LEGO® tuo leikin rilleihin

LEGO® tuo markkinoille syksyn värikkäimmän lasten kehysmalliston

Specsavers Optikko -liikkeisiin syyskuun lopussa saapuva värikäs lasten LEGO®-kehysmallisto on saanut inspiraationsa LEGO®-maailmasta tuttujen muotojen ja iloisten värien mukaan. 1–7-vuotiaille lapsille suunnitellusta mallistosta löytyy monia hurmaavia ja leikkisiä yksityiskohtia, jotka ovat takuuvarmasti tuttuja LEGO®-faneille. Lego-rillien erikoisuus, kestävyyttä lisäävät joustoaisat tulevat pikkuväelle tarpeeseen – Specsaversin TSN Gallupilla teettämän tutkimuksen[1] mukaan jopa 60 % suomalaislapsista on joskus rikkonut silmälasinsa.

LEGO® tuo leikin nyt myös lasten silmälaseihin, kun yhtenä maailman suurimpana leikkikalujen valmistajana tunnettu yritys lanseeraa uuden kehysmalliston lapsille. Malliston tavoitteena on tehdä silmälasien käytöstä ja valinnasta lapsille mahdollisimman mukavaa ja huoletonta. Värikkään malliston kahdeksan kehystä ovat täynnä leikkisiä yksityiskohtia – esimerkiksi jokaisen kehysmallin siroa aisaa koristaa pirteä mini-lego.

LEGO®-malliston suunnittelun lähtökohtina ovat olleet silmälasien käyttömukavuus ja turvallisuus. Kaikissa kehyksissä on nenätyynyn lisäksi myös pehmeät tyynyt aisanpäissä. Muotoilun ansiosta silmälasit istuvat hyvin ja tuntuvat miellyttäviltä kasvoilla. Kaikissa malliston kehyksissä on joustoaisat, jotka lisäävät entisestään kestävyyttä ja turvallisuutta.

Mallistoon kuuluu kahdeksan kehystä, jotka on suunniteltu 1–7-vuotiaille lapsille. Kehykset maksavat 99 euroa ja ne sisältävät mittojen mukaan räätälöidyt vakioyksiteholinssit. LEGO®-kehysmallisto saapuu kaikkiin Suomen Specsavers Optikko -liikkeisiin syyskuussa, viikolla 39.
___________________________
[1] Lisätietoa tutkimuksesta:

Optikkoketju Specsavers selvitti TNS Gallupin tutkimuksella kesäkuussa 2012 7–12-vuotiaiden lasten vanhempien kokemuksia lasten näöntarkastuksista ja näönhuollosta. Tutkimus toteutettiin poimimalla TNS Gallup Forum -paneelin 50 000 vastaajan kannasta alueellisesti tasainen, molempia sukupuolia edustava otos 18–64-vuotiaita, joilla on 7–12-vuotiaita lapsia. Vastaajia oli yhteensä 1 050. Tutkimuksen mukaan 60 % silmälaseja käyttävistä lapsista oli joskus rikkonut lasinsa.

Viestintäjohtaja Marjo Halonen, Specsavers Finland, 050 598 7046, marjo.halonen@specsavers.com
Markkinointipäällikkö Johanna Gezang, EGO Optiska AB, +46 877 50 413, johanna.gezang@ego.se

Kehyslainat:
Kaikki kehykset ovat lainattavissa kuvauksiin Miltton Showroomilta viikosta 37 alkaen.
Miltton Showroom, Uudenmaankatu 4–6, Helsinki, 045 657 9607, showroom@miltton.fi

Kuvapyynnöt:
Viestintäkonsultti Maiju Meriläinen, Viestintätoimisto Miltton, 040 765 6146, maiju.merilainen@miltton.fi

Specsavers
Specsavers Optical Group on maailman suurin yksityinen optisen alan yhtymä, joka tarjoaa asiakkailleen ammattimaisia näönhuoltopalveluita sekä muodikkaita ja laadukkaita silmälaseja edullisin hinnoin. Ympäri maailmaa laajentuvalla yhtymällä on yhteensä yli 1 400 optikkomyymälää Iso-Britanniassa, Irlannissa, Alankomaissa, Espanjassa, Australiassa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Suomessa ja Uudessa-Seelannissa. Yhtymän kokonaisliikevaihto oli vuonna 2011 1,7 miljardia euroa. Optikot Doug ja Mary Perkins perustivat Specsaversin vuonna 1984, ja se on edelleen perheyritys. Suomessa Specsavers aloitti heinäkuussa 2007, ja ketju on tähän mennessä avannut yli yhdeksänkymmentä Specsavers Optikko -liikettä, joista suurin osa on paikallisten yrittäjien omistuksessa.

LEGO® GROUP
LEGO Group on yksityisomistuksessa oleva perheyritys, jonka pääkonttori on Billundissa, Tanskassa. Vuonna 1932 perustettu yritys on yksi maailman johtavista leikkikalujen valmistajista ja se työllistää maailmanlaajuisesti noin 9 000 ihmistä. LEGO Group on sitoutunut kehittämään lasten luovuutta ja mielikuvitusta. LEGO-tuotteita myydään yli 130 maassa. Lisätietoja: www.LEGO.com