Mikkelissä myytiin miljoonas silmälasipari

Annakaisa Peltonen yllättyi kassalla kukkakimpusta ja lahjasekistä

Specsaversin miljoonas silmälasipari myytiin Mikkelin Akseli-optikkoliikkeessä keskiviikkona. Miljoonannen parin ostaja, mikkeliläinen Annakaisa Peltonen, sai yrittäjiltä Vesa Alakärpältä ja Ville Kostinilta muhkean kukkakimpun ja tuhannen euron lahjasekin käytettäväksi omiin ja perheen silmälasihankintoihin.

Specsavers Optikko -ketjun miljoonan Suomessa myydyn silmälasiparin rajapyykki tuli täyteen tällä viikolla. Historiallinen pokapari myytiin keskiviikkona Specsavers Optikko Akselissa Annakaisa Peltoselle.

Miljoonannen parin yllättynyt ostaja oli käynyt edellisenä iltana liikkeessä sovittelemassa kehyksiä. Löydettyään sopivat kehykset Annakaisa oli päättänyt tulla takaisin liikkeeseen näöntarkastukseen ja silmälasiostoksille. Lasien ostajaa odottikin iloinen yllätys, kun yrittäjät Kostin ja Alakärppä onnittelivat häntä kukkakimpun ja lahjasekin kera.

Olen miettinyt silmälasien hankintaa jo pitkään. Nyt kun vihdoin löysin hyvin istuvat kehykset Specsavers Akselin myyjän avustuksella, päätin tulla ostamaan lasit. Sopivaan aikaan tämä siis sattui, vaikka ensin pohdinkin, onko tämä voitto aivan totta vai olenko kenties piilokamerassa, totesi voitostaan iloisesti yllättynyt Peltonen.

Peltosella on lapsena ollut jonkin aikaa silmälasit ja nyt aikuisiässä hän on pohtinut lasien hankintaa uudestaan ilmenneiden näköongelmien takia. Peltonen ei vielä tiennyt käyttääkö voittosumman toisentyylisiin silmälaseihin, aurinkolaseihin vai perheen silmälasihankintoihin.

Mikkelissä Forum Anttilan ja Akselin Specsavers Optikko -liikkeitä vetävät yrittäjät Alakärppä ja Kostin olivat valmiudessa koko keskiviikkoaamun palkitsemaan miljoonannen ostajan.

Oli hienoa, että miljoonas pari osui juuri Mikkeliin. Iloitsimme yhdessä voittajan kanssa tästä pienestä juhlahetkestä keskellä viikkoa, kaksi vuotta Mikkelissä yrittäjänä toiminut Alakärppä kertoo.

Miljoonaa silmälasiparia havainnollistaa Mikkelin maamerkkinä tunnetun viljasiilon korkeus: jos miljoona silmälasiparia asetettaisiin pituussuunnassa päällekkäin, ne kohoaisivat yhtä korkealle kuin 3 500 Mikkelin viljasiiloa.

Optikkoketju Specsavers aloitti Suomessa kesällä 2007. Tällä hetkellä Suomessa on yhteensä 92 Specsavers Optikko -liikettä ja sata paikallisyrittäjää. Perheomistuksessa oleva Specsavers Optical Group toimii jo kymmenessä maassa ja myy maailmanlaajuisesti 12 miljoonaa silmälasiparia vuodessa.

Viestintäjohtaja Marjo Halonen, Specsavers Finland, 050 598 7046, marjo.halonen@fi.specsavers.com
Optikkoyrittäjät Vesa Alakärppä ja Ville Kostin, Specsavers Optikko Mikkeli Forum Anttila ja Akseli, 015 360 073 ja 015 337 0555, vesa.alakarppa@st.fi.specsavers.com, ville.kostin@st.fi.specsavers.com

Specsavers Optical Group on maailman suurin yksityinen optisen alan yhtymä. Specsaversilla on yhteensä yli 1 400 optikkomyymälää Iso-Britanniassa, Irlannissa, Alankomaissa, Espanjassa, Australiassa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Suomessa ja Uudessa-Seelannissa. Optikot Doug ja Mary Perkins perustivat Specsaversin vuonna 1984, ja se on edelleen perheyritys. Suomessa Specsavers aloitti heinäkuussa 2007, ja ketju on tähän mennessä avannut 92 Specsavers Optikko -liikettä, joista suurin osa on paikallisten yrittäjien omistuksessa. www.specsavers.fi