Mitä ihmettä? Esko Valtaoja soittaa fagottia Nenäpäivän ja kehitysmaiden lasten hyväksi

Radion sinfoniaorkesteri konsertoi ensimmäistä kertaa Nenäpäivän hyväksi. Nenäpäivä-konsertissa koetaan todellinen yllätys: avaruustähtitieteen professori Esko Valtaoja esittää fagotilla Tuiki tuiki tähtönen -kappaleen kehitysmaiden lasten hyväksi.

Valtaoja ei ole aiemmin soittanut puupuhaltimia, mutta tarttui Nenäpäivä-haasteeseen ennakkoluulottomasti. Haasteen lopputulos kuullaan Musiikkitalolla 24.10. RSO:n Nenäpäivä-konsertissa, joka näytetään myös suorana lähetyksenä Ylen kanavilla klo 19.00 alkaen (Yle TV1, Yle Areena, Yle Radio 1).

Katso video: Esko Valtaoja otti Nenäpäivä-haasteen vastaan >>

Edessä melkoinen urakka

RSO:n fagotistin Jussi Särkän opastuksella Esko opettelee fagotin perusteita soittimen kasaamisesta alkaen. Ensimmäisissä harjoituksissa fagotisti Valtaoja kuvaili tuntemuksiaan päättäväisesti: ”Kyllä mä aion tän homman opetella vaikka henki menis! Toivottomaltahan tää tuntuu tässä vaiheessa, mutta eiköhän se tästä”. Esko Valtaoja on yksi Nenäpäivän tukijoista, joka omalla heittäytymisellään haluaa kannustaa kaikki suomalaiset mukaan auttamaan kehitysmaiden lapsia.

Ursan haastan mukaan!

Esko haastaa samalla Tähtitieteellisen yhdistyksen Ursan mukaan: ”Jos mää siellä sitte livenä soitan tän Tuiki tuiki tähtönen suurin piirtein oikein, niin Ursa saa maksaa 200 euroa Nenäpäivä-keräykseen!”

Katso video: Eskon ensimmäiset harjoitukset >>

RSO:n Nenäpäivä-konsertti pe 24.10.2014 klo 19.00–20.30 suorana lähetyksenä Yle TV1:llä.
Suorana myös Yle Areenalla ja Yle Radio 1:llä

Lippuja RSO:n Nenäpäivä-konserttiin on vielä jäljellä. Konsertin lipputuotot lahjoitetaan vuoden 2014 Nenäpäivä-keräykseen.
Lisätiedot ja liput: nenäpäivä.fi/RSO

Lisätietoja Nenäpäivä-kampanjasta:
Tea Saloranta, markkinointi- ja viestintäpäällikkö, Nenäpäivä-säätiö
puh. 040 539 5498 | tea.saloranta@nenapaiva.fi | nenäpäivä.fi

Nenäpäivä-säätiö järjestää vuosittain valtakunnallisen Nenäpäivä-kampanjan, joka hankkii varoja kehitysmaiden lasten ihmisarvoisen elämän edistämiseksi. Nenäpäivän tuella yhdeksän järjestöä: Suomen UNICEF, Suomen Punainen Risti, Kirkon Ulkomaanapu, Fida International, Pelastakaa Lapset, Plan Suomi, Solidaarisuus, Suomen Ammattiliittojen Solidaarisuuskeskus SASK ja Suomen Lähetysseura tekevät pitkäkestoista kehitysyhteistyötä Afrikassa, Aasiassa sekä Väli- ja Etelä-Amerikassa. Yleisradio tukee Nenäpäivää ohjelmatoiminnallaan.

Nenäpäivä-kampanja 9.10.–9.11.2014 ja Nenäpäivä 7.11.2014.
RSO:n Nenäpäivä-konsertti 24.10.2014 klo 19.00 Yle TV1.
Nenäpäivä-show 7.11.2014 klo 19.00 Yle TV2.