Kuvienkäsittelyn mullistanut suomalainen kasvuyritys Loupedeck julkaisee edelleen kehitetyn kuvienkäsittelylaitteen Loupedeck+:n

Vahva tuki globaalilta kuvaajayhteisöltä keräsi lähes viisinkertaisesti joukkorahoituskampanjassa varoja, ja nyt Loupedeck julkaisee uuden Loupedeck+ kuvienkäsittelykonsolin. Pelikonsolimainen ohjauslauta helpottaa kuvankäsittelyä ja vie huomion kuvankäsittelyohjelmien valikoista ja hiiren ohjaamisesta itse kuvaan, kun kuvankäsittely onnistuu intuitiivisesti konsolin avulla. Loupedeck+:n kehityksen keskiössä ovat olleet myyntiodotukset ylittäneen ensimmäisen Loupedeck-laitteen aktiivisten käyttäjien kommentit ja ideat. Skylum Aurora HDR yhteensopivuuden myötä potentiaalinen käyttäjäkunta sen kuin kasvaa.

Loupedeck+:lla kuvien muokkaus ottaa intuitiivisemman otteen kuvankäsittelyyn.

Uuden yhteistyön kautta laajempi käyttäjäkunta saa odotetun ja kehutun tuotteen toimimaan omien ohjelmiensa kanssa, kun jatkossa Loupedeck+ on yhteensopiva myös Skylum Aurora HDR -kuvankäsittelyohjelman kanssa Adobe Lightroom Classic CC:n lisäksi.

Kansainvälinen yhteisö kehittäjänä

Loupedeck+:n kehitystyössä on osallistettu laajaa kansainvälistä yhteisöä, joka on aktiivisesti antanut kehitysideoita ja palautetta useassa kanavassa.

Loupedeck+:n uudet ominaisuudet ovat:

• Mekaaniset näppäimet joilla saa tarkemman ja jämptimmän/tukevamman otteen
  • Kehittyneempi rakenne
  • Kaksi muokattavissa olevaa valitsinta ja seitsemäntoista painiketta
  • ”Custome Mode” joka mahdollistaa käyttäjälle täyden kontrollin kaikkiin valitsimiin
  • Alusta asti rakennettu konfigurointiohjelmisto, jolla saa entistä paremman, nopeamman ja vakaamman kuvankäsittelykokemuksen

”Teemme Loupedeckiä kuvaajina kuvaajille ja siksi tunnemme ammatti- ja harrastelijakuvaajien arjen hyvin, sekä ymmärrämme heidän omistautuneisuutensa perään. Tämän vuoksi haluamme tehdä heidän elämästään helpompaa ja tuottavampaa”, kertaa Mikko Kesti, Loupedeckin perustaja ja toimitusjohtaja.

”Käyttäjälähtöisyys ja kuvaajien aktiivinen palaute ovat kehitystyömme perusta. Lisäämällä mahdollisuuksia kontrollointiin, tehokkuuteen sekä muokattavuuteen voimme auttaa kuvaajia olemaan taiteellisempia, menestyksekkäämpiä ja tuotteliaampia”.

Ohjelmistoyhteistyöllä kohti vahvempaa elämystä

Loupedeckin ja Skylumin yhteistyön myötä Loupedeck+ integroituu laajemmin Skylumin muiden ammattilaiskuvankäsittelyohjelmien kanssa, kuten Skylum Luminarin kanssa. Myös Capture One on tällä hetkellä beta-testauksessa. ”Näillä vaihtoehdoilla pystymme tarjoamaan kuvaajille monipuolisemman ja intuitiivisemman elämyksen, ja voimme auttaa editointiprosessissa monipuolisesti”, kertaa Mikko Kesti.

”Skylumilla ja Loupedeckillä on sama visio. Haluamme auttaa valokuvaajia luomaan hienoja kuvia, eri tavoin”, sanoo Alex Tsepko, Skylumin toimitusjohtaja. ”Kun kuulin Loupedeckin kehitystyöstä, tiesin, että Skylumin ohjelmiston tulee ehdottomasti tukea sitä. Juuri tällaisia innovaatioita moderni valokuvaaja todella tarvitsee!”

Loupedeck+:n edeltäjää Loupedeckiä on myyty jo yli 20 000 kappaletta ja uudelle laitteelle odotetaan vielä suurempaa kysyntää uuden ohjelmistoyhteensopivuuden myötä.

Loupedeck+ on nyt myynnissä maailmanlaajuisesti Loupedeckin verkkokaupassa 229 euron hintaan. Loupedeck tarjoaa 40 euron hyvityksen nykyisille Loupedeckin omistajille tuotteen vaihdosta. Laite on myös saatavilla testiin median edustajille.

Lisätietoja varten käy www.loupedeck.com

Loupedeck

Loupedeck on suomalainen kasvuyritys, joka on parissa vuodessa kasvanut kolmen yrittäjän startupista 17 henkilöä työllistäväksi globaaliksi kasvajaksi. Loupedeckin koti on Helsingissä ja päämarkkinat ovat globaalit, painottuen Yhdysvaltoihin, Saksaan, Ranskaan, Iso-Britanniaan ja pian Aasiaan. Loupedeck perustettiin vuonna 2016 menestyksekkään Indiegogo-joukkorahoituskampanjan avulla. Joukkorahoituskampanja ylitti alkuperäisen tavoitteensa 488 prosentilla. Voit lukea lisää www.loupedeck.com

Skylum Software

Skylum Software (aiemmin Macphun) on Washingtonilainen valokuvausohjelmistojen kehittäjäyritys, jonka missiona on tehdä monimutkaisesta kuvienkäsittelyprosessista yksinkertaista ja käyttäjäystävällistä. Skylumin tuotteet ovat voittaneet tusinoittain erilaisia palkintoja kuten Applen ”Best of the Year” kuutena vuotena peräkkäin, innovatiivisuutensa ja huipputason tekniikkansa myötä.

Lisätiedot sekä testi- ja haastattelupyynnöt:

Felix Hartwigsen
Co-Founder, Head of Marketing