Miltton hakee Suomen parasta markkinointiviestintägradua

Miltton lanseeraa markkinointiviestinnän poikkitieteellisen gradukilpailun, jossa osallistujien lopputöitä arvioivat alan eturivin ammattilaiset ja akateemikot. 3 000 euron palkintosumman lisäksi voittaneen työn tekijä tai tekijät pääsevät esittelemään työtään suomalaisten huippuyritysten markkinoinnin ja viestinnän tekijöille.

Milttonin strategiajohtaja Fredrik Heinonen kertoo kilpailun taustalla olevan useita eri syitä.

Markkinointiviestintä on voimakkaassa murroksessa. Samalla suomalainen teollisuus ja brändit elävät suurten muutosten keskellä. Etsimme uudenlaisia tapoja menestyä globaalissa mielikuvakilpailussa ja samalla luoda yhteyksiä akateemisen maailman ja käytännön markkinointiviestintäväen välille. Nuorilla lopputyön tekijöillä on uusia ideoita ja halu näyttää, mihin he kykenevät. Me puolestaan olemme mielenkiinnolla huomanneet, kuinka opinahjoista valmistuu yhä kansainvälisemmin, avoimemmin ja ennakkoluulottomammin ajattelevia nuoria.

Mikään yksittäinen ilmiö tai sitä tutkiva oppiala ei selitä käynnissä olevaa viestinnän murrosta.
Siksi näkökulman Uusi markkinointiviestintä -kilpailuun voi ammentaa vaikkapa yhteiskuntatieteistä, teknologiasta, kielitieteistä, kulttuurintutkimuksesta tai johtamisesta. Pääasia on, että työn tulokset ovat jollain tapaa relevantteja markkinointiviestinnän näkökulmasta ja tarjoavat inspiraatiota alan toimijoille.

Kun perinteiset lainalaisuudet eivät enää päde, niin inspiraatiota ja energiaa haetaan nuorista tulevaisuuden ajattelijoista. Markkinointiviestinnässä tulevat menestymään ne, jotka kyseenalaistavat ja luovat uusia ennakkoluulottomia toimintamalleja avoimessa yhteistyössä mielenkiintoisten toimijoiden kanssa, Heinonen jatkaa.

Kymmenen parhaan työn tekijät pääsevät esittelemään ajatuksiaan kilpailun tuomaristolle, jonka muodostavat Elisan viestintäjohtaja Katiye Vuorela, Finnairin brändistä ja globaalista markkinoinnista vastaava johtaja Jarkko Konttinen, Hankenin markkinointilegendaksi nostettu professori Christian Grönroos, Aalto EE:n toimitusjohtaja, Aallon kauppakorkeakoulun vieraileva markkinoinnin professori Pekka Mattila sekä Milttonin Fredrik Heinonen.

Kilpailuun voivat osallistua sellaiset yliopistotason lopputyöt, jotka ovat valmistuneet tai valmistuvat ajalla 1.8.2011–31.10.2012. Työllä voi olla yksi tai useampi tekijä ja sen voi jättää suomeksi, ruotsiksi tai englanniksi. Osallistumisen takaraja on 31.10.2012. Kymmenen parasta työtä esitellään tuomaristolle marraskuun lopussa. Lopullinen voittaja saa 3 000 euron palkintorahan lisäksi tilaisuuden esitellä osaamistaan Milttonin järjestämässä seminaarissa sekä Miltton Showcase -päivässä. Ilmoittautuminen tapahtuu osoitteessa www.miltton.fi/gradukilpailu.

Fredrik Heinonen, strategiajohtaja, Miltton, 040 55 00 281, fredrik.heinonen@miltton.fi

www.miltton.fi/gradukilpailu
facebook.com/milttonagency