Matkahuollon opiskelija-alennuksen saa nyt entistä lyhyemmältä matkalta

Matkahuollon lipuista saa alennusta aiempaa lyhyemmiltä matkoilta. Lisäksi Prepaid22-vuosilipulla opiskelijat matkustavat entistä edullisemmin.

Kesä on tuonut muutoksia Matkahuollon alennuslippujen käytäntöihin. 1. heinäkuuta alkaen alennuksiin oikeutetut matkustajat ovat saaneet edun entistä lyhyemmältä matkalta. Täyden alennuksen saa nyt60 kilometriäpitkille matkoille, kun aiemmin raja oli80 km.

Opiskelijat matkustavat Matkahuollon lipuilla puoleen hintaan. Usein samaa yhteysväliä matkustavien opiskelijoiden kannattaa hankkia Matkahuollosta Prepaid22-vuosilippu. Tähän opiskelijoiden omaan sarjalippuun sisältyvä alennus nousee tästä kesästä alkaen 50 prosentista 55 prosenttiin. Alennuksen saa aikuisten taksakilometrien mukaisesta lipun hinnasta ja vuosilipun matkat ovat voimassa vuoden ostopäivästä.

Opiskelija-alennuksen saa Matkahuollon ja VR:n opiskelijakortilla tai opiskelijajärjestön kortilla, johon on painettu Matkahuollon liikemerkki. Kadetit saavat alennuksen esittämällä puolustusvoimien virallisen henkilökortin.

Matkahuollon ja VR:n opiskelijakortin ja voimassaolotarran voi hankkia Matkahuollon toimipaikoista sekä lippuja myyviltä Matkahuolto-asiamiehiltä opiskelijatodistusta vastaan. Uusien voimassaolotarrojen myynti alkoi elokuun alussa. Syyslukukauden tarra on voimassa seuraavan vuoden tammikuun loppuun asti ja lukuvuositarran voimassaolo jatkuu seuraavan vuoden syyskuun loppuun. Kortin ja tarran voi hankkia mihin aikaan vuodesta tahansa.

Matkahuollon ja VR:n yhteisen opiskelijakortin voimassaolotarran hinta on 10 euroa. Koska opiskelijakortilla myönnettävä alennus on merkittävä 50 % kertalipusta ja 55 % Prepaid22-vuosilipusta, saa voimassaolotarran hinnan takaisin helposti jo yhdellä pidemmällä matkalla.

Kattavat tiedot Matkahuollon alennuslipuista sekä niihin liittyvistä ehdoista löydät osoitteesta matkahuolto.fi.

Jukka Ylitalo, liiketoimintapäällikkö, Oy Matkahuolto Ab, Matkapalvelut, puh. 040 764 4386, sähköposti jukka.ylitalo@matkahuolto.fi.

Oy Matkahuolto Ab on suomalainen bussiliikenteen palvelu- ja markkinointiyritys, jonka pääliiketoiminta-alat ovat Matka- ja Pakettipalvelut. Matkapalvelut ylläpitää ja kehittää julkisen joukkoliikenteen matkustuspalveluja, muun muassa valtakunnallisia aikataulu- ja matkakorttijärjestelmiä. Pakettipalvelut ylläpitää ja kehittää bussiliikenteeseen perustuvaa paketinkuljetusjärjestelmää, jonka kautta paketteja voi lähettää ympäri Suomen sekä yhteistyökumppanuuksien ansiosta ympäri maailmaa. Matkahuollolla on 50 omaa toimipaikkaa. Yhdessä yhteistyökumppaneiden kanssa Matkahuollon palveluverkosto kattaa 2 000 palvelupistettä ympäri Suomen.