Moët & Chandonin ja ravintola Chez Dominiquen keittiömestarit loihtivat yhdessä ylellisen menun

Moët & Chandon -samppanjatalon keittiömestari Pascal Tingaud ja Chez Dominiquen Hans Välimäki suunnittelivat elegantin erikoismenun, jota voi nauttia 19.2.–9.3. välisenä aikana ravintola Chez Dominiquessa. Menun persoonalliset ja aistikkaat raaka-ainevalinnat ovat Moët & Chandonin viiden vuosikertasamppanjan inspiroimia.

Chez Dominiquea ja Moët & Chandonia yhdistää lupaus parhaasta laadusta. Menun mauissa risteilevätkin hienostuneet elementit, joiden yhdistelmät kertovat raaka-aineiden syvällisestä tuntemuksesta.

Elegantti ja rohkea 15 ruokalajin menu

Viiden vuosikertasamppanjan inspiroima 15 ruokalajin menu syntyi Moët & Chandon -samppanjatalon keittiömestari Pascal Tingaud’n ja Chez Dominiquen Hans Välimäen yhteistyöstä. Yhdessä he suunnittelivat 15 ruokalajin menun, josta ei puutu uskallusta innovatiivisiin makuelämyksiin. Laajan menun erikoisuuksia ovat esimerkiksi langustiinin ja toffeen yhdistelmä, ranskalainen leipä hienovaraisesti keltuaisella maustettuna ja herkkutattipizza.

Elegantti menu tarvitsee tuekseen myös virheettömän samppanjavalikoiman. Moët & Chandonin Grand Vintage -samppanjat paljastavat eksentrisistä mauista uusia puolia ja luovat harmonisia makuelämyksiä. Chez Dominiquen Hans Välimäki on tunnettu niin makuelämyksellisesti kuin esteettisesti unohtumattomista menuistaan. Moët & Chandonin Grand Vintage -valikoiman innoittamana Välimäki on luonut tarjottavaksi yhä jännittävämpiä vivahteita sisältäviä annoksia.

Huippukokki lainassa maailman hienoistuneimmista keittiöistä

Suomeen saapuva Pascal Tingaud on kokki jo kolmannessa polvessa. Hän on tunnettu erityisesti nerokkaista makuluomuksistaan, jotka samalla kunnioittavat myös ranskalaisen keittiön perinteitä. Tingaud’n tyylille ominaista on suosia hienostuneimpia raaka-aineita sekä luoda näistä luovia ja tyylikkäitä elämyksiä.

Perinteiden kunnioittaminen yhdistettynä rohkeaan luovuuteen on tehnyt Tingaud’sta halutun keittiömestarin. Yli 30-vuotisen uransa aikana hän on valmistanut ruokaa niin presidenteille kuin kuninkaallisillekin ja työskennellyt muun muassa Pariisin Grand Hôtelissa, Lontoon Connaught Hotelissa ja kolmen tähden Michelin-ravintola Les Frères Troisgrosissa.

Moët & Chandon oli jo pitkään seurannut arvostetun kokin liikkeitä, kunnes nappasi tämän vuonna 1999 keittiömestarikseen. Nyt Tingaud vastaa Moët & Chandonin Champagnen maakunnassa sijaitsevien yksityistilojen Trianonin, Château de Sarahin ja Abbaye d’Hautvillersin keittiöistä.

Ainutlaatuisen yhteistyön herkullisia tuloksia on mahdollisuus nauttia 19.2.–9.3. välisenä aikana ravintola Chez Dominiquessa. 15 ruokalajin menun hinta on 155 € / henkilö. Myös pelkkiä menun samppanjoita on mahdollista nauttia suupalojen kera Chez Dominiquen baarissa.

Lisätietoja menusta seuraavalla sivulla.

Menun lanseeraustilaisuuden kuvat löytyvät seuraavista osoitteista:

Kuvagalleria:  http://kuvamaa.pp.fi/moet-dominique-gl/

Korkealaatuiset kuvat:  http://kuvamaa.pp.fi/moet-dominique/

Outi Hartman, Brand Manager Moët Hennessy Suomi, 040 772 6532

Evi Fagernäs, Miltton Oy, 040 361 2180

Perustamisestaan vuonna 1743 Moët & Chandon on ollut maailman johtava samppanjatalo. Moët & Chandon on osa LVMH (Moët Hennessy Louis Vuitton) -konsernia, johon kuuluu yli 60 luksustuotemerkkiä. Moët Hennessy sai alkunsa vuonna 1971, kun Hennessy ja Moët & Chandon sulautuivat yhteen. Yhtiö jatkoi laajenimistaan 1987 liittyessään yhteen Louis Vuittoniin, jolloin syntyi LVMH – maailman suurin luksus- ja prestige-ryhmä. Konsernin kaikki tuotteet edustavat parhainta laatua. Vanhojen perinteiden kautta on tullut vahva kokemus sekä ammattitaito ja tieto parhaista valmistusmenetelmistä. Moët Hennessy uskoo vahvasti innovatiivisuuteen sekä rohkeuteen, tuotteidensa pysyessä ajan hengessä säilyttäen silti vanhat perinteet.

Lisätietoja menusta

15 ruokalajin menua on mahdollisuus nauttia 19.2.–9.3. välisenä aikana ravintola Chez Dominiquessa. Menun hinta on 155 € / henkilö. Menun rinnalla nautittavan samppanjamenun hinta on 145 € / henkilö. Myös pelkkiä menun samppanjoita on mahdollista nauttia Chez Dominiquen baarissa.

Erikoismenu à la Hans Välimäki & Pascal Tingaud:

Roots

dried vegetables and dip

Cep Pizza

boletus pizza

French Toast & "Sweet" Egg Yolk

cinnamon, sugar and sweet egg yolk

Cornetto

marinated salmon, caviar and sour cream

Madame Croque

ham and cheese...

"Tea Time"

dashi, vegetables and fish

Winter Beets

Foie, Natura

fresh foie gras and apple

Langoustine & Toffee

Cucumber In Winter... Yes Of Course!

cod and hey sauce

Blood orange

Pork Secretto

Squash & Liquorice