Meidän ja koko vähittäiskauppa-alan tarve tarjota asiakkaille sujuva ostokokemus netissä on saanut uuden merkityksen tänä vuonna. Klarnan asiakkaisiin lukeutuu useita maailman johtavia muoti- ja lifestyle-tuotemerkkejä. Olemme vakuuttuneita, että Klarnan ammattitaito ja kokemus tulee tekemään asiakkaistamme entistä tyytyväisempiä ja johtamaan pitkäkestoiseen yhteistyökumppanuuteen Klarnan ja Varnerin välillä, Varnerin markkinointijohtaja Knut Vidar Nilsen kertoo.

Klarnan sujuvien maksutapavaihtoehtojen lisäksi Varnerin brändit tulevat tarjoamaan Klarna Shipping Assistant (KSA) palvelua. KSA:n avulla asiakkaat voivat valita itse toimitustavan ja -paikan, esimerkiksi, että paketti toimitetaan työpaikan läheisyyteen kodin sijasta. Tarkoituksena on tehdä ostokokemuksesta entistä sujuvampi asiakkaalle. Lisäksi asiakas voi seurata toimitusta Klarnan sovelluksessa ja saada notifikaation kun paketti on saapunut haettavaksi.

- Varner haluaa olla aallonharjalla, ei ainoastaan muodin suhteen vaan myös innovaatioiden ja asiakaspalvelun saralla. Se tekee Klarnasta ja Varnerista täydellisen parin. Olemme erittäin ylpeitä saadessamme olla mukana kehittämässä ostokokemusta Varnerin edustamien brändien verkkokaupoissa. Kauppiasyhteistyön myötä Varnerin brändit saavat lisänäkyvyyttä miljoonien Klarna-käyttäjien keskuudessa Pohjoismaissa. Samalla Varnerin asiakkaat saavat yksinkertaisen ja sujuvan ostokokemuksen sekä itse ostotilanteessa että ostotilanteen jälkeen. Tästä esimerkkejä ovat valinnanvapaus toimituksessa ja palautusmahdollisuus, sanoo Jacob Segercrantz, Klarna Suomen kaupallinen johtaja.

Yhteistyö koskee seuraavia tuotemerkkejä:

Dressmann, Volt, Bikbok, Carlings, Cubus

Ruotsi

Dressmann, Volt, Bikbok, Carlings, Cubus, Junkyard

Norja

Dressmann, Volt, Bikbok, Carlings, Cubus, Wow, Urban Sport

Yhteystiedot:

Julie Bragli Eckhardt, Head of Communications, Varner: juliebragli.eckhardt@varner.com

Klarnasta

Klarna tekee shoppailusta smooothia. Klarnan avulla maksat heti tai vasta tuotteen saavuttua. Yli 200 000 kauppiasta tarjoaa Klarnan innovatiivisen shoppailukokemuksen asiakkailleen verkossa ja myymälässä. Näiden joukossa ovat esimerkiksi H&M, IKEA, Expedia Group, Samsung, ASOS, Peloton, Abercrombie & Fitch, Nike ja AliExpress. Yrityksen arvoksi on tällä hetkellä arvioitu 5,5 miljardia dollaria, mikä tekee Klarnasta Euroopan arvokkaimman fintech-yrityksen ja yhden maailman suurimmista yksityisistä fintech-yrityksistä. Klarna on perustettu vuonna 2005, sillä on yli 3 000 työntekijää ja se toimii 17 maassa. Lue lisää: klarna.com

Varnerista

Varner on yksi Pohjois-Euroopan suurimmista muotiyhtiöitä, jolla on fyysisiä myymälöitä ja verkkokauppoja kuudessa maassa: Norjassa, Ruotsissa, Suomessa, Tanskassa, Islannissa ja Saksassa. Ryhmään kuuluvat muotiketjut BikBok, Carlings, Cubus, Dressmann, Dressmann XL, Urban, Volt, Wow, Junkyard ja Levi's Store. Varner on arvolähtöinen yritys, jossa ihmiset ovat kaiken toiminnan keskiössä.