Länsi-Uudenmaan reittiopas avattu

Matkahuollon toteuttama Länsi-Uudenmaan joukkoliikenteen reittiopas on avattu internetissä. Reittiopas sisältää Länsi-Uudenmaan alueella ajettavan paikallis- ja seutuliikenteen tiedot. Opas auttaa etsimään parhaan reitin ja sopivimman aikataulun koko matkalle.

Vastavalmistunut Matkahuollon Länsi-Uudenmaan reittiopas kertoo parhaan reitin ja sopivimmat bussiaikataulut ovelta ovelle, lähtöpaikasta määränpäähän. Reittejä voi etsiä niin osoitetietojen, pysäkin nimen kuin kartalta vapaasti valittavien lähtö- ja määräpaikan perusteella. Lisäksi palvelu näyttää vuorokohtaiset reittikartat.

Länsi-Uudenmaan reittiopas kattaa Inkoon, Siuntion, Hangon, Lohjan, Karjalohjan, Raaseporin ja Vihdin alueiden liikenteen. Lisäksi reittiopas näyttää näiden kuntien alueelta Karkkilaan ja Nummi-Pusulaan suuntautuvat vuorot sekä Espooseen, Helsinkiin ja Kirkkonummelle kulkevat suorat työmatkayhteydet.

Länsi-Uudenmaan reittiopas palvelee käyttäjiä osoitteessa http://lansiuusimaa.matkahuolto.info.

Matkahuolto on toteuttanut jo 20 alueellista reittiopasta. Aikaisemmin käyttöön on otettu mm. Tampereen seutuliikenteen aikataulut sisältävä reittiopas sekä Turun kaupunki- ja seutuliikenteen kattava reittiopas. Matkahuolto suunnittelee parhaillaan uusia reittioppaita myös muiden kaupunkien ja kuntien paikallis- ja seutuliikennealueille.

Reittioppaat ovat osa Matkahuollon laajempaa sähköistä palvelukokonaisuutta. Matkahuollon internetsivuilla sijaitseva valtakunnallinen aikatauluhaku kattaa yli 20 000 päivittäisen bussivuoron aikataulutiedot. Aikatauluhausta löytyviin vuoroihin on myös mahdollista ostaa matka- ja paikkalippu internetin kautta. Matkahuollon internetsivuilla on kuukausittain yli 1 000 000 kävijää ja aikatauluhakuja tehdään yli kaksi miljoonaa.

Oy Matkahuolto Ab, henkilöliikennepäällikkö Jukka Ylitalo, puh. 040 764 4386