KOKONAISVALTAINEN MESSUELÄMYS MUODIN AMMATTILAISILLE

Finnish Catwalk kokoaa muodin ammattilaiset yhteen 23.–24.8. järjestettävässä Suomen suurimmassa muodin ammattitapahtumassa. Helsingin Wanhassa Satamassa pidettävä tapahtuma yhdistää muotialaan kiinnostavalla tavalla myös luovuuden, ekologisuuden ja onnistuneen markkinoinnin.

Finnish Catwalk -tapahtuma esittelee muodin parissa työskenteleville niin suomalaisten kuin ulkomaistenkin vaate- ja asustemerkkien näkemystä kevään ja kesän 2010 muodista. Molempien päivien aikana nähdään kahdesti upea Finnish Catwalk 2010 Fashion Show. Näytöksen mallistoihin pääsee tutustumaan myös osastoilla ja samalla on mahdollisuus tutustua henkilöihin muotibrändien taustalla. Lisäksi ohjelmassa on paljon muuta mielenkiintoista. Tapahtumassa keskustellaan luovuudesta, ekologisuudesta ja markkinoinnista, ajetaan saumurirallia sekä nähdään live-bloggausta, mikä tuo tapahtuman reaaliajassa myös kuluttajien ulottuville. Näiden teemojen kautta tapahtumaan halutaan tuoda uusia näkökulmia muotiteollisuuteen, tuleviin trendeihin ja kuluttajien tarpeisiin. - Muodin trendien lisäksi haluamme nostaa keskusteluun ilmiöitä, jotka tulevat varmasti vaikuttamaan pukeutumiseen ja muodin kehittymiseen pidemmällä aikavälillä. Kestävyys sanan kaikissa merkityksissä tulee nousemaan arvoonsa ja uskon vahvasti, että tämä koituu suomalaisen vaatetusalan eduksi. Kestävyys vaatetuksen ja muodin yhteydessä voi merkitä vaikkapa sitä, että tehdään esteettisesti kauniita ja laadultaan kestäviä vaatteita vastuullisin tuotantomenetelmin ja toimintatavoin. Esimerkiksi tämän teeman ympäriltä kuulemme varmasti inspiroivia ja uskokseni provosoiviakin puheenvuoroja, kertoo Tekstiili- ja vaatetusteollisuus ry Finatexin toimitusjohtaja Satu Mehtälä. Finnish Catwalk kokoaa eri alojen ammattilaisia tuomaan esiin näkemyksiään ja keskustelemaan ekologisuuden ja eettisyyden lisäksi luovuudesta ja markkinoinnista sekä niiden vaikutuksista pukeutumiseen, muodin ja suomalaisen vaatetusalan kehitykseen ja tulevaisuuden menestykseen. - Suomessa on loistavaa suunnitteluosaamista ja suomalaisesta luonteesta ja luonnosta kumpuavaa ainutlaatuista luovuutta ja rohkeutta. Myös teknologinen osaaminen on meillä erittäin hyvää. Suomalaisten vaatetusyritysten takaa löytyy hienoja tarinoita. Tällä tapahtumalla haluamme nostaa esiin näitä tarinoita ja kannustaa alan toimijoita yhteistyöhön ja eri aloilta oppimiseen. Näissä merkeissä toivomme Finnish Catwalkin antavan alan ammattilaisille mahdollisimman paljon uusia ideoita ja inspiraatiota, lisää Mehtälä. Mielenkiintoa tapahtumaan lisäävät live-muotibloggaus sekä Töölö Fashion Instituten saumuriralli. Finnish Catwalkin järjestää Tekstiili- ja vaatetusteollisuus ry Finatex, jonka tehtävänä on edistää suomalaisen vaatetusteollisuuden menestystä. Finnish Catwalk järjestetään Helsingin Wanhassa Satamassa 23.–24.8.2009. Sunnuntaina tapahtuma on avoinna klo 10-18 ja maanantaina klo 9-16. HUOM! LIITTEENÄ MESSUOHJELMA, TAUSTAINFO MUKANA OLEVISTA YRITYKSISTÄ SEKÄ TIEDOTE PDF-MUODOSSA