Kokenut toimittaja Kirsi Heikel johtavaksi neuvonantajaksi Milttoniin

Luova konsulttitalo Miltton on palkannut kokeneen uutis- ja ajankohtaistoimittajan Kirsi Heikelin. Heikel aloittaa johtavana neuvonantajana 1.2.2023 ja vahvistaa Milttonin osaamista median ja yhteiskunnallisen vuorovaikuttamisen saralla.

Kirsi Heikel, YTM, siirtyy Milttonille Yleisradion politiikan ja yhteiskunnan toimituksesta.

”Milttonilla on töissä monia taitavia politiikan, median ja yhteiskunnan eri alojen ammattilaisia useissa eri maissa, ja tuntuu todella hienolta päästä osaksi tätä joukkoa”, Heikel sanoo.

Heikelillä on vuosikymmenten kokemus yhteiskunnallisten ilmiöiden, päätöksenteon ja politiikan analysoinnista ja uutisoinnista. Hän on vastannut suorien lähetysten juontamisesta useissa televisio-ohjelmissa kuten A-studiossa, Ykkösaamussa, A-talkissa ja Aamu-tv:ssä. Hän on tuttu kasvo myös vaalitenttien vetäjänä sekä kysytty tapahtumien ja keskustelutilaisuuksien juontaja.

Milttonilla Heikelin tehtävänä on yhdessä eri alojen asiantuntijoiden kanssa auttaa Pohjoismaissa ja Baltiassa toimivia organisaatioita ymmärtämään yhteiskuntaa ja sen eri toimijoita sekä rakentamaan ymmärryksen pohjalta menestyvää liiketoimintaa.

Vuosina 2019–2022 hän toimi Ylen Pohjoismaiden kirjeenvaihtajana asemapaikkanaan Tukholma.

"Näin aitiopaikalta Ruotsin poikkeavat koronatoimet, jengiväkivallan kasvun ja historiallisen Nato-ratkaisun. Nämä asiat ovat muuttaneet ruotsalaista yhteiskuntaa lyhyessä ajassa ja muutokset heijastuvat myös Suomeen. Niiden ymmärtäminen on tärkeää, koska Ruotsi on läheisin kumppanimme”, Heikel sanoo.

On hyvä muistaa, että sekä Ruotsin elinkeinoelämä kuin yhteistyö Ruotsin ja Suomen välillä tarjoaa jatkuvasti valtavasti mahdollisuuksia yrityksille. Se, että voin osaamisellani olla edistämässä yritysten, organisaatioiden ja elinkeinoelämän vuorovaikutusta ja sitä kautta menestymistä, tuntuu erityisen tärkeältä tässä ajassa”, hän jatkaa.

”Olemme innoissamme saadessamme Kirsin tiimimme. Kirsillä on poikkeuksellinen kyky tunnistaa yhteiskunnallisen keskustelun trendejä ja ilmiöitä, jotka vaikuttavat asiakkaidemme liiketoimintaan nyt ja varsinkin tulevaisuudessa. Viimeisimpänä Kirsi on päässyt perehtymään kirjeenvaihtajana Ruotsiin ja muihin Pohjoismaihin, minkä ansiosta pystymme auttamaan asiakkaitamme menestymään jatkossa entistäkin paremmin kaikkialla Pohjoismaissa”, Antti Salomaa, Milttonin Suomen liiketoimintojen johtaja, sanoo.

Antti Salomaa, antti.salomaa@miltton.com