Lippupalvelu on jatkossa Ticketmaster Suomi

Tammikuusta eteenpäin Lippupalvelu tunnetaan Suomessa nimellä Ticketmaster Suomi. Uusi nimi tuo mukanaan myös vahvan kansainvälisen brändin järjestelmät, joiden avulla Lippupalvelu pystyy jatkossa tarjoamaan tapahtumakävijöille entistä enemmän ikimuistoisia elämyksiä. Nimenmuutoksen taustoista kerrottiin tänään musiikki-, urheilu- ja kulttuuriväelle suunnatun Ticket16-tapahtuman yhteydessä, jossa osoitettiin kunnioitusta myös yrityksen historialle.

Lippupalvelu isännöi tänään Musiikkitalolla tapahtumajärjestäjille suunnattua Ticket16-tapahtumaa, jossa katseet suunnataan kohti tapahtuma-alan tulevaisuutta. Tulevaisuutta ei kuitenkaan olisi ilman menneisyyttä; harva tietää, että Lippupalvelu on perustettu Sotainvalidien veljesliiton toimesta jo vuonna 1945.

-Olemme halunneet kunnioittaa historiaamme ja meidän toimintamme käynnistäneitä sotainvalideja muistamalla heitä lahjoituksella. Tarkoituksenamme on huolehtia heidän hyvinvoinnistaan myös tulevaisuudessa ja tulemmekin esimerkiksi tarjoamaan heille mahdollisuuden osallistua eri tapahtumiin, kertoo Lippupalvelun toimitusjohtaja Ari Kuokkanen.

Aamun ensimmäisissä puheenvuoroissa on kerrottu myös konkreettisesta tulevaisuuden kehitysaskeleesta: Vuodenvaihteen jälkeen Lippupalvelu tunnetaan nimellä Ticketmaster Suomi, mutta yrityksen logossa Lippupalvelun perinteikäs ja arvokas nimi tulee kulkemaan mukana vielä jatkossakin. Samoin suomalaisille tutut lipunmyyntikanavat säilyvät ennallaan.

-Olemme odottaneet, että pääsemme jakamaan tiedon Lippupalvelun uudesta vaiheesta asiakkaidemme ja sidosryhmiemme kanssa. Tulemme jatkossakin olemaan perinteikäs ja pitkän historian omaava yritys, mutta samalla tuomme myös kansainväliset tapahtumat ja elämykset suomalaisten lipunostajien ulottuville helposti ja luotettavasti. Tapahtumanjärjestäjät puolestaan saavat tuekseen markkinoiden johtavat lipunmyynti- ja markkinointiratkaisut, Kuokkanen iloitsee.

Nimenmuutoksen myötä Lippupalvelu pääsee hyödyntämään entistä paremmin Ticketmaster-konsernin tarjoamia mahdollisuuksia, kuten kansainvälisen tason lipunmyyntijärjestelmiä. Lisäksi Pohjoismaiden johtava viihteen kanta-asiakasklubi tunnetaan jatkossa nimellä Ticketmaster Events Club. Kauas on tultu siitä, kun 70 vuotta sitten lippujen ennakkomyynti tapahtui kymmenen kassanhoitajan voimin arkipäivisin klo 8-15.

-Lipunmyyntijärjestelmämme on jo entisestään Suomen tasolla huippuluokkaa. Olemme kehittäneet järjestelmäämme jatkuvasti taataksemme asiakkaillemme onnistuneen, turvallisen ja luotettavan ostotapahtuman. Jatkossa suunta on vain ylöspäin, Kuokkanen kertoo.

Sami Verno, viestintä, 040 831 9497, sami.verno@lippupalvelu.fi

Lippupalvelu on alan tunnetuin Suomessa ja takana on jo yli 70 vuoden kokemus lipunvälitystoiminnasta. Lippupalvelun omistaa Ticketmaster, joka on osa maailman suurinta viihdeteollisuuden yritystä Live Nation Entertainment Inc:ia. Ticketmaster myy vuosittain noin 450 miljoonaa lippua teatteri-, kulttuuri-, viihde- ja urheilutapahtumiin yli 20 maassa. Tällä lukemalla Ticketmaster on maailman suurin toimija alalla, ja lisäksi Ticketmasterin verkkokauppa on maailman kymmenen suurimman verkkokaupan joukossa.