Miltton jatkaa kansainvälistymistään perustamalla toimiston Ruotsiin

Tukholman-toimiston vetäjiksi joukko Ruotsin huippunimiä

Miltton ottaa jälleen konkreettisen askelen kansainvälistymissuunnitelmissaan avaamalla toimiston Tukholmassa. Ruotsiin perustettavan Miltton Labs -toimiston toimitusjohtajana aloittaa yksi Pohjoismaiden kokeneimmista markkinointi- ja vaikuttajaviestinnän ammattilaisista, Fredrik Andersson.

– Miltton on osoittanut Suomessa, että konventionaalisen ajattelun haastaminen voi kehittää koko viestinnän ja markkinoinnin alaa. Ruotsin markkina on murroksessa ja kaipaa samanlaista ravistelua, Fredrik Andersson kertoo.

Andersson on aikaisemmin tullut tunnetuksi ennen kaikkea yhtenä menestyneen ruotsalaistoimisto Primen kärkihahmoista. Milttonin Ruotsin-toimistoa johtavat Anderssonin ohella Martin Borgs ja André Assarsson. Yhteensä työntekijöitä on toimiston aloittaessa viisi.

– Miltton on pitkään tuonut Ruotsista inspiraatiota Suomeen. Nyt perustamme yhdessä Ruotsin parhaiden tekijöiden kanssa digitaalisen ajan tuotekehityslaboratorion viemään koko alaa eteenpäin, sanoo Miltton-ryhmän toimitusjohtaja Mathias Järnström.

Miltton Labs integroituu saumattomaksi osaksi Milttonin palveluportfoliota. Käytännössä se laajentaa yhtiön koko olemassa olevan palvelutarjonnan uudelle markkinalle.

– Kaikki Ruotsissa kehitettävä ajattelu tulee suoraan myös Milttonin suomalaisten asiakkaitten käyttöön. Ruotsalaisasiakkaat taas pääsevät hyötymään Milttonin olemassa olevasta osaamisesta sekä palveluista, ja kansainvälisille asiakkaille tarjoamme yhdessä vahvaa yhteispohjoismaista otetta, Andersson jatkaa.

Miltton on rakentanut kansainvälistä kumppaniverkostoaan jo liki kymmenen vuoden ajan. Tällä hetkellä yhtiöllä on paikallisia toimistokumppaneita noin kolmessakymmenessä maassa ympäri maailman. Omat toimistot Milttonilla on Singaporessa ja Brysselissä.

Milttonin tavoitteena on luoda ensimmäinen suomalaisista lähtökohdista käsin rakennettu kansainvälisen tason viestintä- ja markkinointi-infrastruktuuri palvelemaan erityisesti pohjoismaisia asiakkaita.

Mathias Järnström, toimitusjohtaja, Miltton Group, 0400 738 002, mathias.jarnstrom@miltton.fi
Jukka-Pekka Myllys, osakas, johtaja, Miltton Group, 045 673 3056, jukka-pekka.myllys@miltton.fi
Fredrik Andersson, toimitusjohtaja, Miltton Labs, +46 70 677 69 59

Miltton Group on Suomen suurin viestintätoimistoryhmä, jonka tytäryhtiöitä ovat Miltton, Miltton Singapore, Miltton Networks, Miltton Creative ja Miltton Labs. Ryhmän palveluksessa on yli 100 henkilöä, ja sen myyntikate oli vuonna 2014 yli 10 miljoonaa euroa, jossa kasvua edellisvuodesta 28 %. Miltton Group on itsenäisessä kotimaisessa omistuksessa.