Matkahuollon uudistuneilta nettisivuilta tarkistat pääsiäisen aikataulut ja ostat liput helposti ennakkoon

Pääsiäinen aiheuttaa runsaasti muutoksia bussiliikenteen aikatauluihin 2.–6. huhtikuuta. Pyhien aikana osa vuoroista jää kokonaan ajamatta, joten pääsiäisen matkoja suunniteltaessa kannattaa tarkistaa aikataulut Matkahuollon uudistetuilta verkkosivuilta.

Kaikki pääsiäisen aikataulutiedot pyhäpäivien poikkeukset mukaan lukien löytyvät internetistä osoitteesta matkahuolto.fi. Aikataulut kannattaa etsiä tarkan matkustuspäivän mukaan, jotta mahdollinen poikkeusliikenne tulee huomioitua.

Aikataulu- ja hintatiedot saa myös puhelimitse Matkahuollon henkilökohtaisesti palvelevasta palvelunumerosta 0200 4000, joka on avoinna kaikkina viikonpäivinä ympäri vuorokauden. Puhelun hinta on 1,99 €/min + pvm.

Lisäksi pikavuorojen aikatauluja voi katsoa YLE:n teksti-tv:n sivulta 440.

Bussiliput kannattaa hankkia ennakkoon

Pääsiäinen on yksi vuoden suosituimmista matkustusajankohdista. Matkahuolto suosittelee hankkimaan liput ennakkoon Matkahuollon verkkosivuilta paikan takaamiseksi halutulla vuorolla. Verkkosivu-uudistuksen ansiosta lippujen ostaminen on nyt entistä helpompaa myös mobiililaitteilla. Lippua ei tarvitse tulostaa, vaan kyytiin pääsee esittämällä henkilötodistuksen.

Matkahuollon uudistetut verkkosivut avattiin helmikuussa. Verkkosivuja on kehitetty asiakkaiden toiveiden mukaisesti ja käyttökokemusta ajatellen.

– Ihmiset ovat nykyisin koko ajan liikkeellä, ja halusimme verkkosivu-uudistuksen vastaavan paremmin näitä muuttuneita tapoja. Modernisoitujen sivujen ansiosta lipun voi ostaa milloin tahansa ja mistä tahansa, kertoo Matkahuollon liiketoimintapäällikkö Jukka Ylitalo.

Matkahuollon palveluihin voi tutustua myös Facebookissa http://www.facebook.com/matkahuolto ja Twitterissä http://twitter.com/matkahuolto sekä Matkahuollon Kahvila-blogissa osoitteessa http://kahvila.matkahuolto.fi.

Jukka Ylitalo, liiketoimintapäällikkö, Oy Matkahuolto Ab, puh. 040 764 4386,  jukka.ylitalo@matkahuolto.fi (ajalla 18.3.–27.3.2015)

Heikki-Pekka Alakärppä, liiketoimintapäällikkö, Oy Matkahuolto Ab, puh. 040 527 5223, heikki-pekka.alakarppa@matkahuolto.fi (ajalla 30.3.–2.4.2015)

Oy Matkahuolto Ab on suomalainen bussiliikenteen palvelu- ja markkinointiyritys, jonka pääliiketoiminta-alat ovat Matka- ja Pakettipalvelut. Matkapalvelut ylläpitää ja kehittää julkisen joukkoliikenteen matkustuspalveluja, muun muassa valtakunnallisia aikataulu- ja matkakorttijärjestelmiä. Pakettipalvelut ylläpitää ja kehittää bussiliikenteeseen perustuvaa paketinkuljetusjärjestelmää, jonka kautta paketteja voi lähettää ympäri Suomen sekä yhteistyökumppanuuksien ansiosta ympäri maailmaa. Matkahuollolla on 50 omaa toimipaikkaa. Yhdessä yhteistyökumppaneiden kanssa Matkahuollon palveluverkosto kattaa 2 000 palvelupistettä ympäri Suomen. www.matkahuolto.fi