Lasten etäkoulu nosti klassikkoaterian suosituimpien ruokatoimitusten joukkoon – perhetilausten suosio kasvussa

Koronaepidemian vuoksi useiden suomalaisperheiden lapset viettävät nyt arkipäivät kotona etäkoulun parissa. Moni vanhempi kaipaa tästä syystä helpotusta arkeensa, mikä on näkynyt ruoan tilaus- ja kotiintoimituspalvelu Foodoralla nousevina tilausmäärinä. Foodoran data paljastaa, että perheiden kotoilun johdosta arkipäivien lounastilausten koko on kasvanut ja erityisesti lapsille tarkoitettujen annosten menekki on noussut.

Delivery Hero Finland Oy:n markkinointijohtaja Nora Särkkä kertoo, että aiempaan verrattuna erityisesti lapsille tarkoitetut hampurilaisateriat ovat kasvattaneet merkittävästi suosiotaan.

“Kaikkien tuntema McDonaldsin klassikkoateria Happy Meal on noussut arki-iltapäivisin jo Foodoran suosituimpien annosten listan sijalle 11. Myös Hesburgerin lastenateriaa tilataan paljon ja se löytyy listalta vain paria sijaa myöhemmin. Varmastikin vanhemmat ovat kuunnelleet perheen pienimpien lounastoiveita kotikoulun piristykseksi, sillä en muista koskaan aiemmin nähneeni näin suurta suosiota lastenannoksissa.”

Särkän mukaan Foodoran sovelluksen kautta tilataan tavallisesti lounasaikaan paljon toimituksia, jotka sisältävät yhden tai kaksi ateriaa. Viime viikkoina lounastoimitusten koot ovat kuitenkin kasvaneet.

“Suuret lounastilaukset ovat olleet viime viikkoina selkeä trendi. Erityisesti kolme tai neljä annosta sisältävät lounastilaukset ovat kasvattaneet suosiotaan, mikä johtuu varmasti siitä että perheet lounastavat nyt arkisinkin yhdessä.”

Tilaaminen auttaa ravintoloita pahimman yli

Suomen hallitus on määrännyt ravintolat suljettaviksi asiakkailta toukokuun loppuun saakka koronaepidemian hillitsemisen vuoksi. Tästä syystä ravintoloiden tulovirta on tällä hetkellä käytännössä toimitus- ja noutomyynnin varassa.

“Olemme erittäin onnellisia siitä, että suomalaiset tilaavat nyt innokkaasti ruokaa kotiin, sillä se on paras tapa auttaa ravintoloita selviämään koronakriisin yli. Me haluamme myös omalta osaltamme tukea paikallisia yrittäjiä, ja olemmekin panostaneet viime viikkoina erityisen paljon markkinointiin, jotta ravintolat saisivat lisävauhtia myyntiinsä”, kertoo Särkkä.

Lisätiedot:

Nora Särkkä, markkinointijohtaja, Delivery Hero Finland Oy
nora.sarkka@deliveryhero.com
+358 40 729 7585

Suomen ja Pohjoismaiden suurin ruoantilaus- ja toimituspalvelu foodora perustettiin Berliinissä lokakuussa 2014 ja se toimii Suomessa yli 80 kaupungissa. Palvelu tuo hyvän ruoan jokaiseen päivään mahdollistamalla ravintolaruoan tilaamisen Android- ja iOS-sovelluksella tai www.foodora.fi:ssä. Nopein tapa tilata ruokaa - kotiin, työpaikalle tai minne vaan!