Megaklinikka mullistaa suomalaisen hammashuollon: Kuukausimaksu takaa jokaiselle säännöllisen perushammashoidon edullisesti

Suomalainen hammaslääkäriasema Megaklinikka lanseeraa ensimmäisenä terveydenhoitoalan yrityksenä maailmassa kuukausimaksusopimuksen. Maksamalla 14,99 euroa kuukaudessa varmistat, että hampaasi ovat parhaassa mahdollisessa kunnossa koko ajan ja hoidon painopiste siirtyy korjaavasta ennaltaehkäisevään.

Hammaslääkäriasema Megaklinikan 14,99 euron kuukausimaksulla saat käyttää rajattomasti perushammashuollon palveluja. Niihin kuuluvat muun muassa suuhygienistin palvelut, paikkaus- ja juurihoidot sekä hampaanpoistot, jotka eivät vaadi leikkausta.

Palvelun voi ostaa kuka tahansa hampaiden kunnosta riippumatta. Kuukausimaksuun on sitouduttava vähintään kolmeksi vuodeksi, mutta sopimuksen voi halutessaan purkaa milloin tahansa.

”Hammashoito on menoerä, jota harvoin on budjetoitu tai suunniteltu pitkäjänteisesti. Siksi syntyy yllättäviä tilanteita, joissa vauriot ovat edenneet jo varsin pitkälle ja korjauskustannukset ovat sen mukaisia. Nyt olemme luoneet mallin, johon voi sitoutua pienellä summalla kuukaudessa ja tuntea olonsa turvalliseksi. Hammashoidosta tulee säännöllistä ja ennaltaehkäisevää”, kertoo Megaklinikan johtava lääkäri ja perustaja Heikki Pilvinen.

Suomalaisaikuisten suunterveydessä on reippaasti parantamisen varaa. Suomalaisilla on pohjoismaalaisista eniten ientulehduksia, reikiä ja puuttuvia hampaita ja noin kymmenen prosenttia suomalaisaikuisista ei käytä minkäänlaisia hammashoitopalveluita. Tämä selviää Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen ylilääkäri, professori Eeva Widströmin ja neljän muun tutkijan kirjoittamasta vertailuartikkelista.

”Kuukausimaksusopimuksella saamme jokaisen suomalaisen perushammashoidon kuntoon ja pysäytämme mahdollisen uuden tuhon syntymisen”, Pilvinen sanoo.

Yhteiskuntavastuullinen, kotimainen ja helppo

Megaklinikan tarjoamaan kuukausimaksupalveluun ei käytetä yhteiskunnan tukea eikä veronmaksajien rahoja, sillä siitä ei haeta Kelalta korvausta. Se tekee säännöllisen hoidon järjestämisen todella helpoksi: voit unohtaa monimutkaiset korvaushakuprosessit ja ostaa palvelun lahjaksi esimerkiksi puolisolle tai lapselle.

Tänä vuonna viisi vuotta täyttävä Megaklinikka on yksityisten hammaslääkäriasemien joukossa harvinaisuus: kotimainen ja itsenäinen toimija, joka ei kuuluu mihinkään ketjuun. Sen ketteryys perustuu itse kehitettyyn CIS- tuotannonohjausjärjestelmään, joka mahdollistaa sen, että potilas voi halutessaan hoitaa kaikki hammasongelmansa yhden käynnin aikana, ilman jonotusta.

”Tarjoamme asiakkaillemme selkeää ja tehokasta terveyttä ylläpitävää palvelua, johon emme pyydä tukea yhteiskunnalta”, sanoo Megaklinikan toimitusjohtaja Christoffer Nordström.

www.megaklinikka.fi/tilaa

Lisätiedot medialle:

Heikki Pilvinen

Johtava lääkäri ja perustaja, Megaklinikka

heikki.pilvinen@megaklinikka.fi

+358 400 603 403

Christoffer Nordström

CEO, Megaklinikka

christoffer.nordstrom@megaklinikka.fi

+358 40 5251 231

(Matkoilla 2.12.2015 asti)

Henri Kunnas

Miltton

henri.kunnas@miltton.fi

+358 50 350 4585

Megaklinikka on vuonna 2010 perustettu yksityinen hammaslääkäriasema, joka uskoo, että kaikilla on oikeus laadukkaaseen ja joustavaan hammashoitoon kohtuullisilla hinnoilla. Yrityksen kehittämä Clinic Information System, CIS, mahdollistaa lyhyet jonotusajat ja joustavan hoidon: potilas voi hoitaa kaikki hammasongelmansa yhdellä käynnillä omien aikataulujensa mukaisesti.