Kotimainen Lunette tuo ensimmäisenä Suomessa kestokuukautissiteet päivittäistavarakauppoihin

Kuukautiskupeistaan tunnettu kotimainen femtech -yritys Lunette tekee uuden aluevaltauksen johdattamalla ekologiset kestositeet myös päivittäistavarakauppojen hyllyille. Lunetten Suomessa valmistetut kestositeet ovat maaliskuun alusta lähtien kaikkien K-Citymarketien valikoimassa.

Kuukautiskupeista tunnettu, suomalaisen femtechin edelläkävijä Lunette, laajensi syksyllä tuotevalikoimaansa kuukautiskupeista kestositeisiin. Nyt niiden saatavuutta parannetaan entisestään nostamalla kestositeet osaksi K-Citymarkettien valikoimaa 1.3., muoviton maaliskuu -haasteen kynnyksellä. Tuoreen tutkimuksen* mukaan reilu puolet suomalaisista on pandemia-aikana pyrkinyt vähentämään turhien tuotteiden ostamista ja ostopäätökset pohjautuvat entistäkin enemmän arvoille. Siksi Lunette ei näe tuotteidensa tarjonnan kasvattamista pelkästään luonnollisena, vaan myös välttämättömänä askeleena.

”Tämä on tärkeä vaihe niin kuukautisten kuin kestotuotteiden arkipäiväistämisessä. Kestokuukautistuotteiden nousu päivittäistavarakauppoihin muiden arkisten tarvetuotteiden rinnalle on selkeä osoitus kertakäyttönormin murroksesta. Samalla se vahvistaa ajatusta kuukautisten tavanomaisuudesta. Kuukautistuotteet sopivat pestäviksi ja uudelleen käytettäviksi siinä missä muutkin arkiset hygieniatuotteet”, avaa Lunetten toimitusjohtaja Heli Kurjanen.

Sen lisäksi, että turhien tuotteiden ostamista vältellään, suurinta osaa suomalaisista ohjaa ostopäätöksessään kotimaisuus, läpinäkyvyys ja vastuullisuus, kertoo tuore tutkimus*. Luotettavat, vastuullisesti tuotetut ja korkeasta kotimaisuusasteesta kertovaa Avainlippu-merkkiä kantavat Lunette Kestositeet sopivat erilaisille kehoille ja herkällekin iholle. Lunette Kestositeet sopivat käytettäväksi kuukautisvuotoon, lievään virtsankarkailuun tai lisäsuojaksi Lunette Kuukupin kanssa.

”Haluamme tehdä kestävän, vastuullisen ja kotimaisen vaihtoehdon löytämisestä kuluttajille mahdollisimman helppoa. Saatavuuden parantaminen antaa laajemmalle yleisölle mahdollisuuden valita arvojensa mukaisia tuotteita. Joillekin kuukautistuotteiden käyttäjille tämä saattaa olla ensimmäinen kerta koskaan, kun he voivat tehdä helposti arjessaan valinnan ympäristöystävällisen ja kertakäyttöisen kuukautissiteen välillä”, Kurjanen jatkaa.

Kannustaakseen kuluttajia kestävämpään ja muovittomampaan elämäntapaan Lunette tarjoaa kaikki Lunette -tuotteet tarjouksella -10 % koko maaliskuun ajan K-Citymarketeissa. Lunette Kestoside Mix -lajitelmapakkaus on saatavilla maaliskuun alusta kaikista K-Citymarketeista, sekä Kestoside Medium -päiväside kolmen kappaleen pakkauksissa hyvinvarustelluista K-Citymarketeista. Lunette Kuukupit ovat valikoimissa päivittäistavarakaupoissa laajasti kautta maan: Prismat ja suurimmat S-Marketit, K-Citymarketit sekä hyvinvarustellut K-Supermarketit, apteekit sekä Ruohonjuuri-myymälät.

Lunette on jo 2005 vuodesta saakka tunnettu kertakäyttökulttuuria vastaan taistelevana kestävän kehityksen pioneerina. Lunette pyrkii aktiivisesti herättämään keskustelua ja sitä kautta normalisoimaan kuukautisia. Viime syksyn #MENkkakonsultti -kampanjasta tuli viraali some-ilmiö Benjamin Peltosen, Joonas Peson ja Hermanni Hyyryläisen vauhdittamana. Lunette on myös jatkuvasti mukana erilaisissa hyväntekeväisyysprojekteissa.

* Suomalaisen Työn Liitto; Suomalaisten kulutustottumukset, liiton merkit ja tunteet -tutkimus, 21.01.2021

LISÄTIEDOT:

Mira Mäkelä, Markkinavastaava Suomi, Lune Group Oy Ltd, 050 321 8306, mira.makela@lunette.fi

HAASTATTELUT:

Heli Kurjanen, Toimitusjohtaja, Lune Group Oy Ltd, 050 355 4061, heli.kurjanen@lunette.fi

Lune Group Oy LTD on Heli Kurjasen vuonna 2005 perustama yritys, jonka missiona on johtaa hyväntuulista kuukautisvallankumousta positiivisella fiiliksellä. Lunette on noussut maailman kuukuppiyritysten kärkeen kiinnittämällä huomiota erityisesti kestävään kehitykseen, ympäristöasioihin ja seksuaaliterveyden edistämiseen. Lunette Kuukupit ovat vaihtoehto kertakäyttöisille kuukautissuojille ja ne kestävät vuosia. Yrityksellä on jälleenmyyjiä 50 maassa ja oman verkkokauppansa kautta Lunette-tuotteita myydään yli 100 maassa. Osaksi pörssilistattua Peptonic Medical AB:tä liittyneellä Lune Groupilla on Yhdysvalloissa tytäryritys Lune North America Inc. Lunette Kuukupit on suunniteltu, valmistettu ja pakattu rakkaudella Suomessa – lähellä sinua. Lisätietoa Lunettesta saat vierailemalla osoitteessa https://fi.lunette.com/.