MATKAHUOLLON LIPUNMYYNTI UUSIIN TILOIHIN HELSINGIN KAMPISSA

Matkahuollon lipunmyynti on muuttanut Helsingin linja-autoaseman kaukoliikenneterminaaliin.

Matkahuollon Matkapalvelut ovat nyt Helsingissä entistä lähempänä lähteviä ja saapuvia matkustajia, sijaiten samassa tasossa kaukoliikenteen bussilaitureiden kanssa. Uuden sijainnin ansiosta aikataulujen tiedustelu ja matkalippujen osto sekä matkakorttien lataaminen käy helposti ja nopeasti ennen bussiin siirtymistä. ”Toivomme, että myös ennakkoon matkalipun ostavat löytävät meidät uudesta paikasta”, kertoo Matkahuollon aluepäällikkö Jussi Kinnari.

Matkahuollon lipunmyynti palvelee entiseen tapaan myös Western Union -rahanvälityspalveluita käyttäviä asiakkaita. Lipunmyynnin lisäksi kaukoliikenneterminaalissa on kioski, josta voi ostaa mm. kahvia, virvokkeita, matkaevästä ja lehtiä bussimatkalle. Matkatavaroiden säilytyslokerot ja wc-tilat löytyvät sekä kaukoliikenneterminaalista että katutasosta.

Lipunmyyntipaviljonki suunniteltiin asiakkaita, työntekijöitä ja Kampin arkkitehtuuria kunnioittaen

Matkahuollon uuden lipunmyyntipaviljongin on suunnitellut Arkkitehdit Davidsson Tarkela Oy. ”Kaukoliikenteen lipunmyyntipaviljonki sijaitsee sisääntulonäkymässä Narinkkatorilta terminaaliin saavuttaessa. Tässä näkymässä paviljongin kattopinta muodostaa viidennen julkisivun osana rakennuksen arkkitehtonista kokonaisuutta. Toiminnallisena rakennuksena lipunmyynnin haluttiin olevan avoin ja vastaanottava Matkahuollon palveluita korostava kiintopiste kaukoliikenneterminaalissa. Työntekijöille sen tuli muodostua viihtyisäksi ja turvalliseksi työpaikaksi. Monien tekijöiden summana rakennuksen omintakeinen muoto kehittyi mittakaavaltaan ja hahmoltaan kaukoliikenneterminaalin osaksi”, kertoo arkkitehti Aki Davidsson.

”Arkkitehtisuunnittelijan näkökulmasta tavoitteena oli myös suunnitella rakennus, joka synnyttää paikan tunnun ja toimii tunnistettavana kohtaamispaikkana terminaalissa. Väriltään rakennus on osa terminaalin sisäilmettä ja liittyy esimerkiksi tilan toisessa päässä olevaan keltaiseen keramiikkahahmoon. Rakennuksen muodossa on nähty linja-auton piirteitä tai jopa valasmaisuutta. Siksi hankkeelle syntyikin työnimeksi Moby Dick”, Davidsson jatkaa.

Avajaisviikolla lippu- ja tuotetarjouksia

Matkahuolto viettää uuden lipunmyynnin avajaisia tällä viikolla. Avajaisten kunniaksi myynnissä on tarjoushintaisia bussilippuja Helsingistä Tampereen ja Turun suuntiin 2.-5. huhtikuuta. Lipunmyynnistä ja niin ikään kaukoliikenneterminaalissa sijaitsevasta Matkahuollon kioskista löytyy myös mukavia tuoteyllätyksiä edullisin avajaishinnoin.

Lämpimästi tervetuloa tutustumaan Matkahuollon palveluihin ja lipunmyyntipaviljonkiin!

Jussi Kinnari, aluepäällikkö, Oy Matkahuolto Ab, jussi.kinnari@matkahuolto.fi, puh. 0500 352 566

Oy Matkahuolto Ab on suomalainen bussiliikenteen palvelu- ja markkinointiyritys, jonka pääliiketoiminta-alat ovat Matka- ja Pakettipalvelut. Matkapalvelut ylläpitää ja kehittää julkisen joukkoliikenteen matkustuspalveluja, muun muassa valtakunnallisia aikataulu- ja matkakorttijärjestelmiä. Pakettipalvelut ylläpitää ja kehittää bussiliikenteeseen perustuvaa paketinkuljetusjärjestelmää, jonka kautta paketteja voi lähettää ympäri Suomen sekä yhteistyökumppanuuksien ansiosta ympäri maailmaa. Matkahuollolla on 50 omaa toimipaikkaa. Yhdessä yhteistyökumppaneiden kanssa Matkahuollon palveluverkosto kattaa 2 000 palvelupistettä ympäri Suomen. Matkahuolto viettää tänä vuonna 80-vuotisjuhlavuotta.