Matkahuollon puhelinnumerot vaihtuvat

Matkahuollon puhelinnumerot muuttuvat maaliskuussa. Uudet 0207-alkuiset yritysnumerot otetaan käyttöön 19.3.2009. Matkahuollon vaihteen uusi numero on 020 710 5000. Valtakunnalliset Matka- ja Pakettipalvelujen palvelunumerot pysyvät ennallaan.

Matkahuolto uudistaa ja yhtenäistää toimipaikkojensa puhelinnumerot. Uudet puhelinnumerot otetaan käyttöön kaikilla toimipaikoilla 19.3. Uudistuksen myötä Matkahuollon numeroista tulee 0207-alkuisia yritysnumeroita, joihin soittaminen maksaa kiinteästä verkosta 8,21 snt/puhelu + 6,90 snt/min ja matkapuhelimesta 8,21 snt/puhelu + 14,90 snt/min.

Kaikki uudet puhelinnumerot julkaistaan 19.3. Matkahuollon internetsivustolla osoitteessa matkahuolto.fi, josta ne löytyvät kohdasta Toimipaikat, Toimipistehaku-toiminnon kautta. Puhelinnumerouudistus koskee vain Matkahuollon omia toimipaikkoja, joten numerovaihdos ei vaikuta Matkahuolto-asiamiestoimipaikkojen puhelinnumeroihin.

Henkilökohtaisesti palvelevat palvelunumerot eivät muutu

Matkahuollon valtakunnalliset, henkilökohtaisesti palvelevat palvelunumerot pysyvät ennallaan. Matkapalveluiden numerosta 0200 4000 (1,50 €/min + pvm) voi tiedustella bussien aikatauluja, reittejä ja hintoja sekä varata matka- ja paikkalippuja. 0200 4000 palvelee maanantaista lauantaihin kello 7–21 ja sunnuntaisin sekä pyhäpäivinä klo 8–21. Pakettipalveluiden hinnoista ja lähetysvaihtoehdoista saa tietoa ilmaisnumerosta 0800 132 582, joka palvelee maanantaista perjantaihin kello 8–18.

Yleisissä hintoja ja palveluita koskevissa tiedusteluissa asiakkaiden toivotaan jatkossakin soittavan edellä mainittuihin valtakunnallisiin palvelunumeroihin. Suoraan toimipaikkoihin kannattaa soittaa esimerkiksi lähetyksen saapumista, jakelutilausta tai vaikkapa tietyn toimipaikan aukioloaikaa koskevissa tiedusteluissa.