Kuppikakkuja kesän juhliin

Haluaisitko tehdä vaikutuksen ystäviisi tai sukulaisiisi uunituoreilla leivonnaisilla, mutta jauhopeukalosi on keskellä kämmentä? Vai saitko yllätysvieraita, etkä ehdi loihtia heille monimutkaisia herkkuja? Tai ehkä haluat ottaa mökille mukaan helposti valmistuvia jälkiruokia. Kungsörnenin leivonta-aineksilla loihdit herkullisia kuppikakkuja joka tilanteeseen.

Trendikkäistä cupcake-leivonnaisista on tullut todellinen ilmiö. Cupcaket ovat pieniä kakkuja, jotka leivotaan annosvuokiin ja koristellaan kuorrutteella ja strösseleillä, pähkinöillä, marjoilla tai makeisilla. Kauniit leivonnaiset sopivat tarjottaviksi niin jälkiruokana, kakkukahveilla kuin pienenä makeana välipalana iltapäiväkahvin kanssa.

Cupcake-nimitys on peräisin 1800-luvun Yhdysvalloista, missä keittiövaakojen sijaan käytettiin kuppeja leivonta-aineksien mittaamiseen. Kupillinen maitoa ja sokeria, ja leivonnaisesta tuli kuppikakku, eli cupcake.

Kungsörnenin cupcake-leivonta-ainekset ovat nopea apu kiireisen leipurin keittiöön. Aineksiin tarvitsee lisätä vain vesi ja voi, ja tuloksena on takuuvarmasti herkullisia leivonnaisia. Kuorrutteeseen saa vaihtelua korvaamalla 50 grammaa voita 100 grammalla tuorejuustoa. Koristeluun voi käyttää pakkauksen mukana tulevia koristerakeita, tai vaikkapa tuoreita kesän marjoja tai hedelmiä. Vain mielikuvitus on rajana!

Kungsörnenin leivonta-ainekset Cupcakes Strawberry Surprise ja Chocolate Dream (ovh 3,99–4,95 euroa) ovat myynnissä Stockmannilla, K-Citymarketeissa ja K-Supermarketeissa. Lisäksi Cupcakes Chocolate Dream on myynnissä S-ryhmän kaupoissa sekä Siwoissa, Valintataloissa ja Euromarketeissa.

Kungsörnenin leivonta-ainestuotteisiin kuuluvat myös pizzamix, suklaakakku, toscakakku ja suklaatorttu.

Tuotekuvia on ladattavissa Kungsörnenin kuvapankista: www.mediabanken.se
Käyttäjänimi: Lantmannen
Salasana: Cerealia1

Viveca Ståhlberg, Lantmännen Cerealia, viveca.stahlberg@lantmannen.com, 040 540 1266