MAAILMAN KUUMIMMAT POPIN, ROCKIN JA HIP HOPIN SUPERTÄHDET VALLOITTIVAT GLASGOWN 20. JUHLAVUODEN MTV EMA -GAALASSA

HIP HOPIN KUNINGATAR NICKI MINAJ LOISTI JUONTAJANA; ONE DIRECTION VOITTI KOLME PALKINTOA, ARIANA GRANDE, KATY PERRY JA 5 SECONDS OF SUMMER VOITTIVAT KUKIN KAKSI PALKINTOA

Kuvia ja lisätietoa löytyy osoitteesta press.mtvema.com

Yksi suurimmista vuosittaisista musiikkitapahtumista, MTV EMA täyttyi eilisiltana uskomattomista ja odottamattomista hetkistä, ainutlaatuisista yhteistöistä ja upeista esityksistä, jotka varmasti jäävät elämään historiaan. Tämän vuoden gaala muutti Glasgown SSE Hydro -areenan mielettömäksi aikamatkaksi, joka vei katsojan läpi MTV EMA:n 20-vuotisen historian.

Show käynnistyi viemällä katsojat takaisin vuoteen 1994, jolloin gaalan juontanut nuori Nicki Minaj katsoi ensimmäistä MTV EMA -gaalaa makuuhuoneessaan. Tästä tähti aikamatkusti tulevaisuuteen tehden suuren sisääntulonsa 2014 MTV EMA -gaalaan. “Her Royal Minajesty” todella johti iltaa: hän vei kotiin Best Hip Hop -kategorian palkinnon, sekä veti yleisölle räjäyttävän esityksen, jossa yhdisteltiin artistin tunnetuimpia hittejä.

Yksi kaikkien aikojen suosituimmista rock-yhtyeistä, U2 esiintyi MTV EMA -lavalla jo neljättä kertaa. Myös Alicia Keys esiintyi gaalassa ehdolla olleella kappaleellaan ‘We Are Here’. Best Song ja Best Female -kategorioiden voittaja Ariana Grande esitti hittinsä ‘Problem’ ja ‘Break Free’, ja huippuartisti Ed Sheeran esiintyi kappaleella ‘Thinking Out Loud’. Rockin legenda Ozzy Osbourne saapui noutamaan Global Icon Award -palkinnon. Illan päättävässä yllätysesityksessä Biffy Clyro’s Simon Neil ja kitaralegenda Slash, Myles Kennedy ja Conspirators osoittivat kunnioitusta Osbournelle esittämällä tämän hitin ‘Crazy Train’.

Illan viimeisessä juonnossa Nicki Minaj ilmoitti, että vuoden 2015 MTV EMA järjestetään Milanossa Italiassa 25.10.2015.

2014 MTV EMA voittajat:

• Best Song                             Ariana Grande                        Problem ft Iggy Azalea
  • Best Pop                               One Direction
  • Best Female                         Ariana Grande
  • Best Male                             Justin Bieber
  • Best Live                              One Direction
  • Best New                              5 Seconds of Summer
  • Best Video                            Katy Perry                                 Dark Horse ft Juicy J
  • Best Rock                             Linkin Park
  • Best Alternative                   Thirty Seconds To Mars
  • Best Hip Hop                        Nicki Minaj
  • Best Electronic                    Calvin Harris
  • Biggest Fans                        One Direction
  • Best Look                             Katy Perry
  • Best PUSH                            5 Seconds of Summer
  • Best World Stage                 Enrique Iglesias                        MTV World Stage Isle of MTV Malta
  • Worldwide Act                      Bibi Zhou

Global Icon                                          Ozzy Osbourne

SEURAA:

@MTVEMA   #MTVEMA

MTV EMA uutiset, päivitykset ja lehdistömateriaalit löytyvät osoitteesta press.mtvema.com

LISÄTIETOJA:

Oona Kasslin

oona.kasslin@miltton.fi

040 590 7276

MTV EMA on MTV:n palkintogaala, jossa juhlitaan musiikkimaailman kuumimpia tähtiä, annetaan tunnustusta artisteille ympäri maailman ja tuodaan musiikin ystäviä yhteen ainutlaatuisen viikkoja kestävän kokemuksen kautta, joka huipentuu gaalailtaan.

MTV:

MTV on maailman johtava nuorisoviihdebrändi. Tavoittaen maailmanlaajuisesti yli puoli miljardia kotitaloutta, se on monille vuosituhannen vaihteen nuorelle, musiikille, fanille ja artistille kulttuurinen koti, joka on uusien innovatiivisten ohjelmaformaattien edelläkävijä. MTV heijastaa ja luo populaarikulttuuria palkitulla sisällöllään, joka yhdistelee tarinankerrontaa, musiikkia ja aktivismia TV:ssä, verkossa sekä mobiilisovelluksina. MTV on osa Viacom International Media Networksia, Viacom Inc:ia (NASDAQ: VIA, VIAB), joka on maailman johtava sisällöntuottaja eri media-alustoilla.