Kokous keskellä taidenäyttelyä – Clarion Hotel Helsinki Airport ja Vantaan taidemuseo Artsi yhteistyöhön

Lokakuussa Vantaan Aviapolikseen avatuva Clarion Hotel Helsinki Airport ja Vantaan taidemuseo Artsi aloittavat yhteistyön, jonka myötä hotellivieraat saavat nauttia taiteesta uudella tavalla. Yhteen hotellin kokoustiloista avataan kaksi kertaa vuodessa vaihtuva taidenäyttely. Esillä oleva näyttely vaihtuu Artsin näyttelyiden mukana. Taide ja design ovat muutenkin vahvasti läsnä uudessa hotellissa.

Lokakuussa avautuvan Clarion Hotel Helsinki Airportin ja Vantaan taidemuseo Artsin yhteistyö tuo hotelliin esille valikoituja teoksia Artsin kokoelmista. Työt ovat lainassa Artsilta ja ne valitaan yhteistyössä hotellin kanssa. Lokakuussa hotellissa nähdään mm. islantilaisen Brynhildur Þorgeirsdóttirin 2.2 metriä korkea veistos ja Rauha Mäkilän kuvataidetta. Yhteistyö tulee jatkossa näkymään myös esimerkiksi erilaisissa tapahtumissa ja kampanjoissa.

Clarion on mukana jo torstaina 1.9. järjestettävässä Myyrmäen Taiteiden yössä. Hotellin pisteellä Artsin edustalla jokainen saa osallistua yhteisöllisen graffitimaalauksen tekemiseen. Yksi tapahtumassa syntyvistä teoksista pääsee esille hotelliin.

”Haluamme olla Euroopan paras lentokenttähotelli, joka palvelee hotellivieraiden lisäksi myös paikallisia asukkaita ja alueen työntekijöitä. Hotelli voi toimia alustana erilaisille tapahtumille, kohtaamisille ja ideoille. Haluamme, että vieraamme kokevat kansainvälisessä lentokenttähotellissa jotain persoonallista ja paikallista”, kommentoi Clarion Hotel Helsinki Airportin General Manager Jaana Matikainen.

”Artsin menoon sopii erinomaisesti viedä taidetta esille yllättäviinkin paikkoihin. Yhteistyö Clarionin kanssa tuo meille paljon uusia kiinnostavia mahdollisuuksia tavoittaa sekä paikallisia että kansainvälisiä hotellivieraita”, kertoo Vantaan taidemuseo Artsin pomo Kati Huovinmaa.

Jokaisella Clarion Hotel Helsinki Airportin kokoustilalla on oma rohkea teemansa, joka näkyy ja tuntuu tilassa. Hotellin vieressä sijaitsevan Suomen ilmailumuseon kanssa yhdessä toteutettavassa kokoustilassa kerrotaan tarinoita suomalaisen ilmailun innovaatioista. Yhdessä kokoustilassa voi ottaa päiväunet ja toisessa piirtää pöytään.

”Haluamme tarjota vieraillemme uudenlaisia mahdollisuuksia järjestää kokouksia ja muita tapahtumia. Toivottavasti kokoustilat ilahduttavat vieraita kiinnostavilla ja inspiroivilla tarinoilla”, jatkaa Clarion Hotel Helsinki Airportin General Manager Jaana Matikainen.

Clarion Hotel Helsinki Airport avaa ovensa Vantaan Aviapoliksessa 22. lokakuuta 2016 ja Clarion Hotel Helsinki Helsingin Jätkäsaaressa 17. lokakuuta. Hotellit työllistävät avauduttuaan yhteensä noin 250 henkilöä.

Faktoja Clarion Hotel Helsingistä: 425 hotellihuonetta

Vantaan taidemuseo Artsi
+358 50 312 1946
kati.huovinmaa@vantaa.fi

Clarion Hotel -brändin hotellit ovat energisiä kohtaamispaikkoja, jotka sijaitsevat keskeisellä paikalla ja sopivat konferenssien, tapahtumien ja liiketapaamisten järjestämiseen. Clarion Hotel on valittu seitsemän kertaa peräkkäin Ruotsin parhaaksi hotelliketjuksi Grand Travel Awards -kilpailussa. 1 200 alan myyntiedustajaa äänestävät kilpailun voittajasta. Clarion Hotel on osa Nordic Choice Hotels -ryhmää. Lisätietoja: www.nordicchoicehotels.com/clarion

Nordic Choice Hotels on yksi Pohjoismaiden ja Baltian suurimmista hotellitoimijoista 186 hotellin ja 13 000 työntekijän kokonaisuudellaan. Nordic Choice Hotels muodostuu Comfort, Quality ja Clarion Hotel -tuotemerkeistä sekä 15 itsenäisestä hotellista. Kaikilla ketjun hotelleilla on ISO 14001 -ympäristösertifikaatti.

Artsi profiloituu osana kaikkea toimintaansa katutaiteeseen, graffitiin ja performanssitaiteeseen ja tarjoaa uudenlaisen museokokemuksen. Artsi on museo, joka muistaa ja tallentaa.  Artsi on punk ja rok, Artsi on moniääninen, Artsi on asenne, Artsiin on aina vapaa pääsy! http://www.artsimuseo.com/