MINI Clubman Concept maksimoi tilan, toiminnallisuuden ja tyylin

MINI Clubman Concept lanseerataan Geneven autonäyttelyssä maaliskuussa.  Uusi malli nostaa MINI Clubmanin uudelle tasolle: pidennetyt mitat, dynaamisuus ja rohkea design luovat kokonaisvaltaisen ajokokemuksen.

Jo yli 50 vuoden ajan MINI on osoittanut, miten pieni tila saadaan hyödynnetyksi mahdollisimman tehokkaasti. Myös Clubman Concept edustaa tehokasta tilankäyttöä uusine mittasuhteineen, mutta yhtä lailla mallissa korostuu kokonaisvaltainen ajonautinto. Nykyiseen MINI Clubmaniin verrattuna 26 senttiä enemmän pituutta ja vajaat 17 senttiä enemmän leveyttä tuovat Clubman Concept -mallin autoihin paitsi enemmän tilavuutta myös hienostuneemman ulkonäön.

Klassista MINI-designia Clubman Conceptissa edustavat muun muassa pitkä kattolinja, lyhyet ylitykset ja pintoihin integroidut aukot. Ne luovat elegantin ja urheilullisen siluetin, joka myös tukee ketteryydestään tunnetun MINIn ajo-ominaisuuksia. Tyyliä täydentävät yksityiskohdat, kuten pyöreät ajovalot, jäähdyttimen leveä säleikkö puskurin etuosassa, kromiset kylkilinjat ja vanteet sekä tupla takaspoileri. Lisäksi Clubman Concept on ensimmäinen MINI, jonka sivuilla on AirBreather-tuuletusaukot.

Ulkopinnan tavoin MINI Clubman Conceptin sisätilat ovat saaneet uudet mittasuhteet. Neljä ovea ja viisi täysileveää istumapaikkaa sekä kahtia jaettu tavaratilan luukku lisäävät toiminnallisuutta ja mukautuvuutta. Sisustus on suunniteltu elliptisen muodon ympärille. Ylellistä, yksilöllistä ilmettä tuovat materiaalit puusta ja hopeasta erisävyisiin kangas- ja nahkapintoihin.

Ohjausjärjestelmän pyöreä näyttö mukautuu kulloisiinkin ajo-olosuhteisiin. Valittavana on kolme älykästä toimintokokonaisuutta, jotka voi myös ohjelmoida omien ajomieltymysten mukaan. Tuntoaistiin pohjautuva järjestelmä on helposti ohjattavissa ajon aikana. Tällä tavoin MINI Clubman Concept nostaa myös MINIn edistykselliset hallintalaitteet uudelle tasolle.

Uusi MINI Clubman Concept esitellään suurelle yleisölle Geneven autonäyttelyssä maaliskuun alussa.

Oy BMW Suomi Ab, Henri Jantunen, markkinointi- ja viestintäpäällikkö, (09) 6137 4217, henri.jantunen(at)bmw.fi, www.bmw.fi

Lisätietoja ja kuvia osoitteesta: https://www.press.bmwgroup.com/pressclub/p/pcgl/startpage.html

BMW Group
BMW Group on yksi maailman menestyneimmistä autojen ja moottoripyörien valmistajista, jonka brändejä ovat BMW, MINI ja Rolls-Royce. BMW Groupilla on 28 tuotantolaitosta 13 eri maassa, ja yhtiön myyntiverkosto kattaa yli 140 maata.

BMW Group myi kaikkiaan noin 1.963 miljoonaa autoa ja 115 215 moottoripyörää vuonna 2013. BMW Groupin liikevaihto tilivuonna 2012 oli 76,85 miljardia euroa ja voitto ennen veroja 7,82 miljardia euroa. Vuoden 2012 lopussa yhtiöllä oli noin 105 876 työntekijää.

BMW Groupin menestys pohjautuu pitkäjänteiseen ja vastuulliseen toimintaan. Yhtiö onkin ottanut strategiaansa olennaisina osina ekologisesti ja sosiaalisesti kestävät toimintatavat koko arvoketjussaan, kattavan tuotevastuun ja luonnonvarojen säästämisen.

www.bmwgroup.com

Facebook: http://www.facebook.com/BMWGroup