Kulta Katriina laajentaa Plus-kahvivalikoimaansa – Vallilassa paahdettu Smooth on matalahappoinen, lempeä uutuus

Meiran uutuuskahvi Kulta Katriina Plus Smooth kietoo kahvinystävät pehmeään ja täyteläiseen makumaailmaan. Smooth on tumma, hitaasti paahdettu suodatinkahvi ja keskimääräistä suomalaista suodatinkahvia matalahappoisempi. Se sopii myös valikoivan kahvinystävän kuppiin.

• Tummapaahtoinen, paahtoaste 3/5

• Luonnostaan matalahappoinen, pH 5,2–5,5*
  • ​450 g VAC, suodatinjauhatus
  • Rainforest Alliance -vastuusertifioitu kahvi, alkuperämaat: Vietnam, Väli- ja Etelä-Amerikka
  • Hinta vähittäiskaupassa 5,09–5,35 €

* Suomalaisten suodatinkahvien pH-taso on keskimäärin 4,5–5. Mitä alempi pH-arvo on, sitä hapokkaampaa kahvi on. Kulta Katriina Plus Smooth -kahvin pH taso on 5,2–5,5 eli huomattavasti keskimääräistä kahvia matalahappoisempi.

Suomalaiset ovat maailman ahkerin kahvinjuojakansa. Kahvi rytmittää päiväämme aamuvarhaisesta iltapäivän kahvitaukoon. Uskaliaimmat meistä pitävät kiinni myös iltakahvistaan. Jotkut meistä tuntevat kuitenkin rakkautensa kahviin vatsallaan. Kahvin hapokkuuden on huomattu aiheuttavan osalle ihmisistä epämiellyttäviä tuntemuksia vatsaan.

Uudessa Kulta Katriina Smooth -kahvissa on käytetty vain luonnostaan matalahappoisia kahvilajikkeita, ja se on paahdettu Meiran Vallilan paahtimolla hitaasti tummapaahtoiseksi. Tämän myötä Smooth on keskimääräistä suomalaista suodatinkahvia matalahappoisempaa[i], ja sen maku on pehmeän täyteläinen. On myös viitteitä siitä, että tummapaahtoinen, matalahappoisempi kahvi  olisi vaaleapaahtoista, korkeahappoisempaa kahvia paremmin siedetty ja hellempi vatsalle mikäli kahvin kulutus on muutoin kohtuullista.

”Kahvilla on meille suomalaisille valtava merkitys. Suomalaisen kahvikulttuurin edistäjänä ja merkittävänä kotimaisena kahvipaahtimona haluamme kehittää kahvivalikoimaa, joka mahdollistaa kahvin nauttimisen erilaisissa hetkissä ja erilaisiin tarpeisiin. Siksi halusimme jatkaa toiminnallisen Kulta Katriina Plus -tuotesarjan laajentamista uudella, lempeämmällä kahvielämyksellä”, Meiran markkinointipäällikkö Heidi Päiväniemi kertoo.

Meiran kahvien tuotekehitystiimi teki pitkään töitä luodakseen kahvin, joka oli tavoitellun matalahappoinen luontaisesti ja maultaan juuri oikeanlainen.

”Paahtamalla hitaasti kahvin tummemmaksi saimme aikaan pehmeän makuisen ja luontaisesti matalahappoisemman kahvin ilman lisättyä happamuudensäätöainetta tai muitakaan lisäaineita. Varmistaaksemme Smooth-kahvin tasalaatuisuuden todennamme sen matalahappoisuuden jokaisesta valmistuserästä erikseen”, Päiväniemi kertoo.

[i] Suomalaisten suodatinkahvien pH-taso on keskimäärin 4,5–5. Mitä alempi kahvin pH-arvo on, sitä hapokkaampaa se on. Kulta Katriina Plus Smooth pH taso on 5,2–5,5 eli huomattavasti matalahappoisempi.

Yhteystiedot:

Heidi Päiväniemi, Markkinointipäällikkö

heidi.paivaniemi@meira.fi

Helsingin kantakaupungissa tietää saapuneensa Vallillaan, kun ilmassa tuoksuu täyteläinen kahvin aromi. ​Tuoksu tulee Meiran kahvi- ja maustetehtaalta, jossa paahdetaan jo kolmannes suomalaisten juomasta kahvista; Kulta Katriinaa, Segafredoa ja Saludoa. Täällä päätyvät pakkauksiinsa myös rakastetut Meiran ketsupit, sinapit, maustamis- ja leivontatuotteet, suolat sekä pähkinät. Vuonna 2019 liikevaihtomme oli 84,3 milj. euroa, ja työllistimme 184 henkeä. Meira on osa italialaista Massimo Zanetti Beverage -konsernia, joka on yksi Euroopan suurimmista kahvialan yrityksistä. Päämäärämme on luoda asiakkaillemme, työntekijöillemme ja kumppaneillemme reilusti parempia hetkiä. Sitä olemme tehneet suurella sydämellä ja sinnikkyydellä jo vuodesta 1914.