MATKAHUOLTO LANSEERAA SHOPINSHOP-VERKKOPALVELUN

Matkahuolto lanseeraa helmikuun lopussa Matkahuolto ShopInShop-verkkopalvelun. Matkahuollon kuljetuspalveluja käyttävät verkkokauppiaat voivat kasvattaa asiakaskontaktejaan ja verkkokauppansa näkyvyyttä tuomalla tuotteitaan myyntiin ShopInShopiin. Kauppiaat voivat myös hyödyntää palvelua ensisijaisena jakelukanavanaan.

Matkahuolto lanseeraa 27.–28.2. järjestettävillä Verkkomarkkinointi & Verkkomainonta 2013 - messuilla uuden Matkahuolto ShopInShop -verkkopalvelun, johon kuka tahansa Matkahuollon kuljetuspalveluja käyttävä verkkokauppias voi tuoda tuotteitaan myyntiin tai perustaa oman kaupan. Matkahuolto ShopInShop -palvelu tarjoaa erityisesti pienille ja keskisuurille verkkokauppayrittäjille uudenlaisia mahdollisuuksia markkinoinnin ja tunnettuutensa kehittämiseen.

Matkahuollon internetsivuilla vierailee kuukausittain yli miljoona eri kävijää. Kävijöitä tullaan ohjaamaan ShopInShopiin Matkahuollon etusivulta, joten palvelu tarjoaa verkkokauppiaille erinomaisen tilaisuuden saada tuotteilleen lisänäkyvyyttä ja uusia asiakaskontakteja. Palvelun käynnistyttyä Matkahuolto ShopInShopia tullaan markkinoimaan muissakin sähköisissä kanavissa.

– Erityisesti pienille ja keskisuurille verkkokauppiaille markkinointi, asiakkaiden tavoittaminen ja löydettävyys netissä voivat tuottaa haasteita. ShopInShop auttaa verkkokauppa-asiakkaitamme kasvattamaan digitaalista jalanjälkeään. Se toimii hyvänä lisämyyntikanavana vakiintuneille verkkokauppiaille ja tarjoaa pienemmille yrittäjille kiinnostavan mahdollisuuden käyttää ShopInShopia jakelukanavana, kertoo Matkahuollon liiketoimintapäällikkö Juha Wallin.

Tehokas apuväline markkinoinnin ja palvelujen kehittämiseen

ShopInShop-verkkopalvelu välittää tiedot sivujen kautta tulleista tilauksista suoraan verkkokauppiaalle. Verkkokauppias saa ShopInShopista tarkat tilastot saamistaan klikkauksista ja tehdyistä tilauksista. ShopInShopin lisäksi verkkokauppias ei välttämättä tarvitse omaa erillistä palvelua. Palvelu voi toimia myös outlet-kanavana erilaisten tarjous- ja poistoerien myymiseen.

Matkahuolto huolehtii ShopInShopin kautta tehtyjen tilausten kuljettamisesta, myös mahdollisten palautusten osalta. Matkahuollon kuljetuspalveluita käyttävillä verkkokauppiailla on käytössään Suomen laajin verkosto. Yli puolet suomalaisista asuu alle kilometrin päässä lähimmästä Matkahuollon Pakettipisteestä ja peräti 80 prosenttia alle kolmen kilometrin päässä. Kuluttajat voivat noutaa verkkokaupasta tilaamansa paketit Matkahuolloista, Siwoista, Valintataloista ja Euromarketeista kautta maan. Paketin lähettäjiä ja noutajia palvelee lähes 1100 Pakettipistettä.

Helppo ottaa käyttöön

ShopInShop-verkkopalvelu on nopea ottaa käyttöön. Selkeän käyttöliittymän ansiosta omien tuote- ja yhteystietojen ylläpito on erittäin helppoa.  Matkahuollon verkkokauppa-asiakkaat saavat tunnukset sopimalla asiasta oman yritysmyynnin yhteyshenkilönsä kanssa. Palvelu löytyy osoitteesta www.shopinshop.fi.

Juha Wallin, liiketoimintapäällikkö, Oy Matkahuolto Ab, juha.wallin@matkahuolto.fi, puh. +358 40 568 1388

Oy Matkahuolto Ab on suomalainen bussiliikenteen palvelu- ja markkinointiyritys, jonka pääliiketoiminta-alat ovat Matka- ja Pakettipalvelut. Matkapalvelut ylläpitää ja kehittää julkisen joukkoliikenteen matkustuspalveluja, muun muassa valtakunnallisia aikataulu- ja matkakorttijärjestelmiä. Pakettipalvelut ylläpitää ja kehittää bussiliikenteeseen perustuvaa paketinkuljetusjärjestelmää, jonka kautta paketteja voi lähettää ympäri Suomen sekä yhteistyökumppanuuksien ansiosta ympäri maailmaa. Matkahuollolla on 50 omaa toimipaikkaa. Yhdessä yhteistyökumppaneiden kanssa Matkahuollon palveluverkosto kattaa 2 000 palvelupistettä ympäri Suomen. Matkahuolto viettää tänä vuonna 80-vuotisjuhlavuotta.