Korkealuokkaisista lastenvaatteistaan tunnettu Polarn O. Pyret avaa Suomen kuudennen myymälänsä Kuopioon

Polarn O. Pyretin korkealuokkaisia lastenvaatteita on voinut hankkia Suomessa jo kohta kolmen vuoden ajan. Kasvavaa kysyntää vastaamaan avaa yritys marraskuun 7. päivä Suomen kuudennen myymälänsä Kuopioon.

Vuonna 2006 ensimmäisen myymälänsä Helsingin Kamppiin avannut Polarn O. Pyret laajentaa toimintaansa Itä-Suomeen. Raidallisista lastenvaatteistaan tunnettu Polarn O. Pyret on löytänyt oman vankan kannattajakuntansa korkealuokkaisia lastenvaatteita arvostavien suomalaiskuluttajien keskuudessa. Ruotsissa brändi on yksi tunnetuimmista vaatemerkeistä.

”Itä-Suomen kasvukeskuksena Kuopio on ollut meille alusta asti kiinnostava kaupunki laajentua. Olemme iloisia löydettyämme hyvän liikepaikan aivan Kuopion ytimestä. Laajennamme jatkuvasti Suomen myymäläverkostoamme. Vuoden 2008 loppuun mennessä avaamme Kuopion myymälän lisäksi uudet myymälät myös Lahteen sekä Vantaan Flamingoon. Vuoteen 2011 mennessä tavoitteenamme on noin 15 myymälän verkosto”, kertoo Polarn O. Pyretin Suomen toimitusjohtaja Anne Nikula kasvutavoitteista.

Kuopion myymälä on ketjun franchise-myymälä, eli sitä johdetaan yrittäjävetoisesti. Anne Bruun toimii Kuopion Polarn O. Pyretin yrittäjänä ja myymälävastaavana. ”Odotamme innolla myymälämme avaamista. Uskon, että tulemme löytämään paikkamme kuopiolaisten lapsiperheiden arjessa iloisilla, värikkäillä ja toimivilla tuotteillamme”, kertoo Anne Bruun. ”Tulemme työllistämään kahden myyjän lisäksi muutamia kausimyyjiä”, jatkaa Bruun.

Iloisena, kuivana ja lämpimänä joka säällä
Polarn O. Pyretin tuotteissa toiminnallisuus on tärkeä asia. Lapsille suunnitelluissa vaatteissa on huomioitu mukavuus ja tuotteiden kestävyys kovissakin leikeissä. Polarn O. Pyretin vaatteiden hyvin suunnitellut yksityiskohdat on tehty helpottamaan lapsiperheiden arkea. Värit ja printit on tehty niin aikuisia kuin lapsiakin miellyttäviksi.
Tärkeitä ominaisuuksia esimerkiksi ulkovaatteissa on erittäin hyvä vedenpitävyys (korkein vesipilariarvo 10 000 mm), korkea kankaiden kulutuskestävyys, kauaksi näkyvät ja hyvin pesua kestävät 3M-heijastimet sekä tietysti lämmönpitävyys.

Ekologisuus on tärkeä osa Polarn O. Pyretin tuotteita
Ympäristöystävällisyys on näkynyt tästä syksystä lähtien myös Polarn O. Pyretin klassisessa raitamallistossa, jotka valmistetaan 100 %:sesti ekologisesta puuvillasta. Polarn O. Pyretin raitamallistolle on myönnetty joutsen- ja EU-kukkamerkki. Joutsenmerkki on luotettava tapa varmistua siitä, että tekstiilituote on valmistettu ympäristöä säästäen ja vastuullisesti. Merkin vaatimukset kattavat tuotteen koko elinkaaren kuidun viljelystä värjäykseen ja tuotteen viimeistelyyn asti.

Polarn O. Pyretin mallistoissa on tuotteita aina vastasyntyneestä varhaisteini-ikäisille. Oma mallistonsa löytyy myös odottaville äideille ja kausiluontoisesti myös aikuisille. Pääasiassa puuvillasta valmistetut tuotteet ovat aikaa ja kulutusta kestäviä.