Klarnan USA:n valloitus jatkuu – Debyytti sunnuntain ottelussa SNL-tähtikoomikko Maya Rudolphin kanssa

Klarna, maailman johtava shoppailu- ja maksupalveluiden tarjoaja, julkaisi juuri tuoreet kasvulukunsa Yhdysvaltain markkinoilta. Kasvu jatkuu vauhdikkaasti, sillä sekä Klarnan maksupalveluiden että sen shoppailusovelluksen käyttäjämäärissä tehtiin alkuvuodesta uudet ennätykset.

Klarna tarjoaa inspiraatiota ja sujuvaa maksamista nyt jo yli 15 miljoonalle yhdysvaltalaiselle kuluttajalle, ja lokakuusta 2020 lähtien palvelun käyttö on kasvanut joka kuukausi miljoonalla uudella asiakkaalla.

Klarnan shoppailusovellus on tällä hetkellä yksi nopeimmin kasvavista sovelluksista Yhdysvalloissa: sillä on 3,5 miljoonaa aktiivista käyttäjää, ja sovelluksen käyttäjämäärä on kasvanut vuodessa 204 prosenttia. Kasvu  huipentui joulukuussa 2020, jolloin sovelluksen latasi keskimäärin 60 000 uutta käyttäjää joka päivä. Apptopian mukaan Klarnan shoppailusovellus on Yhdysvaltain top 10 ladatuimman shoppailusovelluksen joukossa.

Osallistuminen tämän vuoden NFL:n Big Gameen kuvastaa Klarnan vauhdikasta kasvua Yhdysvalloissa. Tulevan sunnuntain finaali on suurin vuosittainen urheilutapahtuma, joka tunnetaan myös spektaakkelimaisista mainoksistaan. Klarna on yhdessä koomikko Maya Rudolphin kanssa luonut vuoden tunnetuinta sunnuntaita varten hauskan ja huumorilla varustetun mainoskampanjan, joka on samalla Klarnan historian suurin markkinointipanostus Yhdysvalloissa.

"Olemme aina pyrkineet haastamaan status quon, eikä ‘Big Game -debyyttimme’ ole poikkeus. Tiesimme, että tämä vaatii aivan uudenlaista revittelyä, ja olimme innoissamme kun löysimme Mayan, jonka huumori, musikaalisuus ja tyyli ovat vailla vertaansa”, kertoo Klarnan CMO David Sandstrom.

Osana kampanjaa Klarna haluaa tukea pieniä ja vähemmistöön kuuluvia yrittäjiä, jotka ovat olleet koronavuoden aikana erityisen kovilla. Diversiteetti ja inklusiivisuus ovat osa yrityksen omaakin identiteettiä, sillä Klarna toimii 17 maassa ja työllistää ihmisiä yli 90 maasta.

Maya Rudolphin tähdittämän “The Four Quarter-Sized Cowboys”-mainoksen voi katsoa ennalta täältä

Klarna Press Office, press@klarna.fi

Klarnasta

Klarna tekee shoppailusta smooothia. Klarnan avulla maksat heti tai vasta tuotteen saavuttua. Yli 200 000 kauppiasta tarjoaa Klarnan innovatiivisen shoppailukokemuksen asiakkailleen verkossa ja myymälässä. Näiden joukossa ovat esimerkiksi H&M, IKEA, Expedia Group, Samsung, ASOS, Peloton, Abercrombie & Fitch, Nike ja AliExpress. Yrityksen arvoksi on tällä hetkellä arvioitu 10,65 miljardia dollaria, mikä tekee Klarnasta Euroopan arvokkaimman fintech-yrityksen ja yhden maailman suurimmista yksityisistä fintech-yrityksistä. Klarna on perustettu vuonna 2005, sillä on yli 3 500 työntekijää ja se toimii 19 maassa. Lue lisää: klarna.com