MINI Hatchback-mallisto laajenee 5-ovisella uutuudella

Ensimmäisen 5-ovisen MINI Hatchback -mallin ajomukavuus, tehokkuus ja turvallisuus perustuu uuden sukupolven moottoreihin, ensiluokkaiseen varusteluun ja muotoiluun sekä viimeisimpiin MINI Connected -palveluihin.

MINI:n kompaktiautojen mallisto saa ensimmäisen 5-ovisen vaihtoehdon tänä vuonna lanseerattavan kolmannen sukupolven toisen malliversion myötä. MINI Hatchbackin 5-ovisen version mittasuhteita on kasvatettu siten, että takapenkki on kolmenistuttava ja tavaratilaa on neljännes enemmän kuin kolmiovisessa mallissa.

Neljästä malliversiosta kahdessa on bensiini- ja kahdessa dieselmoottori MINI TwinPower Turbo -teknologialla. 5-ovisessa MINI Cooper -mallissa on 136 hv:n 3-sylinterinen bensiinimoottori ja 5-ovisessa MINI Cooper S:ssä 192 hv:n 4-sylinterinen bensiinimoottori. 5-ovisen MINI Cooper D:n 3-sylinterinen dieselmoottori tuottaa 116 hv ja MINI Cooper SD:n 5-ovinen malli on varustettu täysin uudella 4-sylinterisellä dieselmoottorilla, joka on teholtaan 170 hv.

Ketteryyden ja ajettavuuden takaa edistyksellinen alustarakenne. Vakiona 5-ovisessa MINI Hatchbackissa on muun muassa sähkömekaaninen ohjaustehostin Servotronic-toiminnolla ja saatavilla on lisäksi automaattivaihteisto. Uusi MINI antaa visuaalisesti palautetta ajamisesta ja MINI Connected -ohjelman lukuisat ominaisuudet mahdollistavat omien mieltymysten mukaisen ajokokemuksen.

Tunnistettavaa MINI-designia edustavat muun muassa kuusikulmainen jäähdyttimen säleikkö sekä pyöreät ajovalot ja takavalot, jotka ovat saatavina myös LED-teknologialla. 5-ovisessa MINI Hatchbackissa on vakiona myös kevytmetallivanteet. Perinteisen MINI-tyylin mukaisesti auton voi personoida mieleisekseen katon ja sivupeilien huomioväreillä ja koristeilla.

5-ovinen MINI Hatchback lanseerataan Suomessa virallisesti lokakuun alussa, mutta ennakkomyynti käynnistyy jo kesäkuun puolivälissä. Malli on ennakkonähtävänä closed room -tilaisuuksissa 5.6. Tampereen Autokeskuksessa, 6.6. Raision Autokeskuksessa sekä 7.6. ja 9.6. Helsingin Laakkosella. Alkaen mallin alustava hinta on 24.500 €.

Oy BMW Suomi Ab, Henri Jantunen, markkinointi- ja viestintäpäällikkö, (09) 6137 4217, henri.jantunen(at)bmw.fi, www.bmw.fi

Lisätietoja ja kuvia osoitteesta: https://www.press.bmwgroup.com/pressclub/p/pcgl/startpage.html

BMW Group
BMW Group on yksi maailman menestyneimmistä autojen ja moottoripyörien valmistajista, jonka brändejä ovat BMW, MINI ja Rolls-Royce. BMW Groupilla on 28 tuotantolaitosta 13 eri maassa, ja yhtiön myyntiverkosto kattaa yli 140 maata.

BMW Group myi kaikkiaan noin 1.963 miljoonaa autoa ja 115 215 moottoripyörää vuonna 2013. BMW Groupin liikevaihto tilivuonna 2013 oli 76,06 miljardia euroa ja voitto ennen veroja 7,91 miljardia euroa. Vuoden 2013 lopussa yhtiöllä oli noin 110 351 työntekijää.

BMW Groupin menestys pohjautuu pitkäjänteiseen ja vastuulliseen toimintaan. Yhtiö onkin ottanut strategiaansa olennaisina osina ekologisesti ja sosiaalisesti kestävät toimintatavat koko arvoketjussaan, kattavan tuotevastuun ja luonnonvarojen säästämisen.

www.bmwgroup.com

Facebook: http://www.facebook.com/BMWGroup